Karoseria
: Silniki już znałem z poprzednich generacji więc wiem, że są dobre. Najmilej zaskoczyło mnie wnętrze. W porównaniu z poprzednikiem skok o całe lata świetlne.
4,0
Całokształt
Po nakręceniu 100000 km w ciągu roku mogę śmiało polecić innym ten samochód. Poza paroma niedociągnięciami opisanymi powyżej samochód bliski ideału.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak do tej pory, odpukać: bezawaryjny. Jak na 109 KM nieźle przyspiesza ale to Max więc trochę waży. Bardzo elastyczny na 6 biegu. Wyprzedzanie nie stanowi problemu . Jak do tej pory nie bierze grama oleju. W miarę cichy i dość spokojnie pracujący.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia mogłyby być nieco dłuższe , zwłaszcza na niskich biegach ale to w końcu dostawczak. Czasem biegi troszkę haczą.
5,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić. Prowadzi się pewnie nawet pod sporym obciążeniem. Jak to w Mercedesie - bardzo duży promień skrętu. Nawet Maxem można nawrócić na trochę szerszej drodze. Zawieszenie w miarę twarde. Systemy bezpieczeństwa pozwalają czuć się w miarę bezpiecznie nawet zimą. Czego nie powiem o poprzedniku \" gołym , krótkim 311, który szalał gdy zobaczył trochę mokrej drogi...
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu - super. Do tyłu - na wyczucie, ale nie ma problemu. Lusterka duże, dodatkowe likwidują \"martwą strefę\". Gorzej na boki. Wielkie słupki i chwalone przed chwilą lusterka czasem sprawiają, że na skrzyżowaniu z pasami, skręcając w lewo/ prawo trzeba bardzo uważać , żeby nie potrącić pieszych. Kilkakrotnie: mało brakowało.
5,0
Ergonomia
Doskonale. Wszystko na swoim miejscu. W porównaniu z poprzednikiem ogromna ilość miejsca i przydatnych schowków i uchwytów na napoje.Największy minus za brak regulacji kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co prawda wersja bez klimy ale ogrzewanie: rewelacja. Kilka chwil po odpaleniu silnika zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Moc dmuchawy potrafi łysemu zdjąć perukę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina bardzo przestronna choć z idealnym ustawieniem fotela nie ma mowy. Mimo 1,70 wzrostu nie mogę dopasować się tak aby po 400km nie czuc pleców . Może to wina zabudowy (furgon) jak i braku regulacji kierownicy.
5,0
Wyciszenie
W porządku. Nie trzeba rozkręcać radia żeby było przyjemnie choć radio Mercedesa CD ( brak mp3- niestety)+ 5 głośników gra lepiej niz dobrze. Ogólnie wyciszenie - 5.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po wielkich mękach nie przekraczając 90km/h udało mi się osiągnąć 9l/100km ale trzeba się namęczyć. Normalne spalanie przy normalnej jeździe (110-120 km/h) - 12- 13l/100. Przy ciężkiej nodze można i lepszy wynik osiągnąć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na szczęście to firma płaci za samochód. A czy wart tych pieniędzy, które kosztował?? Pewnie tak. Chociaż nie jeden kierowca przyzna ,że , np. Fiat Ducato jest troszkę \"milszy\" i wygodniejszy niż Sprite. Lepiej tez przyśpiesza (przełożenia skrzyni??).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnio raz w miesiącu pali się któraś z żarówek. Na ogół od świateł mijania. Potem postój i tylne. Swoją drogą kto mądry mocuje tylna lampę na \"torxy\". Bardzo \"miłe\" zaskoczenie w drodze jeśli masz tylko zwykły śrubokręt. Poza tym nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniona podpora półosi. Łożysko tak huczało , że nie szło wytrzymać w środku. Poza tym - spokój.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 CDI 109KM 80kW
[l/100km]