Inne
: jest bardzo wygodny i posiada bardzo duzo miejsca w środku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: egr, nastawnik turbiny, pekła listwa wysokiego cisnienia
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika jest bardzo ładna. Bardzo przyjemnie mruczy. Nie raz miałem po 2,5 tony ładunku i to nie jest dla niego żaden problem. Nawet na 6 biegu pod górkę z takim ładunkiem potrafi się rozpędzać. A co jest ważne ze mam na pojedynczym kole z tyłu i wzmocnione zawieszenie i nie widać po nim, że jest załadowany.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie w porządku lecz uważam, że przy przełożeniu 48:11 pierwszy bieg jest trochę za krótki i zawsze ruszałem z dwójki. Pozniej zmieniłem most na najszybszy i już jest ok. Spalanie spadło o ok 0,5l Bardzo ważne jest to, że na rynku używanych części bardzo ciężko dostać używaną manualną skrzynię biegów do 3.0 V6 184KM
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się idealnie. Jazda to czysta przyjemność. Przy silniku 3.0 V6 CDI przyspieszenie jest kolosalne. Jadąc 100km/h wystarczy kilka sekund i już mamy 150km/h także wyprzedzanie tirów to pikuś. Naprawdę pod tym względem jestem baaardzo zadowolony
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Przednia szyba jest bardzo duża. Siedzi się wysoko. Lusterka również spore. 5 gwiazdek
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprinter posiada bardzo dobre ogrzewanie. Szyby nie parują. Wentylator pracuje cicho i nikomu nie przeszkadza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdyby było 10 gwiazdek to sprinter dostałby 10 ponieważ miejsca w kabinie jest baardzo dużo. Jadąc w dwie osoby pasażer może spokojnie nawet śpiąc wyprostować nogi w każdą stronę. Pod tym względem mistrzostwo świata.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do poprzedniego modelu pozytywne zaskoczenie ponieważ w kabinie jest cicho. Można spokojnie porozmawiać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja wypowiedz będzie najbardziej szczera jakiej można się spodziewać. Trasa jadąc do 100km/h pali 11 litrów. Cykl mieszany z całego baku wyszło mi 12,5 litra. Trasa 135km/h na tempomacie po niemczech 14-14,5 litra na 100km. Niżej zejść się nie da. Ogólnie jestem bardzo zawiedziony i niestety auto idzie do sprzedania. Mam sprintera 318 CDI którym jezdzi się naprawde bardzo wygodnie, jazda to frajda, zapewnia doskonałe osiągi ale jest strasznie paliwożerny i ciężki. 318 CDI maxi blaszak z oklejoną paką sklejką waży z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą 2800kg !! czyli ma tylko 700kg ładowności !! tragedia. Nie wiem kto wymyślił takie auto. Mam go niecały rok a wymieniłem świece żarowe (gdy się spali którakolwiek świeca to od razu pali sterownik świec który kosztuje 800 zł), dalej nastawnik turbosprężarki 1000 zł , egr co roku pada 1000 zł itp. Silnik dobry ale osprzęt słaby. Jak już kupować nowego sprintera to tylko 3.0 V6 CDI 318 518 ponieważ silniki wytrzymują bardzo duże przebiegi (nawet ponad milon km) ale niestety coś za coś. Zaletą jest jednak to, że nawet jezeli cokolwiek coś nam sie zepsuje (nastawnik, egr itp itd) to sprinter pomimo awarii nie stanie nam na trasie tylko w trybie awaryjnym ale dalej jedzie do celu. Nie zawiedzie nas na srodku autostrady tylko dojedzie. Ja niestety juz kończe karierę z Mercedesem i przechodzę na nowego Mastera 2,3 DCI lub Ducato, Jumpera, Boxera 3,0 V6 - one napewno nie wytrzymają miliona ale palą o wiele mniej, są o wiele lżejsze, nie rdzewieją i są o wiele tańsze. Ogólnie nie jestem zadowlony i żałuję, że kupiłem sprintera.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi sie raczej nie psują.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
egr co roku 1000zł , gdy sie spala swiece to odrazu pali sterownik swiec ktory kosztuje 850zł , nastawnik turbosprezarki uzywany 850zł, to są naprawny ktorych musialem dokonac przez rok uzytkowania przy 3.0 cdi
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 CDI 184KM 135kW
[l/100km]