Ocena kierowcy - Mercedes Klasa S W223/V223 Sedan Long
Kamil z Krakowa,
10 miesięcy temu
Silnik 4.0 580 MHEV 503KM 370kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
63 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
5,00
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dynamiczny silnik, bez "turbo dziury", odnosi się wrażenie jak by to była wersja AMG, rozsądne spalanie jak na tę moc i gabaryty samochodu 10-11L . Bez awarii jak dotąd. Moim zdaniem zdecydowanie najwygodniejszy w segmencie, ale oprócz Aimatic mam też E active body control i dzięki temu czuć kolosalną różnicę w pokonywaniu zakrętów. Jedzie jak po szynach, a w zasadzie to płynie. Tu moja ocena ZDECYDOWANIE 6* !!!
Świetnie działa nawigacja, a w zasadzie "wirtualna rzeczywistość" idealnie pokazuje w którą drogę skręcić na skrzyżowaniu kilku ulic - to jest Mega !!!
Systemy asystujące jazdę uważam że już są bardzo dobrze dopracowane, nie mam zastrzeżeń. Ani razu się nie pomylił przy zmianie pasa czy omijaniu lub hamowaniu.
Burmester 4d gra jak na koncercie, ale drugi raz nie zapłacił bym 35tys zł...
Siedzenia Mega wygodne - majstersztyk. Po przejechaniu 1000km nie czuję zmęczenia, polecam poduszki -zagłówki, są świetne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mega dynamiczny - jak AMG, a zarazem cichy. Spalanie rozsądne 10-11l. Mocy aż za dużo bo łatwo można prawko stracić.
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok, płynnie zmienia biegi. W zasadzie to nawet nie czuć jak zmienia bieg, jedynie widać po obrotomierzu
5,0
Układ jezdny
Jest świetny, przecież to Eska. Mega komfort prowadzenia. Można zasnąć za kierownicą. W zakrętach pewnie trzyma się drogi. Tylna oś skrętna, sprawdza się tym bardziej że to wersja long. Należy uważać na parkingach bo jednak tył "zachodzi" i łatwo przerysować samochód.
5,0
Karoseria
Żadnych odprysków, rys itp.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest ok dookoła, nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Zbyt płytki podłokietnik, brakuje mi schowku w zasięgu kierowcy. Regulowanie głośności przy kierownicy jest trochę niedopracowane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu daję 6+, w zimie (mróz -5, -10stopni) po odpaleniu samochodu po około 1 - max 1.5 minuty dmucha już ciepłe powietrze, w lecie Klima też rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, tylko że to jest wersja long...,
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach 200km/h można szeptem rozmawiać. Jest świetnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za przeglądy okresowe oczywiście w aso płaciłem jak dotąd od 2700zł brutto do 3400zł. Nigdy nic się w nim nie zepsuło więc nie wiem jak z naprawami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość rewelacyjna a komfort i przyśpieszenie to naprawdę kosmos. Wiem, bo jeździłem pozostałą konkurencją w segmencie i wybrałem eskę. Natomiast 900tyś złotych to moim zdaniem za dużo. Tym bardziej że podatkowo "grosze" odliczamy a sprzedając jednak rocznikowo dużo tracimy i jeszcze trzeba odprowadzić pełną złodziejówkę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Była kiedyś jakaś jedna akcja serwisowa ale to przy przeglądzie okresowym wymienili.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 580 MHEV 503KM 370kW
[l/100km]