Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Sprinter I

mggocu@o2.pl, 14 lat temu
Silnik 2.3 D 79KM 58kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 415 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Sprinter I 2.3 D 79KM 58kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,54
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność (eksploatowany codziennie, przez 3 lata zrobiono nim 210 tys. km po kraju) i rewelacyjny skręt.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : W czasie jazdy odpadło koło pasowe alternatora.
5,0
Całokształt
Mercedes-Benz - to wszystko wyjaśnia. Jest to ostatni z niezawodnych dostawczaków. Samochód bezproblemowy, nigdy nie odmówił posłuszeństwa. Jedyne do czego można się przyczepić to korozja nadwozia. Godny polecenia!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w tej wersji mułowaty, ale za to trwały, nie sprawiający żadnych problemów. W sumie do normalnej jazdy wystarczający. Można się do niego przyzwyczaić. Bardzo elastyczny, szybko się nagrzewa, pracuje równomiernie, nic nie stuka. Tylko wymiana oleju i filtrów co 10-12 tys. km. Stary poczciwy Diesel. Rdza zeżre blachy, a on będzie klepał i klepał.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na ten wiek i przebieg pracuje bardzo precyzyjnie i lekko. Nie haczy, biegi wchodzą idealnie. Lepiej niż w Peugeocie Boxerze z 2009r. Jednym słowem miodzio.
5,0
Układ jezdny
Bez niespodzianek. Samochód prowadzi się dobrze, nie ściąga go na żadną stronę, również przy hamowaniu. Rewelacyjny skręt. Manewrowanie nim to pestka.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Lusterka boczne wystarczających rozmiarów. Słupki boczne nie pogarszają widoczności jak w wielu nowych autach.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. W sezonie chłodnym grzeje jak głupi, można sobie zrobić tropiki. Ogrzewanie BARDZO wydajne. Doskwiera brak klimy. W okresie letnim poprawia sytuację szyberdach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na poziomie zadowalającym. Główne uwagi dotyczą fotela kierowcy (zbyt krótkie siedzisko i mały zakres regulacji), brak regulacji kierownicy. Brakuje miejsca na nogi na stanowisku kierowcy dla osób powyżej 185cm.
3,0
Wyciszenie
Kabina wyciszona w stopniu zadowalającym. Mogło by być lepiej. Przy większych prędkościach w kabinie jest dość głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana płynów ustrojowych i części zużywających się niedroga. Ewentualne naprawy o części tanie. Zamienniki łatwo dostępne. Spalanie średnie na poziomie 8-8,5l/100 km. Ogólnie koszty eksploatacji przystępne, nie rujnuje kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena - wysoka jakość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód niezawodny. Jedynie wymiana elementów naturalnie się zużywających np. łączniki stabilizatora, amortyzatory przód (dopiero druga para przy 400 tys. km), wydech (fabryczny do 360 tys. km), klocki, tarcze hamulcowe (fabryczne wytrzymały do 340 tys. km).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne, co się przytrafiło to odpadnięcie koła pasowego alternatora (przebieg 190 tys. km), rozsypało się również łożysko podpory wału (fabryczne do 340 tys. km, a następny zamiennik wytrzymał tylko 40 tys. km), przy okazji wymieniono również krzyżaki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 D 79KM 58kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Sprinter I