Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Sprinter III Furgon

kmkl, 15 lat temu
Silnik 213 CDI 129KM 95kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Sprinter III Furgon 213 CDI 129KM 95kW od 2006 - Oceń swoje auto
3,77
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : to tylko 2,2 130KM ale ma kopyto, zastanawiam się jednak czy nie udać się na chiptuning i zmodyfikiować program silnika, tak do 150KM w tedy to dopiro będzie:) Silnik to właściwie jedyna rzecz w tym aucie która miło mię zaskoczyłą,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Rdza
Karoseria : RDza
Zawieszenie
3,0
Całokształt
W sumie to sam nie wiem jest to mój I sprinter, i nie ukrywam, że chyba jedank nie ostani, ale napewno już nie ta generacjia czyli do 2006 roku. Mam nadzieję że te nowe spritery zasługują na swoją cenę. A pozatym jest to chyba jedyny bus z najmocniejszymi jednostaki napędowymi. Inne prównywalne busy żeby osiągnąc porównywalne parametry mają więkrzą poj. silnika od. 0,2 nawet do 0,5l., co się skoleji przekłąda na więkrze spalanie.
Wrażenia
3,0
Silnik
mam 313cdi 2,2 (4 gary) Silnik przecietnie sie sprawuje. mam maxa pod obciązeniem ok. 1,5 - 1,7 t. jeszcze przyśpiesza, w okolicach 2 ton, to szoda go żyłować. A poza tym bierze olej, robiąc ok. 800 km, a póżniej trzeba wlać kapkę oleju. ZIMĄ NIE MAM RZADNYCH PROBLEMÓW z odpaleniem auta. nawet poniżej -25
3,0
Skrzynia biegów
nie wiem na czym to polega, ale czasem potrafi wyskoczyć jedynka, i jest zgrzyt.
4,0
Układ jezdny
może być (bez stabilaizatora tylnego powyżej 120 nie ma jazdy. autem rzuca po całej drodze, jak załadowny to ok. ASR zimą fajna sprawa + dobre zimówki i pod każdą górkę idzie
Komfort
5,0
Widoczność
wiadomu jak w busach b. dobra.
4,0
Ergonomia
ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
moja wersja 6 osobowa i paki jest jeszcze 3,1m
4,0
Wyciszenie
trochę szkoda że skrzynia 5 biegowa, podejrzewam żę te nowe z 6, chodzą ciszej przy wyższych prędkościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo dobre spalnanie (jak na busa)
1,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że te samochody jeżeli chodzi o cenę rynkową są za drogie. Używane auta tak 2 lat, max można kupić, póżniej jest to już nie opłacalne, bo trzaeba w nich wymienić praktycznie wszystko.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
no jest teg trochę 1. BARDZO SŁABE BLACHY, no żeby mercedes rdzewiał po 2 latach to się w głowie nie mieści (LUblin ma porównywalne blachy) 2. bardzo często musze wymieniać żarówki, chodziaż zwarcia nigdzie nie ma ? 3. łąmią sie kratki w śrdoku od wentylacji, bardzo delikatne 4. centralne zamiki czasem szaleją 5. po 3 roku użytkowania do wymainy poszedł orginalny tłumik mercedesa przepaliła się rura (bardzo dziwne przy moim przebiegu) 6. auto raz już było lakierowane (i znowu pojawia się rdza. (chyba trzeba będzie co roku go lakierować)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No puki co brak, bo inaczej bym go sprzedał w cholerę.

On - zużycie paliwa dla silnika 213 CDI 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Sprinter III Furgon