Ocena kierowcy - Mercedes Klasa S W221 Limuzyna Facelifting
Meratron,
7 lat temu
Silnik 3.0 V6 (350 BlueTEC) 258KM 190kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
14 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Silnik
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
S classa rozpieszcza ergonomią, wygodą i prestiżem, ale rozczarowuje uciążliwymi usterkami, które psują poziom oceny i użytkownik czuje niedosyt po tym jak wydał równowartość domku z ogródkiem za cztery kółka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, jest wystarczający do komfortowego podróżowania, jednak jeśli ktoś ma sportowe zapędy powinien unikać diesla. Nawet po chipowaniu ( 298 KM i 716 Nm) pozostaje pewien niedosyt, choć moment obrotowy robi robotę.
4,0
Skrzynia biegów
To mój trzeci MB z tym 7 gear automatem. Kiedyś ( 2004 r) mnie zachwycał. Dziś jest już nieco zbyt ociężały w porównaniu z nowszymi generacjami skrzyń - szczególnie PDK itp.
5,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 baaardzo poprawia trakcję tej 2 tonowej łodzi na kółkach. Stabilny nawet przy 256 V-max, choć powyżej 220km/h czuć ociężałość układu kierowniczego
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem co mogę napisać w uwagach w.s. komfort. Że szumi powyżej 240...? :) Nie... komfort just top one.
5,0
Ergonomia
Zawsze jak wsiadam do A8 lub 7 mki nawet najnowszej, zastanawiam się co autor miał na myśli jak projektował dechę rozdzielczą w tych autach, co wciągnął lub czego się napił. Nawet Porsche ma z tym problem. W S-ce ergonomia jest po prostu najlepsza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Top
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dość nawet dla 2 metrowych gości.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach przelotowych 180-200 można prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W sumie jak się zastanowić to jest to ekonomiczny pojazd jak na swoją klasę. spalanie 7-8L ropy, przeglądy co 25-30k. Odkąd skończyła się gwarancja i rozstałem się - bez żalu - z ASO, koszty spadły o połowę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli uznamy, że za komfort i luksus jesteśmy w stanie zapłacić dużo pieniędzy to cena/jakość jest ok. Najbardziej stosunek ceny do jakości jest odczuwalny po przejechaniu ciurkiem 1200km
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie będę się rozpisywał , ale cieknące uszczelki chłodnicy oleju, zmarły bez powodu system Command, czy padające jak muchy czujniki NOX nie powinny się przytrafiać w aucie marki MB z przebiegiem 50-60k km.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie było tak, że wsiadłem włączyłem start i Ups! stoimy. To największa zmora managera. Tak więc tu nie jest źle.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 (350 BlueTEC) 258KM 190kW
[l/100km]