Układ elektryczny
: Na to na co wszyscy narzekają ja sobie chwalę. Odpowiednia opieka i powinno być wszystko . Wiadomo czasem strucla nie uratujemy, ale taki samochód polecam kupić z malym przebiegiem
5,0
Całokształt
Samochód zakupiony w 2007r. Jeżdżę nim mało i ma przejechane 136tyś. Jeśli chodzi o komfort, ergonomię i resztę rzeczy jest bardzo dobrze. Większych usterek nie uświadczyłem co jest dla mnie dużym zaskoczeniem. Może nie taki zły jak go piszą jak się o niego pedantycznie dba ? :)
Wrażenia
5,0
Silnik
320 CDI o mocy 204km jest bardzo dobrym i równo pracującym silnikiem. Awarii brak przez 13 lat użytkowania. Kultura pracy bardzo dobra. Silnik posiada bardzo dobrą dynamikę jak na klocka 2.2t
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok choć mam wrażenie dziwnie zmienia biegi. Była sprawdzana i po przebiegu 136tys wszystko jest ok. Jeździłem VW Phaetonem i tam skrzynia to miód. Tutaj czegoś jej brakuje choć jest ok dla niewymagających :)
5,0
Układ jezdny
Jak na klocka mającego 5m to bardzo dobre właściwości jezdne. Bardzo dużo skrętność i lekkość podczas kręcenia kierownicą. Podczas hamowania nie zachowuje się jak łódź . Bardzo dobrze i stabilnie się zachowuje przy prędkość autostradowej
3,0
Karoseria
Mercedes z 2004r szału nie robi z blachą :). Mam małe bąble na dolnych krawędziach tylnych drzwi od strony kierowcy. Reszta czysta. Fakt faktem samochód woskowany i ciągle garażowany więc nie powinno być narazie problemu. Podstawą dla takiego samochodu to garaż. Jeśli go nie masz, to go nie kupuj. Pojawią się problemy z korozją i ELEKTRONIKĄ :(
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na 5m jest ok. Da się bez czujników lecz one bardzo pomagają. Ogólnie jesli chodzi o widoczność jest jak najbardziej ok . Nie ma się do czego doczepić.
5,0
Ergonomia
Brak słów żeby to opisać. Ten samochód podczas jazdy dba o nas jak tylko może. Posiada wszystko co potrzeba, wentylowane siedzenia, grzane siedzenia, elektroniczna regulacja. Fotele to bajka, super wygodne jednak Phaeton ma ciut wygodniejsze :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w siedzeniach, miód dla pasażera . Komfort podróżowania nie do opisania. Super komfort . Posada 3 stopniową wentylację oraz grzanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Można swobodnie wsiadać i wysiadać. Podczas jazdy bardzo dużo miejsca na nogi jak na limuzynę przystalo
5,0
Wyciszenie
Podczas prędkości autostradowej jest cicho a przy prędkości 60-90 nawet nie bd mówił. Miód dla uszu, uboga cisza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam 13 lat i większych kosztów nie uświadczyłem. Jedyne co zrobiłem to kupiłem dwa nowe akumulatory. Samochód garażowany co ma duży wpływ na awaryjnosci . Jedynie jeszcze koszty olejów i filtrów
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 25k możemy kupić za granicą bardzo dobry egzemplarz w zadbanym stanie. Cena super jak na udogodnienia jakie potrafi s klasa w220 zaoferować
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak padły akumulatory to błąd układu hamulcowego, który zniknął sam podczas gdy założyłem nowe aku. Tak to nic się nie działo przez 13lat. Samochód garażowany i pedantycznie dbamy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakich kolejek usterek poważnych. Fakt samochód ma 136k jednak jeśli się bardzo dobrze o ten samochód dba, wymienia filtry oleje, czyści i garażuje oraz nie stoi w wilgotnych warunkach powinnien odwdzięczyć się bezawaryjnością. Dodam że ludzie mówią że lubią się popsuć skrzynie. Nie, skrzynia się nie psuje, to ludzie ją psują swoją idiotyczną jazdą i bezwiedzą. Odpowiednia eksplautacji samochodu, zwłaszcza skrzyni i airmatica i bd wszystko ok. Wszyscy narzekają na elektrykę, owszem, jak stoi pod blokiem , na mrozie, na deszczu i w wilgoci to nie ma się czego dziwić. Ten samochód musi być garażowany.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
[l/100km]