Silnik
: Niezwykle ekonomiczny, cichy, elastyczny, dobrze współpracuje z LPG i na prawdę nie brakuje mu mocy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: elektryka i elektronika. co chwilę coś. wymaga wyspecjalizowanych warsztatów i fachowców
Zawieszenie
: temat rzeka. wymaga częstych przeglądów, dbania, chuchania, a i tak znajdzie się zawsze coś co w nim nie domaga
3,0
Całokształt
Jako całokształt daję jedynie 3. Z bólem serca, ale nie mogę dać nic więcej.
W220 to auto, które się kocha i jednocześnie nienawidzi. Z pewnością jest piekielnie wygodny, luksusowy i mimo tego, że nie jest nowym autem wciąż wygląda wspaniale i robi niesamowite wrażenie na pasażerach. Cały ten obraz pęka jak bańka mydlana kiedy pojawiają się usterki. Niestety opinia o W220 jest w pełni uzasadniona.
Nie polecam osobom, które chcą nim jeździć na co dzień i używać jako niezawodny środek transportu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt tego auta. W zupełności wystarczająca moc przy bardzo niskim spalaniu. Kultura pracy bardzo dobra. Osobom zastanawiającym się nad S500, ale nie mogących znaleźć zadbanego (tak jak ja kiedyś) mówię - kupcie S350. Mocy nie zabraknie, a będzie znacznie ekonomiczniej
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to nowoczesna dwusprzęgłowa przekładnia, ale nie można się przyczepić. Jest ok, przy normalnej jeździe zmienia biegi niewyczuwalnie.
Przy ostrym przyśpieszaniu nie gubi się i zmienia przełożenia dosyć szybko.
4,0
Układ jezdny
Pneumatyka robi swoje. Auto wybiera nierówności jak poduszkowiec i do tego pewnie zachowuje się na drodze. Bez problemu szybko pokonamy zakręt, jednak styl auta zachęca do spokojnej jazdy.
Niesamowity komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Biorąc pod uwagę klasę auta i gabaryty jest bardzo dobrze. Przy manewrach dodatkowo pomagają czujniki parkowania przód+tył z radarami.
5,0
Ergonomia
Ponadczasowa. Auto jest bardzo proste w obsłudze mimo bardzo dużej liczby gadżetów i elementów wyposażenia. Wnętrze wersji po lifcie nie wygląda archaicznie nawet w aucie, które ma już jednak 10 lat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najwyższa klasa. Nie ma do czego się przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja long. Miejsca jest bardzo dużo. Pasażerowie z tyłu podróżują w warunkach "prezydenckich".
5,0
Wyciszenie
Nie może być inna ocena niż najwyższa.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są duże. Nie ma co ukrywać. Spalanie moim zdaniem na niskim poziomie biorąc pod uwagę wielkość auta i samego silnika jednakże jest to samochód, który często pojawia się w warsztacie. Ceny części co prawda spadły i jest więcej wyspecjalizowanych warsztatów, ale nadal są to koszta wyższe niż w większości aut.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niestety - stosunek wypada fatalnie.
Zadbane egzemplarze wcale nie są takie tanie jakby się mogło wydawać, a mimo tego nie gwarantują niezawodności.
Auta o niskich cenach to prawdziwe kopalnie kosztów.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się coś co chwilę - najczęściej pierdoły.
Problem w tym, że wystarczy, że obluzuje się kabelek czy inna drobnostka - od razu wywala błąd na deskę i trzeba jechać do warsztatu wyposażonego w komputer SD aby go skasować. Komunikat rozświetla pole powiadomień na czerwono, nie mamy dostępu do komputera, licznika itd. Nie da się tak jeździć.
Jeśli mechanicy polubią Was jak moi mnie, to po jakimś czasie powracające błędy będą Wam kasować za darmo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy mnie nie zawiodło w takim sensie, że zawsze dojechałem do domu i nigdy nie potrzebowałem lawety. Tak jak pisałem wcześniej - większość usterek to denerwujące pierdoły, wynikające z niestarannego montażu auta i z pewnością braków jakościowych.
Silnik i skrzynia są ok, największe problemy może przysporzyć zawieszenie i elektronika.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.7 V6 (350) L 245KM 180kW
[l/100km]