Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa S W221 Limuzyna

kwiatek, 15 lat temu
Silnik 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 73 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa S W221 Limuzyna 5.5 V8 (500) 388KM 285kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
4,62
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Doskonałe, pewne i bezpieczne prowadzenie.
4,0
Całokształt
Rewelacyjne auto, bezpieczne, komfortowe, doskonałe osiągi. Uwaga do autorów tego testu: dlaczego nie ma rubryki bezpieczeństwo?
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, elastyczny, zero drgań i wibracji przenoszących się na karoserię.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjny siedmio biegowy automat, nie czuć momentu zmiany biegu zarówno w górę jak i w dół. Myślę, że przyczynił się też do znacznie mniejszego zużycia paliwa w stosunku do poprzedniej mojej S-klasy, mimo większej o 86 KM mocy.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak \"po sznurku\". Dyskretna kontrola trakcji (ESP), świetny BAS.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w ponad 5-cio metrowej limuzynie. Na szczęście kupując auto zamówiłem Parktronic, rewelacja, sygnalizacja optyczna i głosowa, plus lusterko wsteczne zmieniające położenie przy włączonym wstecznym biegu i parkuję \"na żyletkę\".
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. No i to cudowne pokrętło pod prawa ręką, umożliwiające praktycznie stu procentową, bezpieczną obsługę wszystkich funkcji. Myślę, że ekrany dotykowe idą do lamusa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ideał. Można nawet regulować stopień skoncentrowania nawiewu: skoncentrowany, średni i rozproszony. Zimą ciepło robi się po kilkunastu sekundach, oczywiście latem odwrotnie. Wentylowane i ogrzewane są nawet fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że nie wymaga komentarza, jest jak w salonie. Fotele przednie oprócz wszelkiej możliwej regulacji mają nawet regulowaną długość i kształt siedziska.
5,0
Wyciszenie
Trudno sobie wyobrazić lepsze. Możliwa rozmowa szeptem przy ponad 180-ciu km/godz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mówić o ekonomiczności przy prawie 400-tu KM i dwóch tonach masy własnej, ale myślę, że średnie zużycie paliwa w/g komputera pokładowego z ostatnich 20.000 km w granicy 12,2 l/100km to niezły wynik. Ceny przeglądów zaskakująco przyjazne, przeglądy wg wskazań komputera, w moim przypadku średnio co 25.000 km, tak więc jeżdżę 3,5 roku, mam 73.000 km i byłem dopiero na dwóch przeglądach. Napraw płatnych praktycznie nie było, nawet po gwarancji Mercedes często bierze na siebie koszty usterek ewidentnie nie wynikających z eksploatacji, oczywiście warunkiem koniecznym są wszysktie przeglądy w autoryzowanych serwisach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie jest mała to fakt, ale oferowana za nią jakość, niezawodność, prestiż i co wg mnie najważniejsze, bezpieczeństwo są na najwyższym poziomie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wskaźnik poziomu paliwa okresowo, nagle \"spadał\" na 0 (za pierwszym razem strach co się stało). Pokrywa bagażnika, elektrycznie zamykana czasami źle działała (po zamknięciu otwierała się samoczynnie). Obie usterki usunięte w ramach gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria modułu skrzyni biegów, coprawda nie uniemożliwiała dalszej jazdy, ale dostępny był tylko czwarty bieg (przy tej mocy i momencie dało się jechać). Mimo, że usterka wystąpiła już po gwarancji, Mercedes wziął koszty na siebie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.5 V8 (500) 388KM 285kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa S W221 Limuzyna