Silnik
: Silnik jest naprawdę dobry, dynamiczny. I pozwala odjechać wielu w starych \"betach|.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja tylnej klapy
Inne
: uszkodzona chłodnica klimatyzacji przez wentylator
4,0
Całokształt
Miałem 2 Viano. Polecam z silnikiem 3.0 CGI. Teraz ma 214 KM. Gdyby był z napędem na 4 koła, ale z silnikiem 3.0 CDI - kupiłbym kolejny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry, dynamiczny silnik, dość cichy ( szczególnie w porównaniu do 2.2 CDI. Dość oszczędny, ale ja rzadko schodzę poniżej 9.8 l/100 km.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez zarzutu, ale brakuje co najmniej 2 biegów. Jak się pojeździ DSG, to widać różnicę.
4,0
Układ jezdny
Szczególnie na autostradę. Gorzej spisuje się w zimie, mimo bardzo dobrych opon. Jednak napęd na tył ma wady. Moja rada to 100 kg balastu do bagażnika. Nie da się wyjechać z piasku i śniegu, jak załącza się ASR. Nie można go wyłączyć
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco ograniczona na boki, skos do przodu.
4,0
Ergonomia
Duże, ciężkie fotele, trudne do przestawiania i wyjmowania. Stolik może być. Mało skrytek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety w zimie często parują szyby, mimo klimatyzacji. Wymaga dodatkowego wentylowania poza funkcją \"auto\".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu, wygodny, przestronny. Fotele regulowane, tylne (2 i 3 rząd) przesuwane, składane i odchylane.
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do 2.2 CDI to super, ale do \"beznyniaka\" już gorzej. Można rozmawiać i słuchać muzyki do 150 km/h. Wiele zależy od opon, rodzaju nawierzchni i wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zależy od stylu jazdy. U mnie średnio około 11 l / 100 km. Miasto 13.5 -14, trasa około 10 l / 100 km. Przeglądy do przyjęcia. Naprawy w średniej europejskiej. Niestety w obydwu Viano wymieniałem tylną klapę, bo zardzewiała. Na szczęście w ramach gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie do przyjęcia. Byłoby lepie, gdyby poprawiono jakość plastików i wykończenie foteli dla pasażerów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszym 2.2 CDI Ambiente naprawa foteli pasażerów, wymiana uchwytu na napoję. W drugim 3.0 CDI AMBIENTE wymiana tylnej klapy, naprawa przedniego zderzaka po zaczepieniu o krawężnik (nisko zawieszona dolna listwa). Generalnie rzadko w serwisie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W pierwszym 2.2 CDI Ambiente wyrwana rura od turbosprężarki, wymiana tylnej klapy. W drugim 3.0 CDI AMBIENTE wymiana tylnej klapy, naprawa klimatyzacji, wymiana chłodnicy od klimatyzacji - wada fabryczna - zbyt blisko usadowiony wentylator. Przeciera chłodnicę !
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 CDI 204KM 150kW
[l/100km]