Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa S W126 Sedan

Witek, 9 lat temu
Silnik 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mercedes Klasa S W126 Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW 1986-1991 - Oceń swoje auto
4,69
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort... trzeba to poczuć, żeby się zakochać!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza w rejonie tylnej szyby i błotników
Zawieszenie : układ nivo i ASD, dość kosztowna sprawa
Inne : walczę z webasto i tempomatem
5,0
Całokształt
Wspaniały samochód z duszą, doskonały element kolekcji, czy jako drugi lub trzeci samochód w rodzinie. Ma klasę, ponadczasową bryłę i komfort. Odstaje pod względem nowinek technicznych od współczesnych limuzyn, ale bije je o kilka długości pod względem przyjemności z podróżowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niebywała kultura pracy, cichy, świetny moment obrotowy dostępny praktycznie w pełnym zakresie obrotów
5,0
Skrzynia biegów
Automat 4-biegowy, mercedesowska klasyka i solidność. Przy kick-downie przełącza stosunkowo wolno (jak na współczesne standardy), niemniej pracuje doskonale.
5,0
Układ jezdny
Fantastycznie i bez porównania do czegokolwiek współczesnego. Dzięki zawieszeniu ten samochód jest jednym z nielicznych, w którym nawet wolna jazda jest przyjemnością. Buja jak na kanapie, pływa, oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu, bo w jeździe - bez względu na prędkość - czuje się przyczepność i pewność prowadzenia. Do tego ten niesamowity promień skrętu...
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Na standardy lat 80/90 byłoby doskonale. Dziś jest nieco gorzej, zwłaszcza jeśli chodzi o drobiazgi typu brak uchwytu na napoje i inne detale. Natomiast jeśli chodzi o ergonomię w sensie przyjemność z prowadzenia - nic dodać, nic ująć, jest doskonale, nawet najdłuższa trasa nie męczy (pokonałem 900 km jednorazowo)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z jednej strony wszystko bardzo sprawne, utrzymuje temperaturę, wietrzy świetnie, z drugiej - patent zaworów pneumatycznych i dmuchania zimnym powietrzem przez jedne-, a ciepłym przez drugie kratki jest dziś dość niespotykany. Trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest ogromna, zwłaszcza szerokość. We współczesnych samochodach wrażenie przestrzeni przed kierowcą jest spotęgowane oddaloną przednią szybą. W Mercedesie szyba jest na wyciągnięcie ręki, ale dzięki temu widzimy długą maskę z celownikiem przed sobą, a to widok niezapomniany. Wersje SE (czyli standardowe) oferują stosunkowo dużo miejsca dla pasażera z tyłu, w porównaniu do samochodów współczesnych. Ale dopiero wersja SEL (wydłużona o 14 cm) pokazuje, czym jest przestrzeń w wydaniu tej limuzyny. Można podróżować z założonymi nogami, a niektóre egzemplarze oferują podkładkę pod stopy, czy ruchome oparcie tylnej kanapy. W takim samochodzie ciężko będzie zmusić pasażera do wysiadki :-)
5,0
Wyciszenie
Dużo ciszej niż we współczesnych samochodach, choć przy prędkościach powyżej 120 km/h słychać szum powietrza. Muszę przyznać, że w 420 SEL mojego ojca jest ciszej. Przy prędkościach rzędu 40-80 km/h do pasażera można mówić szeptem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie Tico, tu się inwestuje w komfort, realizuje marzenia. Dlatego jeśli ktoś kieruje się przy zakupie wyłącznie tym kryterium, powinien sobie odpuścić. Chyba, że to np. trzecie auto w rodzinie i służy to niedzielnych wypadów. Co tu dużo mówić, trzeba się nastawić na spalanie rzędu 9-13 l/100 km, a po zakupie - na pakiet "serwisowy" celem doprowadzenia tego samochodu do perfekcji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dziś takich samochodów się nie produkuje. Przy cenie rzędu 20-40 tys. zł trudno znaleźć jakikolwiek odpowiednik, który może rywalizować ze starą S-klasą w czymkolwiek poza oszczędnością paliwa. Ten samochód to przyjemność, czyli rzecz niewymierna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie biorąc pod uwagę spraw eksploatacyjnych - jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie nabyliśmy pojazd, ile zainwestowaliśmy, żeby przywrócić go do dobrego stanu, jak jeździmy, gdzie parkujemy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa S W126 Sedan