Zawieszenie
: Doskonałe, pewne i bezpieczne prowadzenie.
4,0
Całokształt
Rewelacyjne auto, bezpieczne, komfortowe, doskonałe osiągi.
Uwaga do autorów tego testu: dlaczego nie ma rubryki bezpieczeństwo?
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, elastyczny, zero drgań i wibracji przenoszących się na karoserię.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjny siedmio biegowy automat, nie czuć momentu zmiany biegu zarówno w górę jak i w dół. Myślę, że przyczynił się też do znacznie mniejszego zużycia paliwa w stosunku do poprzedniej mojej S-klasy, mimo większej o 86 KM mocy.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak \"po sznurku\". Dyskretna kontrola trakcji (ESP), świetny BAS.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w ponad 5-cio metrowej limuzynie. Na szczęście kupując auto zamówiłem Parktronic, rewelacja, sygnalizacja optyczna i głosowa, plus lusterko wsteczne zmieniające położenie przy włączonym wstecznym biegu i parkuję \"na żyletkę\".
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. No i to cudowne pokrętło pod prawa ręką, umożliwiające praktycznie stu procentową, bezpieczną obsługę wszystkich funkcji. Myślę, że ekrany dotykowe idą do lamusa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ideał. Można nawet regulować stopień skoncentrowania nawiewu: skoncentrowany, średni i rozproszony. Zimą ciepło robi się po kilkunastu sekundach, oczywiście latem odwrotnie. Wentylowane i ogrzewane są nawet fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że nie wymaga komentarza, jest jak w salonie. Fotele przednie oprócz wszelkiej możliwej regulacji mają nawet regulowaną długość i kształt siedziska.
5,0
Wyciszenie
Trudno sobie wyobrazić lepsze. Możliwa rozmowa szeptem przy ponad 180-ciu km/godz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mówić o ekonomiczności przy prawie 400-tu KM i dwóch tonach masy własnej, ale myślę, że średnie zużycie paliwa w/g komputera pokładowego z ostatnich 20.000 km w granicy 12,2 l/100km to niezły wynik. Ceny przeglądów zaskakująco przyjazne, przeglądy wg wskazań komputera, w moim przypadku średnio co 25.000 km, tak więc jeżdżę 3,5 roku, mam 73.000 km i byłem dopiero na dwóch przeglądach. Napraw płatnych praktycznie nie było, nawet po gwarancji Mercedes często bierze na siebie koszty usterek ewidentnie nie wynikających z eksploatacji, oczywiście warunkiem koniecznym są wszysktie przeglądy w autoryzowanych serwisach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie jest mała to fakt, ale oferowana za nią jakość, niezawodność, prestiż i co wg mnie najważniejsze, bezpieczeństwo są na najwyższym poziomie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wskaźnik poziomu paliwa okresowo, nagle \"spadał\" na 0 (za pierwszym razem strach co się stało).
Pokrywa bagażnika, elektrycznie zamykana czasami źle działała (po zamknięciu otwierała się samoczynnie).
Obie usterki usunięte w ramach gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria modułu skrzyni biegów, coprawda nie uniemożliwiała dalszej jazdy, ale dostępny był tylko czwarty bieg (przy tej mocy i momencie dało się jechać). Mimo, że usterka wystąpiła już po gwarancji, Mercedes wziął koszty na siebie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.5 V8 (500) 388KM 285kW
[l/100km]