Czy warto kupić ten samochów? Obecnie już raczej jako klasyk, a nie auto na codzień. Każdy kto tu zagląda zastanawia się czy to dobry wybór. Tak, ale pod warunkiem znalezienia stanu więcej niż dobrego i odrazu przeznaczając pokaźną sumę na serwis. Miałem w domu kilkanaście samochodów i jedno wiem napewno- auta klasy luksusowej i duże terenówki wymagają dużych nakładów finansowych żeby móc cieszyć się nimi bez niespodzianek. Oszczędności zawsze oznaczać będą problemy. Kupiłem auto z małym silnikiem 3,2 w doskonałym stanie, pierwsze pół roku kosztowało 5 tysięcy na serwis. I to bez żadnych napraw i niespodzianek.Jeżeli nie lubicie wydawać swoich pieniędzy na serwis auta, darujcie sobię odrazu. Szybko dołączycie do rzeszy osób źle mówiących o udanym, choć nie pozbawionym pewnych mankamentów, modelu w220.
Wrażenia
5,0
Silnik
m112- v6. Prosta i bardzo udana konstrukcja. m112 i m113 to godne polecenia silniki. Podobno dobry jest też 3,2 diesel. Unikać należy egzotycznych diesli 4,0 i benzyny 6, 0 v12.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowy automat- bezawaryjna skrzynia. Pamiętać trzeba jedynie o wymianie oleju.
4,0
Układ jezdny
Tapczan...
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
S-klassa. To mówi samo za siebie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przed zakupem: sprawdzenie rantów drzwi na dole i rantów blotników. Do tego progi od dołu też potrafią korodować. Auto po postoju nawet tygoniowym nie ma prawa opaść. Jeżeli opada po nocy, oznacza to kosztowną naprawę zawieszenia. Auta te są bardzo trwałe. Jeżeli samochód nosi ślady eksploatacji wnętrza oznacza to że pół miliona kilometrów może mieć już za sobą. Auto po przebiegu 200-250 tyś km powinno niewiele odbiegać od stanu fabrycznego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
[l/100km]