Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes SL R129 Cabrio

Ryszard, 4 lata temu
Silnik 5.0 24V 306KM 225kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes SL R129 Cabrio 5.0 24V 306KM 225kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,79
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Posiada dwa tryby pracy... Mruczy jak kociak albo ryczy jak lew
Układ hamulcowy : Na prawdę bardzo dobry, miałem różne szybkie auta z dobrymi hamulcami ale te hamulce to dwa poziomy wyżej.
5,0
Całokształt
Na ten samochód czekałem bardzo długo ale było warto. Odpowiada wszystkim moim oczekiwaniom, przyjemność z jazdy, otwarty dach, komfort... To piękne GT, na długie wyjazdy dla ludzi cieszących się sama drogą i przyjemnością z jej pokonywania. Mając ten samochód niczego już nie musisz udowadniać... Wiesz, że możesz wiele bo jest szybki i sprytny, ale jeszcze więcej przyjemności czerpiesz ze spokojnej leniwej jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z racji niewielkiego przebiegu silnik jest jak nowy, żadnego brania olejku, żadnych wycieków, tylko miękka symfonia podwójnie zaiskrzonych 8 cylindrów. Silnik niezwykle elastyczny, przy 120 km/h jakieś 1800 obr. Ale nie dajmy się zawieść, potrafi też pokazać lwi pazur i zaryczeć na żądanie.
4,0
Skrzynia biegów
Z racji 5 biegów ma długie przełożenia, pewnie 7 biegów dało by sprint do setki koło 6s, ale nie to jest ważne. Jest pancerna i zaprojektowana na setki tysiecy km. Przy 210 wrzuca piątkę. Na co dzień jeżdżę na dwusprzeglowej więc ta jest o wiele wolniejsza, ale pewnie przeżyje ją po kilkakroć.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać nic ująć. Pięknie i pewnie się prowadzi. Duża masa niestety nie pomaga na sportową jazdę, ale tak jak napisałem to GT a nie auto na tor. Po 22 latach chciałem wszystko wymienić w ASO, panowie tylko pokiwali głowami i po szarpakach doradzili nic nie robić bo stan jest fabryczny. Korekty wymagała jedynie geometria zawieszenia.
5,0
Karoseria
Piekna linia, oczywiście bez rdzy, wszystko działa, drzwi zamykają się jak nowe. Jedyny problem to zmatowiałe szybki w miękkim dachu. Częściowo naprawiłem stosując specjalny środek do polerowania poliwęglanu, o dziwo zadziałał.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacyjna do przodu, a do tyłu po otwarciu dachu również. Z zamkniętym lub hardtopem... Nieco gorzej ale kto by się tym przejmował
5,0
Ergonomia
Stara dobra szkoła. Miałem 30 lat temu W123, więc dla mnie to jak w domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wyśmienite, świetnie grzeje i chłodzi. Po otwarciu dachu klima bardzo przydatna do chłodzenia szczególnie w bardzo słoneczne dni od oczywiście bez czapki ani rusz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest dobrze ale nie bardzo dobrze. Tak na prawdę to bardzo wygodne auto dla osób do 185cm. Potem może być już nieco ciasno żeby zająć wygodna pozycję jak na kanapie w salonie że ale oczywiście można iść na pewien kompromis. Wyższym osobom radzę przymierzyć się dobrze przed zakupem.
5,0
Wyciszenie
To generalnie cabrio, więc właśnie o to chodzi żeby było wszystko słychać i czuć. Ale po założeniu hardtopu jest na prawdę cicho Mam to szczęście i mam sunglass więc do tego jest jasno we wnętrzu jak we współczesnych autach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To generalnie nie jest samochód do codziennej eksploatacji choćby ze względu na zużycie paliwa w mieście. Ceny części są różne, parafia być bardzo tanie, jak np filtry oleju, powietrza, pyłkowy. Ale za przednia lampę ksenon ASO żąda 4,5tys. .. trochę dużo. Tzw słoneczniki, które często są wymieniane potrafią kosztować 1000zl,a przecież to tylko kawałek plastiku. Generalnie V8 nie jest drogie w utrzymaniu pod warunkiem że mamy zdrowy silnik, ale i tak nie są to koszty jak w kia cee'd. Generalnie jest to auto dla zabawy, więc trudno tu mówić o kosztach, trzeba mierzyć siły na zamiary i będzie bez rozczarowań
5,0
Stosunek jakość/cena
Kiedyś auto nie dla zwykłego śmiertelnika, teraz jest w zasięgu, więc znajdując dobry egzemplarz można na prawdę wygrać wymarzone auto. Przejechałem dopiero niespełna 4000km, ale za każdym razem mam banana przez resztę dnia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek...to bardzo cieszy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, jw

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 24V 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
26,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes SL R129 Cabrio