Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Vito W638

mikoma, 15 lat temu
Silnik 2.3 CDI 100KM 74kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 345 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Vito W638 2.3 CDI 100KM 74kW 1996-2003 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Panel sterowania dmuchawa i ciepłem, układ prądowy klimatyzacji, lektryczne szyby, centralny zamek, oświetlenie deski rozdzielczej, box bezpieczników, zasilanie prądowe ABS;
4,0
Całokształt
Jak na moje potrzeby - samochód ma mnie dowieść na miejsce i przywieźć z powrotem - VITO spełnia moje oczekiwania; nie oczekuję od samochodu pełnej niezawodności, bo to tylko maszyna, a ta jak wiadomo czasami się psuje a od znajomych mechaników wiem, ze są i gorsze przypadki; w końcu to nie jest osobówka, tylko taki "osiołek" do pracy, a na takie potrzeby jest on wystarczający;
Wrażenia
4,0
Silnik
W tytule opisu jest 2,3 CDI, ale mój silnik to zwykły 2,3 turbodiesel 74 KW (101 KM); Zrobiłem już swoim Viciakiem sporo kilometrów w dalekich trasach i nigdy mnie nie zawiódł... chociaż zdarzyło się kilka dość poważnych awarii przy osprzęcie silnika: zerwana rolka napinająca na pasku napędowym - przejechałem 70 km autostradą do domu bez paska napędowego, rolka furgotała głośno, ale silnik miał chłodzenie powietrzem, tak że się nie przegrzał a akumulator wytrzymał; druga awaria dokładnie rok później - tym razem wybita tuleja wewnętrzna na napinaczu paska, tym razem 400 km autostradą bez problemu, chociaż trochę głośno; to tylko MERCEDES - nawet jak się coś zepsuje to dalej pojedzie; leję tylko paliwo na sprawdzonych stacjach SHELL, STATOIL LUB ORLEN (VERVA) -silnik na tym paliwie nioeporuwnywalnbie lepiej chodzi niż na zwykłym dislu - sprawdzone; gdyby nie te awarie dałbym 5
4,0
Skrzynia biegów
u mnie jedyny problem to wybijanie się takiej małej kostki przy połączeniu drążka zmiany biegów z wybierakiem - w serwisie koszt zakupu takiej kostki to ok. 5 zł, naprawa samodzielna ok. 2h i po bólu; przełożenia są zestopniowane dość dobrze, i są dość elastyczne; wystarczy raz na dwa lata wymienić olej w skrzyni biegów, aby chodziła bez zarzutu;
5,0
Układ jezdny
nie ma z tym najmniejszych problemów, o ile się o to dba i przynajmniej raz w miesiącu zagląda pod samochód; ja przynajmniej dwa razy do roku wymieniam łaczniki stabilizatorów, ale na polskich drogach nie da rady inaczej; poza tym nie przeciążam samochodu nadmiernymi ładunkami;
Komfort
5,0
Widoczność
mam wersję 5 os. do połowy przeszkloną - dla mnie ok.; lusterka boczne duże, środkowego nie używam;
4,0
Ergonomia
koszty napraw niezbyt wielkie - zawsze kupuję zamienniki ale z tych lepszych i droższych; oczywiście można kupić jeszcze taniej np używki po regeneracji, ale na dłuższą metę to się nie opłaca;
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam w swoim VITO klimę i webasto tak więc na wentylację, ogrzewanie czy chłodzenie nie narzekam; oryginalna ścianka działowa w połowie samochodu zmniejsza powierzchnię do nagrzania-schłodzenia, tak więc jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy moich gabarytach (ponad 180 cm i prawie 100 kg) jest rewelacja - fotele przednie całkiem wygodne, z tyłu tez ok; jedyny mankament to brak możliwości pochylenia do tyłu tylnych foteli (narzekają na to najbardziej dzieciaki w dłuższych trasach);
2,0
Wyciszenie
to jest chyba najsłabszy element tego samochodu, do 100 km/h idzie wytrzymyć i nawet można swobodnie rozmawiać, ale powyżej setki robi się coraz głośniej; na autostradach przy prędkości pow. 140 km/h pozostaje tylko milczenie przy głośno nastawionej muzyce;
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
VITO 2,3 TD 74 KW (101 KM) o masie własnej 1800 kg spalanie ma przeciętne; udało mi sie parę razy zejść do 7,5 l/100 km, ale prędkość nie przekroczyła nigdzie 100 km/h; normalne średnie spalanie na trasie przy normalnej jeździe na autostradzie (prędkość do 150 km/h) normalne obciążenie 5 os. + ok. 300 kg ładunku - ok. 9-10 l/100km. Jak na gabaryty VITO to jest i tak ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go dość tanio, trochę w niego włożyłem, ale to normalka i teraz jest ok. Nie lubię jeździć dwa razy pod rząd tym samym samochodem, tak więc następnym razem będę rozglądał się za inną marką (np. TOYOTA HIACE), ale może w przyszłości wrócę do MERCEDESA VITO.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy układu elektrycznego; blacha - dolne wytłoczenia wszystkich drzwi szybko korodują - najlepiej od razu wymienić na takie, które nie mają śladów korozji i dobrze je zabezpieczyć podkładem;
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najsłabszym elementem mojego VITO jest jego układ elektryczny; tutaj dobra rada - należy znaleźć sobie naprawdę dobrego elektryka;

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 CDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mercedes Vito W638

Liczba wpisów: 22

Mercedes Vito W638 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Vito W638