Inne
: Mimo wszystko przyjemność jazdy na długich trasach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: tajemnicze przebicie
4,0
Całokształt
Przyzwoity samochód dla tych, którzy nie lubią pakować bagażnika na styk,ale chcą wrzucić rower, narty, znajomych i ruszać w trasę. Auto ładnie się starzeje i zawsze będzie się dobrze prezentować. Jest wygodny prawie jak osobowy i z gazem dość ekonomiczny. Używam go też do wożenia rzeczy w firmie i też się sprawdza po wyrzuceniu foteli. Jednak jeśli ktoś liczy na jakość godną gwizdy na masce to się przeliczy. Mimo to, moim zdaniem to lepszy wybór niż vw multiwan, bo do małych wanów nie ma co porównywać. To jednak dostawczak i ani jasna tapicera ani skórzane fotele nie dają o tym zapomnieć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo i jak na taką krowę jest nawet dynamiczny, zwłaszcza przy opcji power na skrzyni biegów można się nim pobawić. Przejechałem na razie tylko 20 tys. i nic się z nim nie dzieje.
4,0
Skrzynia biegów
Jeździłem vitem z manualem a tu mam automat. Jest lepszy, delikatniejszy (ręczna skrzynia w viciakach działa jak w kamazie). Czasem szarpie przy wysprzęglaniu, ale to coś z komputerem. Ogólnie pozytywnie. Długa czwórka pozwala na ekonomiczną jazdę.
4,0
Układ jezdny
Duży pozytyw. Prowadzi się przyjemnie, drogi się trzyma jak osobowy. Wywaliłem pneumatyczne zawieszenie z tyłu i koniec problemów z naprawianiem kompresora.
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki powodują, że jak ktoś wchodzi na drogę nagle to można go nie zauważyć, trzeba uważać. Poza tym bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Wszystko pod ręką, podświetlone. Ładne i czytelne zegary z E-klasy. Minusem jest kąt kierownicy - za bardzo przypomina ciężarówkę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest nieźle, choć klima latem przy tak wielkiej czarnej powierzchni dachu nie wydala. Zimą za to bardzo przyzwoicie. Szybko się nagrzewa, fotele również. Szkoda, że pasażerowie z tyłu nie mają podgrzewanych. Szyby nie parują jak w T4 przy zmianach temp. na zewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 6 foteli (3 rzędy). Każdy ma dość przestrzeni. Fotele wygodne, nawet na długiej trasie dają radę. Myślę jednak, że kierowcy wyżsi ode mnie mogą mieć na dłuższej trasie kłopot z miejscem na prawe kolano - przeszkadza gałka skrzyni biegów. Mimo to komfort nie porównywalny żadną osobówką.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest cichy ale hałas z podwozia tłucze się po budzie. Dociszałem trochę tył pod plastikami i jest poprawa. Do 130 km/h jest bardzo przyjemnie. Potem jest hałas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gazu spala 13 l/100. Nie jest źle. Mimo, że można go rozbujać, to jazda w już okolicy 150-160 km/h wali po kieszeni. Nie miałem jeszcze z nim kłopotów, wymieniałem na razie sworzeń jedynie. Ceny normalne. Jak do każdego auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tych gabarytach, wyposażeniu i w tej cenie to najlepszy wybór.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwunastolatek ma swoje prawa, ale jak na tyle elektrycznych dupereli nie ma płaczu. Denerwujące jest przebicie, które gdzieś się czasem pojawia i robi bałagan, włącza się np tryb awaryjny na skrzyni, szaleją liczniki. Rzecz chwilowa ale denerwuje a komputer nic nie pokazuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze takich nie było. Wiem, że ludzie narzekają na zawieszenie pneumo więc dla spokoju wywaliłem je. Narzeka się też w tych modelach na skrzynię automatyczną. Zobaczymy w przyszłości bo pewnie jeszcze nim trochę polatam. No ale największym wrogiem tego hiszpańskiego mercedesa jest rdza. Rudy potwór pożera go w oczach. Kupiłem już puszkę hummerite by coś z niego zostało do wiosny :).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 143KM 105kW
[l/100km]