Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Sprinter III Furgon

CHEDAR, 17 lat temu
Silnik 213 CDI 129KM 95kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Sprinter III Furgon 213 CDI 129KM 95kW od 2006 - Oceń swoje auto
4,54
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : ESP, wspaniałe urządzenie które niesamowicie poprawia bezpieczeństwo i prowadzenie auta zimą. jeżeli ktoś zamierza kupić to auto po 2003 roku warto poszukać z wyposażeniem ESP.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja po 1 roku
5,0
Całokształt
Nie wiem dlaczego ludzie tak narzekają na 313CDI, mi sprawuje się idealnie, wtrysk miałem wymieniany tylko jeden i to na gwarancji jeszcze, z uprzejmości mercedesa, ale trzeba zauważyć że leje tylko BP Ultimate, przy przebiegu 450 tys km jest ok.
Wrażenia
5,0
Silnik
PRZEBIEG 451 000 km... nie mogłem tego wpisać bo strona mówiła że jest coś nie tak ;-) Dlatego wpisuje 4000 Silnik wystarczający do auta które nie jest przeładowywane, przy pełnym obciążeniu 1,3-1,4t czuć obciążenie. ale daje rady. Może jak ludzie piszą transit jest szybszy, ale ile on tak pojeździ ten transit... mój Sprinterek przy tym przebiegu 450 tys km 140 leciutki śmiga... a i 160 pójdzie ale go nie katuje.. to ma jeździć długo.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie super. Jeździłem 312D z 98 też była super... ta skrzynie jest gorsza od tej w 312D, czasem problemy z linkami, raz miałem problem z równoważnią siły odśrodkowej do wajchy zmiany biegów (biegi bardzo ciężko chodziły) ale wymiana niewielkiego elementu i przy 450 tys. wajcha pracuje rewelacja. oczywiście co 120 tys wymiana oleju w skrzyni i moście tylnym.
5,0
Układ jezdny
MAXI prowadzi się wyśmienicie zarówno latem jak i zimą, gorzej jest z krótszymi wersjami, podskakują, gorzej się prowadzą. jeżeli dba się o podzespoły zawieszenie auto będzie długo ładnie wybierać nierówności terenu. Na ostatniej wymianie amortyzatorów w warsztacie (dodam ze nie ASO) wymieniono mi amortyzatory na słabsze niż miałem. Szybko wybiło mi się zawieszenie, gumy czy coś tam jeszcze, auto wraca do tego samego warsztatu na naprawę. Dlatego zwracać trzeba uwagę na dobór amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, lusterka tylko z jedną taflą szkła (lecz już przedzielone ze strefą pola martwego - ale to nie to samo co osobne szkło)
5,0
Ergonomia
schowki nad przednią szybą bardzo praktyczne i wytrzymałe (nie tak jak w najnowszym sprinterze), ogólnie jest OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Średniawo, trzeba dbać o filtr przeciwpyłkowy - bardzo łatwy w wymianie - w sumie to od czasu do czasu trzeba go oczyścić z kurzu, mój nawiew extra dmuchał, jak się nie zepsuł, i na serwisie wymienili mi na nowy czuje ze o jakieś 30% słabiej dmucha. Klima nawet wydajna. Czasem w zimie kiepsko grzeje, ale jak był nowy to było idealnie, nie trzeba było nawet zakrywać wlotów powietrza jak to widać u innych marek ;-), pewnie nagrzewnica już nie działa jak powinna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca dla wysokiego kierowcy (idzie się przyzwyczaić - jak raz się fotel do siebie porządnie ustawi - bo jak już ktoś poprzestawia to ... , mało miejsca dla pasażera, fotel kierowcy wygodny (amortyzowany - porażka, za ciasno w kabinie, fotel na maxa do tylu, amortyzacja non stop wyłączona), dożo regulacji ustawień fotela. Pospać też można na fotelach, do tego są wygodne ;-)
4,0
Wyciszenie
Było dobrze do jakichś 200-250 tys km. teraz silnik głośniej chodzi, co znaczy ze jest głośniej do 110 km/h jest dobrze powyżej hałas staje się momentami nieznośny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem szczerze ze jest nieźle. Spokojnie jadąc na prawdę nie pali dużo, mam kierowce który jeździ koło 90 i kręci się ze spalaniem kolo 8l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mały rabat w mercedesie na zakup nowego auta, przy zakupie dodane parę drobiazgów, po stanie technicznym i możliwościach przy takim przebiegu jest bardzo dobrze. Myślę że się opłacało. Wystarczy spojrzeć na ceny używanych aut, ile kosztuje używane Ducato po 4 latach a ile Sprinter. Warunki rynkowe mówią same za siebie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewielkie usterki czasami występują i to przy takim przebiegu. Do częstych usterek drobnych należą - napinacz paska - tłumiki - dmuchawy nawiewów
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- przy 280 tys. padła pompa wodna, serwis na Słowacji nie chciał tego naprawić chociaż auto było na gwarancji, dano mi butelkę wody i wysłano do Polski, powiedziano mi że spoko dojadę Pompa padła w Czechach, pasek klinowy się zerwał, naprawa, holowanie, na koszt MB. - 360 tys - uszczelka bod głowicą, koszt ok 900 zł - mechanik z mercedesa robił mi to prywatnie - 415 tys - turbina do wymiany Po za tym cacy

On - zużycie paliwa dla silnika 213 CDI 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Sprinter III Furgon