Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa M W164 Off-roader Facelifting

Rafał, 6 lat temu
Silnik 4.0 V8 (450 CDI) 306KM 225kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mercedes Klasa M W164 Off-roader Facelifting 4.0 V8 (450 CDI) 306KM 225kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacja. Polecam 450CDI.
Zawieszenie : Komfortowe. Czuć bardzo wyraźną różnicę między trybem komfort, a sport. Tu Mercedes zrobił kawał dobrej roboty. Dosyć powiedzieć, że zawieszenie i płyta podłogowa są tak udaną konstrukcją, że najnowszy Mercedes GLE bazuje na tym samym rozwiązaniu. Doskonałe ciężko jest poprawić.
4,0
Całokształt
Minus za drobne awarie, które przydażają się co jakiś czas. Niestety są drogie w usuwaniu i denerwujące. Natomiast osiągi diesla V8, wyciszenie, komfort, ergonomia, jakość materiałów, wyposażenie na bardzo wysokim poziomie. Ktoś narzeka na spalanie, a ile ma spalać 2 tonowy potwór o wielkiej mocy?
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Niesamowity! 306 Km i wielki moment obrotowy. Dzięki temu wielki SUV ma osiągi miejskiej wyścigówki. Nie jednego zaskoczy.
4,0
Skrzynia biegów
Delikatnie ospała, ale to celowy zabieg mający na celu jej ochronę. 2 tony i 700Nm. Jest co dźwigać. Wbrew pozorom zasługuje na wysoką notę.
4,0
Układ jezdny
Bez najmniejszych zastrzeżeń. Jak na tak wielki samochód układ kierowniczy jest precyzyjny. Airmatic choć bywa zawodny po po ponad 100 tys, to jest i tak lepszy, trwalszy i znacznie tańszy w naprawie od jak to jest w przypadku o dziwo Lexusa RX.
5,0
Karoseria
Podoba się czy nie podoba, to rzecz gustu. Mnie osobiście nigdy się tak super nie podobał. Obecnie już trąci lekko myszką, choć to nadal dostojna klasa premium, nie dostępna dla przeciętnego zjadacza chleba. Za wzór trzeba postawić lakier i zabezpieczenie antykorozyjne. Po 9 latach lakier nie wypłowiał, nie ma odprysków czy śladów korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Możesz poczuć się po królewsku, zwłaszcza przy nastawach komfort. Wyciszenie jest świetne. Słychać szum powietrza przy wyższych prędkościach, ale w końcu to wielki SUV. Płynie po asfalcie, dobrze spisuje się w zakrętach i całkiem radzi sobie w pakiecie off road w terenie. W Bieszczadach wypróbowane off road wiele razy. Wychodził przy cywilnych oponach tam gdzie Volvo XC90 i Audi Q7 zostaje w połowie drogi.
5,0
Ergonomia
Pochwała za ergonomię. Każdy znajdzie sobie miejsce za kierownicą. Zarówno moja żona drobniutka "Calineczka", jak i ja 190cm i 135 kg żywej wagi.Wszystkie przełączniki są na miejscu, a sterowanie wygodne. 100 razy wygodniejsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze jak tabletowe wynalazki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i 3 strefowa klimatyzacja działają wydajnie i dosyć cicho nawet na wysokich nastawach. Mam ogrzewanie postojowe Webasto zdalnie sterowane. Więc w największe mrozy wchodzę do ciepłego wnętrza bez oblodzonych szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O moich gabarytach już wspomniałem. Miejsca dosyć dla wszystkich.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Lepsze jak w Audi czy Volvo, o mniej prestiżowych markach nie wspomnę. Dużo lepsze jak w mojej żony Alfie Stelvio. Lepsze jest w Range Rover i kolega mówił, że też lepsze w Jaguarze, ale nie miałem okazji porównać osobiście. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że to mało opływowy SUV i przy wyższych prędkościach szumy słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wielki samochód klasy premium o świetnych parametrach na asfalcie i dobrych w terenie. Wielka moc do tego wszystkiego. Chociaż koszt utrzymania może wydawać się wysoki, to i tak to jest nie więcej jak 40proc w kosztach utrzymania Range.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość. W164 po lifcie jest bardzo udanym samochodem. Do tego co tu ukrywać, to prestiżowy samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Domykane klapy bagażnika, świece żarowe, zawieszenie pneumatyczne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek wykluczających dalszą jazdę.

On - zużycie paliwa dla silnika 4.0 V8 (450 CDI) 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa M W164 Off-roader Facelifting