super samochód spełniający wymagania wszystkich do których był adresowany w zamyśle konstruktorów (artykuł w auto international w 1996 roku), chciałem mieć, kupiłem w 1998 i jeżdżę dalej usatysfakcjonowany, przeglądy kosztowne ale to przeciez merc, potem, np. za 15 lat, można zlecić nie tylko serwisowi, a auto i tak jedzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo dobrze, mocny i zaskakująco ekonomiczny( im większy przebieg tym lepiej, nawet poniżej 8l na 100 km).
2,0
Skrzynia biegów
W/g mnie, bardzo ciężko pracuje skrzynia biegów, a mam sporo siły fizycznej, której trzeba użyć do przełączania biegów, ale dźwignia zmiany biegów cudownie umiejscowiona.
5,0
Układ jezdny
znakomicie trzyma się drogi, poprostu doskonale, a mogę to pisać z pełną odpow., ponieważ przejechałem nim 170 tys.(zaladowanym i pustym, z przyczepą i bez i o dziwo pali zawsze tyle samo).
Komfort
5,0
Widoczność
wrażenia jak w ciągniku siodłowym, super.
5,0
Ergonomia
jak w mercedesie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
6 m3 nagrzewa się równie skutecznie jak kabina dobrego samochodu osobowego, w lecie okna boczne mozna odkręcić na tzw. full nawet przy 140 km/h
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca jest jak w domu
4,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa jest chyba rekordowo niskie i co ważne stabilne niezależnie od obciążenia( 7,9 l na trasie przy 98km/h, średnio 9l-to super wynik przy możliwościach tego auta).
4,0
Stosunek jakość/cena
brawo mercedes, super uniwersalny samochód za rozsądną cenę( już mi się zwrócił), lecz jeżeli byłby drozszy to decyzja o zakupie by nie zapadła.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przejechałem 170 tys. i jeżdżę dalej, ( nawet jakby co raz lepiej ).