Samochód, w którym kończą się wszystkie dyskusje, kto ma najlepsze auto świata. Przymierzałem się do A8, BMW 7 i kilku innych, ale S-Klasse wyznacza standard i nie ma drugiego takiego samochodu. Jeździ się nim majestatycznie i z klasą. Top of the top. Wygląd, materiały, wszystko na poziomie. Na drodze nikt na Ciebie nie mruga, nikt nie trąbi, każdy wpuszcza. Kamienica w eleganckiej dzielnicy na kołach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kulturalny i niezawodny. Zawsze odpala, jak trzeba żwawy, a przy tym jest naprawdę oszczędny - zaskakująco oszczędny !
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi łagodnie. Jest niezauważalna, a chyba taka właśnie ma być skrzynia.
5,0
Układ jezdny
Ma tryb komfort i tryb sport. Zmiana trybu zauważalnie zmienia charakterystykę, ale ja większość czasu spędzam w trybie komfort (Airmatic). Samochód płynie. Można się delektować.
5,0
Karoseria
Cieszy oko. Kolejna S-Klasa, która się starzeje powoli i naturalnie przejdzie do roli klasyka, w przeciwieństwie do Audi i BMW, które skończą w rękach powiatowych szpanerów.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotąd za mną 11.000 km. Tylko paliwo i płyn do spryskiwaczy oraz zakup ładniejszych felg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony jako używany za 200.000 zł w wieku 6 lat. Nowy kosztował dwa razy tyle i tym bardziej cieszy, że za pół ceny mam 100% jego fenomenalnych właściwości (nightvision, distronic plus, masaże itd. itd.).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też nic. Jak dotąd bardziej niezawodny niż mój poprzedni Lexus, o rzekomo legendarnej niezawodności.
On
- zużycie paliwa dla silnika 350 Blue TEC 258KM 190kW
[l/100km]