Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa M W163 Terenowy

Bachus, 8 lat temu
Silnik 2.3 (230) 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 279 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa M W163 Terenowy 2.3 (230) 150KM 110kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód przjemny dla oka i do eksploatacji. Niezawodny i tani w użytkowaniu. Naprawdę niezłe połaczenie auta terenowego i osobowego. Ma w sobie niezły kompromis bo z jednej strony nieźle daje radę w terenie a z drugiej strony podczas prowadzenia ma cechy osobówki. Trzyma się drogi i na autostradzie nie męczy. Jest naprawdę wygodny i cichy a do tego praktyczny. Z wad można wymienić tendencję do korozji i małą moc.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik tani w eksploatacji. Wszelkie częsci użytkowe dostepne od ręki za bardzo przystępne pieniądze. Brak usterek. Spalanie jak na taką pojemność dość wysokie a dynamika przeciętna (chociaż kilka osób się zdziwiło - ten samochód wydaje się wolny z miejsca kierowcy).
3,0
Skrzynia biegów
Mercedes nigdy nie robił dobrych manuali. Nie psuje się ale z dokładnością zmiany przełożeń daleko mu do japończyków. Sprzegło fabryczne wytrzymało 240tys. km, zdziwiło mnie że ma koło dwumasowe takie same jak w CDI
5,0
Układ jezdny
Trwały, tani w naprawach, dobrze trzymający się drogi. Oryginalne sworznie wahaczy były wymieniane przy 210tys.. Hamulce niezłe, ale klocki starczają na 35tys. km.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała, a lusterka jak w ciężarówce. Bez zastzrezeń
4,0
Ergonomia
W moim roczniku dość toporne materiały (rok później juz miękki kokpit) ale nie trzeszczący. Fotele wytrzymałe. wnętrze łatwe do utrzymania w czystości i bardzo ergonomiczne. Genialne uchwyty na kubki!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby zwykła klima a okazuje się, że to klimatronic. Sam reguluje ogrzewaniem a pozycja na wprost to 21stopni. Wydajne ogrzewanie jak i klimatyzacja. Dodatkowo grzane fotele i webasto. Czego chcieć więcej...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem dla 5 osób. Podłokietnik wygodny. Możliwość przesiuniecia kanapy z której nigdy nie skorzystałem ale przestrzeń pod nią wykorzystuje na schowek na parasolki :)
4,0
Wyciszenie
Jak na Suva jest nieźle. Bardziej słychać opony niż silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy LPG wychodzi bardzo dobrze. Najwyższy koszt to zakup opon. Paliwo wychodzi nieźle na 76l robię w trasie ok 550km. Po mieście różnie :P Częsci eksploatacyjne jak do zwykłej osobówki, dla przykładu swotrzen wahacza 80zl, klocki hamulcowe bosch 125zl, świeca zapłonowa 17zl ngk, filtr powietrza 43zl.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wychodzi naprawdę dobrze. Porównując do terrano koszt utrzymania taki sam a nawet niższy a komfort duuuużo lepszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na 90tys km u mnie: sprzegło, łącznik miedzy skrzynią biegów i reduktorem, krzyżaki, cewka, sonda lambda, przepływomierz, plus oczywiscie eksploatacja: drobnostki zawieszenia, olej filtry świece itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.3 (230) 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
21,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa M W163 Terenowy