Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa S W140 Coupe

Tomek, ponad rok temu
Silnik 5.0 SEC/CL 320KM 235kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 297 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa S W140 Coupe 5.0 SEC/CL 320KM 235kW 1992-1996 - Oceń swoje auto
4,50
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Każdy kto zna się na motoryzacji chciałby mieć takie auto. Potężny krążownik, który teleportuje cię w niesamowitej wygodzie. Nic specjalnie się nie psuje przy regularnych serwisach jak to w starym Mercedesie. Nie ma dziwnych niespodzianek, które nagle unieruchomią cię na trasie. To jest dla mnie największa zaleta - bezawaryjność. Jeśli coś poleci to przeważnie jakaś pierdoła, którą ogarnie się przy następnej wizycie u mechanika. Ceny części niestety nie należą do najtańszych. Natomiast w ASO wszystko jest i dostaniesz każdą śróbkę. Z tego punktu widzenia jest to klasyk, bezproblemowy - nie ma szukania po giełdach ani internetach (chyba, że szukasz czegoś taniej). Komfort absolutny. Lecisz 1000 km w jeden dzień i nawet specjalnie się nie zmęczysz. Głównie jest to zasługa ogromnych i wygodnych foteli, dużej przestrzeni dla kierowcy i ciszy wewnątrz. Auto ma kopnięcie - bez problemu wyprzedzisz wszystkie zawalidrogi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest szalenie elastyczny, prawie bezobsługowy i zjada każdą ilość paliwa ;-)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 4-biegowa jest dość powolna, lubi pomyśleć przed zmianą biegu. Do spokojnej jazdy nie ma żadnego problemu. 140 na autostradzie i 2800 obrotów to chyba nie tak źle. Jeśli chcemy wyprzedzić to trzeba to jasno zakomunikować wciśnięciem pedały w podłogę. Dopiero wtedy odpala się kick-down i pod maską budzą się demony.
5,0
Układ jezdny
Jak to mawiał Bruno Sacco - nauczyliśmy kolosa stąpać na paluszkach. Czy jakoś tak. Pomimo sporych gabarytów kierownica chodzi jak masełko.
5,0
Karoseria
Niebite egzemplarze nie rdzewieją.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać, duże okna, mądrze rozplanowane. To były jeszcze czasy bez park-tronica więc trzeba było sobie radzić tradycyjnie. Jeśli robiłeś prawo jazdy 30+ lat temu to na pewno będziesz zadowolony.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno. Osobny przycisk do wszystkiego bez durnych paneli dotykowych i przegiętej elektroniki. Samo wyposażenie może zawstydzić nie jedno nowe auto.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. W zimę grzeje, w lato klima szroni aż miło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jakbyś siedział w salonie z nogami na podnóżku. Lewym łokciem możesz mieć problem dosięgnąć do drzwi. Tyyyyleee miejsca.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie absolutne. Podwójne szyby. Przy 140 można rozmawiać szeptem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten luksus to koszty utrzymania są niewielkie. Co nie znaczy, że niskie. Auto spala hektolitry paliwa a części z ASO są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W dzisiejszych czasach kiedy większość tych aut wyginęła, robią się ceny z kosmosu. Nadal jednak myślę, że za to co otrzymujemy to cena jest niska.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zdarzają się jakieś pierdoły w elektryce. Jest co się psuć. Ale i tak jest nieźle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To auto cię nie zawiedzie i nie zostawi czarnej d. Zawsze odpali i jakoś do domu się doturla.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 SEC/CL 320KM 235kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa S W140 Coupe