Auto królów które można dzisiaj sobie kupić na dojazdy do pracy. Nieprawdopodobny wkład wszystkich inżynierskich głów w jakość wykonania i przemyślenia techniczne w aucie. Wszystko spójne, dobrze złożone, nic nie rdzewieje, nic nie trzeszczy. Dobrze przyspiesza, hamuje, trzyma się drogi a to przecież 2 tony \'żywej\' technologii. Budzi wielki respekt na drogach, 80% aut zjeżdża w trasie na bok widząc ten czołg w lusterku. Trudno o lepsze auto w tych pieniądzach. W większych sumach z resztą też :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja. Mimo że najmniejszy ma bardzo przyzwoite osiągi, dynamiczny start spod świateł gwarantowany, prędkości ponad 200 km/h również. Piękny sportowy dźwięk powyżej 2800 obr/min, jeśli w ogóle go usłyszymy :)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo dobrze zestopniowana, jednak szybkie przerzucanie biegów to nie jej żywioł. Mechanizm wybieraka na zewnętrznych wodzikach więc trzeba precyzyjnie celować drążkiem ale za to chodzi on jak w maśle. Trochę cieknie
5,0
Układ jezdny
Jazda w niebie. Wybieranie nierówności nieporównywalne z żadnym innym autem jakimi miałem okazję jeździć. Zawieszenie bardzo miękkie ale nie przeszkadza to w sunięciu na szybszych drogach z prędkościami w okolicach 200 km/h. Aktywne wspomaganie kierownicy dużo pomaga na autostradach.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie auto ale widać wszystko. Siedzi się relatywnie wysoko więc dookoła krawędzie auta są widoczne. Wysuwane antenki na tylnych rogach dobrze zaznaczają kanty auta.
4,0
Ergonomia
Wszystko poręczne i dobrze zorganizowane. W środku czuję się jak za klasycznym biurkiem w konserwatywnym stylu. Tylko żeby sięgnąć prawych drzwi trzeba wypiąć się z pasów i położyć w poprzek auta :) Taki rozmiar.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczny i PROSTY w obsłudze system automatycznej klimatyzacji załatwia za kierowcę całą robotę. Nie trzeba nic robić, auto nagrzewa się w krótką chwilę w najgorsze nawet mrozy. Pełen plus
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest aż nieprzyzwoicie dużo. Z tyłu nie ma co zrobić z nogami, nie ma szans żeby dotknęły przednich foteli, przydałby się podnóżnik albo poduszka :) O intymności można zapomnieć.
5,0
Wyciszenie
Jadąc 200 km/h słychać tyle ile przy 100 km/h - czyli nic. W środku niezależnie od prędkości można rozmawiać szeptem. W autach z manualną skrzynią należy pilnować obrotomierza, można się zagapić i jechać spokojnie po mieście przy 5000 obr/min, silnik i tak będzie ledwo słyszalny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jako że to wersja z najmniejszym silnikiem to i spalanie najmniejsze. W trasie można zejść poniżej 10 l/100 km. W mieście zależnie od korków ale odczuwalne. Ceny części nie odbiegają od cen do innych aut, mitem są nieprawdopodobnie duże koszty utrzymania. Cen napraw nie znam bo wszystko robię sam i nadziwić się nie mogę jak zmyślnie zrobili to auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko porównać do innego auta bo jeszcze takim nie jechałem, który by miał takie rozmiary i jakość wykończenia jak W140. Wydając 20 a nawet kilkanaście tys zł kupujemy niezawodne luksusowe auto które pływa po drogach. Wysokie przebiegi dla tych aut zaczynają się powyżej 500 tys km. Zamiast lecieć do sklepu po nowego hjundaja lepiej zerknąć do ogłoszeń i kupić zdrową 140tkę - wyjdzie się na tym lepiej w każdym calu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze ale że bajerów elektryczno-pneumatycznych jest cała masa to coś czasem lubi się popsuć, zwłaszcza od silnych mrozów. Wycieraczka przestałą się wysuwać, jedna antenka od wstecznego też, dociąganie drzwi nie działa (standard), wyciek ze skrzyni biegów. Większość do naprawienia w garażu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych, jedynie poduszka mostu lub przegub wału napierdziela bo coś wali przy odpuszczaniu gazu. 300zł, 2-3h roboty i po sprawie :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 193KM 142kW
[l/100km]