Inne
: środek, wielki i przestronny środek. Wnętrze świetnie rozplanowane i bardzo wygodne. Cichutki silnik benzynowy i dobrze wytłumione auto, przyjemny w podróży. Bardzo ekonomiczny. Spalanie jak w Tico :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: plastiki jak z chińskich zabawek
Karoseria
: korozja: nadkola i drzwi ale jak widać to wada większości nowszych samochodów.
5,0
Całokształt
Chociaż mógłbym się przyczepiać głównie do plastików to z ręką na sercu ocena na: 5 (nie 5+)
Za te plastiki i korozję na drzwiach)
Ogólnie dobry samochód. Bardzo łatwy i miły w prowadzeniu. Co nie mniej dla nas ważne cichutki i przyjemny w trasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajna jednostka benzynowa. Jest nad podziw elastyczny i żwawy. Dobrze wyciszony silnik więc przyjemność podróży satysfakcjonująca (dość ekskluzywnie jak na ten segment) Najważniejsze że ten silniczek pali dość mało benzyny. Nie jest najmocniejszy na 5 biegu ale za to bardzo ekonomiczny. Mało awaryjny. Na gazie trudny do wyregulowania ale do ogarnięcia. Polecana instalacje sekwencyjną. Choć kontrolka check-engine lubi się czasami zaświecać na gazie to nie należy się tym jednak przejmować (sonda po prostu głupieje). Spalanie na 5+! Przelatane mam już niecałe 300tysięcy i opukać nic. Alternator jest nisko zawieszony więc zalecam ostrożność i kontrolowanie osłon dolnych komory silnika zimą. Chodzi o to żeby pasek nie przymarzł na parkingu i nie było twardego rozruchu z piskiem. Jak się ma połamane osłony i jeździ zimą w silny mróz po kałużach pasek w nocy potrafi przymarznąć. Osłony to raptem 50zł więc warto. Jak miałem popękane i założyłem dopiero jak rano po -30* nocki przymarzł i zaskowyczał pasek. Ogólnie silniczek - ok!
5,0
Skrzynia biegów
Gładko wchodzi choć może nie tak ślicznie jak w nowym Polo. Jak do tej pory opukać ładnie i pięknie. Coś słyszałem że w dieslach potrafi wyskakiwać ale nie wiem, mam benzynę.
4,0
Układ jezdny
Promień skrętu duży. No cóż w końcu to mini van. Długi samochodzik to i promień nietypowy, ale za toile miejsca w środku! :-)
Układ kierowniczy ok, mam regulowaną fajerkę. Może to szczegół i banał ale kierownica fajna, gruba, miło się kręci ;-) Mała rzecz a cieszy :-)
Za duży promień skrętu ocena: 4 z 5-ciu
Komfort
5,0
Widoczność
Chyba najlepsza jaką do tej pory miałem w moich autach. Szyby duże, widoczność super. Jedno co by się może przydało to większe wsteczne lusterko. Może się czepiam, szczegół ;-)
5,0
Ergonomia
Tak jak widoczność - SUPER!
Po położeniu jednej części kanapy wchodzą nam 3 rowery . Na wycieczkę i z powrotem bez żadnego bagażnika dachowego. W rzadko którym aucie taki luksu (no po za busami :-))
Miejsca w bagażniku tyle że chyba ero-paleta cała wejdzie. Jest wysoki więc w razie dalekich wypadów walizki można układać w pionie.
Dziwne nietypowe wnętrze, cały układ ale jak już się wsiądzie jest się zadowolonym. Nietypowo ale bardzo fajnie :-) Jak to w VAN/ie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No, mógł by być silniejszy wentylator nawiewu ale to chyba szczegół. Nagrzewa się szybko. Przy odśnieżaniu troszkę ręka boli bo dach duży :-) Klima jest rewelacyjnie skuteczna. W podróży do Chorwacji super przydatna!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Już opisałem - SUPER!
Siedzenie kierowcy u mnie jest regulowane nawet go góry. Kierownica z regulacją więc każdy sobie dostosuje. Przestrzeń jak na vana przystało!
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. To nie diesel! Tutaj można spokojnie słuchać muzyczki poważnej z CD lub dyskusji w radiu. Nic nie drży nic nie wyje czy terkocze jak w dieslu.
Przyjemnie wygłuszony, dobrze wyciszone auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 15tys.km Wchodzi ok.4l oleju. Ja stosuję syntetyk. Filterek jest papierowy, choć można wymieniać z powodzeniem samemu ja korzystam z mechanika koło domu. Koszt przeglądu to: 50zł+materiały. Klocki ok.50-70tys.km/ 80zł kpl., tarcze: ok.120tys.km/ 400 -kpl/4 szt, z tyłu są dodatkowo bębny i szczęki (podwójne hamulce/ pomocniczy) ale jeszcze przez tyle lat działa i ich nie wymieniałem, klima nabijana i odgrzybiana co 2-3 lata, koszt ok.120zł, zużycie paliwa: 8l/ miasto i ok.7 l trasa. Na gazie LPG ok: 0,5-1 litra więcej. Pasek alternatora: 35zł + napinacze (3 szt.) 100zł). Ogólnie to bardzo tanie autko w eksploatacji. Nadaje się na auto dla zwykłej, średniej rodzinki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowy - drogi, jako używany śmiesznie tani.
Cena nowego za wysoka, cena użytkowa (używanego)akuracik - śmiesznie niska.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
plastiki niezbyt solidnie przymocowane do siebie, tani materiał, dziwny dostęp do żarówek reflektorów po zdemontowaniu zbiorniczka z płynem spryskiwaczy ale da się ogarnąć, troszkę korodujące nadkola i drzwi ale z tego co widzę to wszystkie nowe auta tak mają :( na szczęście profile gruba jak dzwon i nie korodują jak w Fordzie Galaxy (może to duperele ale proszą to piszę..)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z mojej winy wymieniałem pasek klinowy i osłony dolne komory silnika. Warto uważać na mróz i sprawne, niepopękane osłony. Ja ich już prawie nie miałem (połamane) i w czasie nocnego mrozu (ok.-30*) pasek w lodzie i śniegu przymarzł do alternatora. Rano miałem niespodziankę i pisk.
Tak to nic, przez paę ładnych latek gładko i piękniście :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 82KM 60kW
[l/100km]