Karoseria
: korozja w typowych miejscach dla sprintera
5,0
Całokształt
Moim zdaniem bardzo dobre auto tylko trzeba o nie dbać , odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją . Negatywne opinie są tych użytkowników którzy myślą że 10 letnie auto ma 200000km , a niestety prawda jest inna te auta kupuje się żeby zarabiać i robić kilometry . Wiekszośc obecnych na rynku aut ma przebiegi ok miliona , a niestety nic nie jest wieczne i pożniej są lamenty , że to kiepskie auto.
Jeśli ktoś znajdzie ładny egzemplarz z udokumentowanym przebiegiem to napewno będzie zadowolony z tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny , oszczędny . Przez cały okres eksploatacji zostały wymienione 4 wtryski ( pierwsze trzy poszły po 200000km i ostatni dopiero po 500000km)później był spokój, turbina fabryczna od nowości . Do momentu sprzedaży przy 720000km silnik nie brał ani grama oleju , ale olej wymieniany regularnie co 15 000km . Dosć cichy .
4,0
Skrzynia biegów
W moim sprinterze miałem skrzynie zautomatyzowaną sprintshift większych problemów nie było aczkolwiek zewzględu na budowę nie chodziła jak typowy automat - do busa była ok . Na niskie spalalnie miało wpływ 6 przełożeń tej skrzyni. Jedyną rzeczą którą wymieniałem w tej skrzyni to 2 razy pompka owej skrzyni - pierwszy raz przy 200000km i następny raz przy 680000km - koszt pompki z wymianą w aso około 1500zł. Ja mogę polecić taką skrzynię - w obecnym sprinterze 906 barkuje mi jej.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak to w busie dość twarde ale za to nie zniszczalne jak ktoś nie przeładowuje auta. W moim sprinterze tuleje na wahaczach zostały fabryczne przy przebiegu 720000km . Wymiany wymagały tylko sworznie i gumki na stabilizatorze . Moim zdaniem prowadzenie auta bardzo dobre.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra , dość duże lusterka ale niestety brakowało w nich pola redukcji martwego pola(można dokupić wkłady z paskiem wypukłym)
4,0
Ergonomia
Moim zdaniem dużo ładniejsza deska rozdzielcza i zegary niz w nowym modelu. Ogólnie ok .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety ogrzewanie kiepskie - wiele aut miało fabrczne dogrzewacze i wtedy było ok . Wentylacja jak najbardziej w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo ciaśniej niz w nowym modelu ale ogólnie można się przyzwyczaić.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto tych gabarytów i z tych lat myślę że nie ma do czego się przyczepić wyciszenie nie najgorsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto tych gabarytów ( ja miałem maxa) spalanie bardzo niskie . Przy spokojnej jeździe spokojnie można zejść do 9 litrów ( raz udało mi się uzyskać 8,5 litra ) Ogólnie przy jeździe do 120km/h trzeba liczyć 10 litrów - myślę , że to przyzwoity wynik. Ceny części wbrew pozorom nie wysokie . Serwis w aso też nie ma tragedii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę , że cena jest adekwatna do jakości . Za sprintera trzeba więcej zapłacić ale za to trzyma cenę i zawsze będzie miał wartość.Moim zdaniem korzystny stosunek jakości do ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli dba się o auto i nie jeżdzi nim 10 kierowców to nie mam jakiś upierdliwych drobnych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki jakie mi się przytrafiły wynikały tylko ze zużycia poszczególnych części .
200000km wtryski 3 po kolei w nie dużych odstępach i później spokój do 500000km kiedy padł ostatni
przy 650000km!!! wymieniłem sprzęgło z dwumasą
przy 200000km i 680000km pompki skrzyni biegów
Moim zdaniem auto niezawodne
Niestety upieedliwa jest korozja ale do opanowania.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 CDI 129KM 95kW
[l/100km]