To coś więcej niż samochód. Nie mozna przestać nim jezdzić. We wnętrzu panuje niepowtarzalny klimat i zapach. Auto dla pasjonatów. Drogie w eksploatacji i kapryśne trochę ,podobnie jak ładna kobieta...)
Wrażenia
5,0
Silnik
Solidna konstrukcja o duzej pojemności i wystarczajacej mocy dla tego auta. Potrafi bezpiecznie wyprzedzic wiekszosc aut na naszych drogach. Jezeli sie spieszymy to mozna przy 240km/h zalączyc tempomat i obserwowac w jakim tempie znika paliwo i przejechane kilometry) Dzwiek V8 uzaleznia.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia automatyczna z tamtych lat. Bezawaryjna i swietnie przerzuca biegi ,4 wystarczą w zupelnosci przy tej mocy auta i momencie obrotowym. Jezeli jedziemy za tirem 90 km/h i chcemy szybko go wyprzedzic wciskamy gaz w podloge ,skrzynia wrzuca 2 bieg i za 2,5 sekundy jestesmy przed nim jadac 120km/h i skrzynia wtedy wrzuca 3 bieg ,który konczy sie na 190km/h. W miescie głównie uzywany jest bieg 4.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest pancerne. Trafiają sie egzemplarze z przebiegiem 300 tys km przy ktorych wiekszosc zawieszenia nie byla naprawiana jeszcze. Auto jest jednak wrazliwe na luzy w przednich wachaczach. Objawia sie to drganiami kierownicy przy 80-100km/h. Czesta dolegliwosć W140. Przy sprawnym w 100% zawieszeniu jazda to przyjemnosc. Progi zwalniające sa ledwo wyczuwalne.
5,0
Karoseria
Duzo odpornjejsza na rdze niz w W124 ,nie wspominajac nawet nowszych modeli. Gdy nie było bite, zardzewiec moga tylko przednie blotniki. Wrazenie robi grubosc drzwi. Auto daje poczucie bezpieczenstwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Moim zdaniem wysmienita. Kwestia przyzwyczajenia do tak duzego auta. Tylne wysuwane antenki swietna sprawa podczas parkowania.
5,0
Ergonomia
Pieknosc zawarta w prostocie. Po jednym dniu jazdy wiadomo na pamiec ,co gdzie sie znajduje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzezen. Oddzielne regulacje temperatury na lewa i prawa strone auta. Pasazerowie z tylu maja nadmuch ze srodka tunelu oraz spod foteli przednich. Warto zajrzec do filtra przeciwpylkowego; niektore modele maja jeszcze dodatkowy weglowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiecej miejsca w aucie osobowym juz nie potrzeba. Nawet wersja sel moim zdaniem to przesada)
5,0
Wyciszenie
Absolutny numer jeden ,porownujac nawet do nowszych modeli. Podwójne szyby i kilogramy mat wygluszajacych sprawuja swoja role.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore. Jezdzic tym na codzien i utrzymac w stanie znakomitym kosztuje swoje. Duzo paliwa, drogie czesci zamienne. Nie biore pod uwage najtanszych zamiennikow.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby byla mozliwosc zakupu teraz takiego nowego auta to place jak za terazniejsza S klase.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak kupimy zaniedbany egzemplarz, albo taki ktory dlugo stał (unikajcie Japońcy) to mozna srogo sie napocić z drobnymi mankamentami. Nie dzialajacy centralny, antenki ,dociagi ,elektryka....
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba miec naprawde pecha ,albo nie wsluchac sie w auto czy nie domaga sie ono wymiany lancucha rozrzadu ,łozysk kół ,podpory wału itp...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 279KM 205kW
[l/100km]