Ogólnie jestem mega zadowolony. Jeśli ktoś chce auto na wypady dwuosobowe, do zabawy lub nawet jako auto na codzień (twardy dach), zdecydowanie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mała rakieta, wolnossące V8, 5,5l pojemności w tak małym aucie robi robotę. Niejednemu utrze nosa, gdyż z wyglądu jest dość niepozorne i niekiedy lekceważone.
5,0
Skrzynia biegów
Już po drugiej wymiane oleju, pierwsza po 60tyś. km, kolejna co 40tyś. km. Jeśli dbamy o interwał wymian nic nie powinno się dziać.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze, oczywiście trzeba uważać, napęd na tył + duża moc potrafi zaskoczyć przy nieumiejętnej jeździe. Pierwsza jazda 55, gdy wcześniej używało się samochodów ok. 200 konnych budzi respekt.
5,0
Karoseria
Użytkowany w kraju gdzie praktycznie nie ma zimy (śniegu), więc problemów z rdzewieniem karoserii póki co brak (rok produkcji: 2005, niegarażowany).
Komfort
5,0
Widoczność
Przód w porządku, z tyłu okej. Z pomocą przychodzą czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Gwiazdki mówią same za siebie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa w środku, tak samo bardzo szybko odparowuje przednia szyba, klimatyzacja, airscarf (nawiew na szyję w zagłówku fotela) robią robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno dla kierowcy jak i pasażera miejsca wystarczająco (testowane przy 2 metrach wzrostu). Chociaż przy takim wzroście jazda bez czapki z otwartym dachem może skutkować przewianiem zatok ;)
4,0
Wyciszenie
Jak na auto z otwieranym, twardym dachem jest OK, nieco trzeszczy co może wynikać z wieku auta (pracujące elementy dachu).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy umiejętnym wyszukiwaniu części (oryginalne poza ASO) poziom cen bardzo zadowalający. Serwis proporcjonalnie droższy ze względu na dwa filtry powietrza oraz 8 litrów oleju silnikowego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki parkowania, czasowy włącznik wycieraczek - czasem potrafią sfiksować, na ogół działają jak należy (opinie zebrane od użytkowaników forum SLK 55 AMG z całego świata).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy około 150-200tyś. km uszczelki pokrywów zaworów lubią puszczać (zużycie materiału). Warto również sprawdzić uszczelniacz wału czy nie cieknie oraz "tylną belkę", która lubi rdzewieć (wada fabryczna Mercedesa w tym i kilku innych modelach), (opinie zebrane od użytkowaników forum SLK 55 AMG z całego świata).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.4 V8 (55 AMG) 360KM 265kW
[l/100km]