Karoseria
: Jeżeli chcesz mieć solidne męskie, wyjątkowe auto na którego seriwisowanie nie wydasz masy pieniędzy - to jest nim SL R129.
5,0
Całokształt
Jedno z najlepszych aut jakie kiedykolwiek skonstruowano. Chciałbym zobaczyć w jakiej kondycji będą dzisiejsze cacka mercedesa...obawiam się, że w dobrym stanie bedzie można je będzie oglądać za 15 lat tylko w muzeum w Stutgarcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik V8 niezniszczalny. Mam wrażenie że przjedzie 100 000km na kaźdym oleju, nawet rzepakowym. Po 100 000 km zero zużycia i brania oleju.
4,0
Skrzynia biegów
No cóż, obecnie są lepsze skrzynie automatyczne. Mogłaby szybciej zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
Referencyjny. Na gumach 275/35/19 klasa sama w sobie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc do tyłu słaba przez plastikowe okno w miękkim dachu. Ze sztywnym dachem jest OK.
5,0
Ergonomia
Na ergonomii SL uczyli się i uczą nadal wszyscy inżywnierowie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na te lata referencyjny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć. Inni uczyć się i naśladować.
4,0
Wyciszenie
No cóż tutaj świat poszedł dalej. Ale w sumie jest OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik V8 5Litrów średnie spalanie na poziomie 12 litrów to doskonały wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto drogie w zakupie ale relatywnie tanie w eksploatacji w porównaniu do innych podobnych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest jeden z najmniej awaryjnych samochodów jaki kiedykolwiek powstał
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki mogą wynikać tylko i wyłącznie z winy użytkownika lub otoczenia....np myszy przegryzające kable:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 SL 326KM 240kW
[l/100km]