Auto fajne - za 55 tyś zł byłoby idealne. Za 120tyś zł to kupa złomu i szmelc. Mogłoby się nazywać równie dobrze Mersedes. Trzy akcje naprawcze. Rdza na drzwiach o roku od wyjazdu z salonu. Zapiekający się ręczny hamulec po 85tys km przebiegu (3 letnie auto!). Wymiana tarcz z tył jako pierwsza po 60tys km. Częste monity o olej i filtr paliwa mimo odpowiedniego stanu. Wariujące czujniki otwarcia drzwi. Spasowanie wlotu powietrza z intercoolera jak w zaporożcu (5mm odstaje od wlotu!). Zaczyna się teraz zacinać otwieranie prawej szyby pasażera. Klasyczne euro góvvno za worek siana. Ratuje go piękny wygląd, znakomite zawieszenie i układ kierowniczy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Mało pali i za to odwdzięcza się tym, że w ogóle nie jedzie. Klasyka w europie. Jedynka jest krótka jak zapałka - służy do ruszania żeby silnik w ogóle nie zgasł (1,6L na 1800kg masy własnej). Spalanie średnie 8,1L/100 (czyli jak 5.7 hemi w LPG). Przy 140km/h pali 11 litrów czyli naprawdę warto męczyć się ze słabym silnikiem żeby palił jak każdy inny.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka tylko do ruszania na 5-10 metrów do przodu.
5,0
Układ jezdny
Znakomicie się prowadzi. Układ kierowniczy i zawieszenie rewelacyjne.
1,0
Karoseria
Po roku (!) trzy ogniska rdzy na drzwiach przednich i tylnych otwieranych. Euro szmelc za worek pieniędzy.
Komfort
4,0
Widoczność
OK.
2,0
Ergonomia
Fotel z regulacją wymagający dopłaty.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Półautomatyczna klimatyzacja to porażka.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Plastiki boczne stykające się z nogami są kanciasto zakończone i nogi bolą od kontaktu z nimi (obudowa zmiany biegów i lewy podłokietnik drzwi. Tragiczna kanapa pasażera z pionowo ustawionym oparciem.
4,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali - i podobnie jak motorynka - też trzeba się zastanawiać czy wyprzedzać.
1,0
Stosunek jakość/cena
Złom za worek pieniędzy.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzy akcje naprawcze. Rdza na drzwiach o roku od wyjazdu z salonu. Zapiekający się ręczny hamulec po 85tys km przebiegu (3 letnie auto!). Wymiana tarcz z tył jako pierwsza po 60tys km. Częste monity o olej i filtr paliwa mimo odpowiedniego stanu. Wariujące czujniki otwarcia drzwi. Spasowanie wlotu powietrza z intercoolera jak w zaporożcu (5mm odstaje od wlotu!). Zaczyna się teraz zacinać otwieranie prawej szyby pasażera.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zacinający się ręczny. Czasem blokuje się w czasie jazdy i trzeba zjeżdzać na pobocze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 111 CDI 114KM 84kW
[l/100km]