Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa GL X164 Off-roader

Łukasz, 6 lat temu
Silnik 450 CDI 4MATIC 306KM 225kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa GL X164 Off-roader 450 CDI 4MATIC 306KM 225kW 2006-2008 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na prawdę ma tę moc, pozwala zapomnieć o masie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Nagle padła zapalniczka w tylnym rzędzie siedzeń i nagle okazuje się najpotrzebniejszym elementem auta
5,0
Całokształt
Wszystko to, co Mercedes mieć powinien, nikt nie kupuje Mercedesa, żeby ukryć się w tłumie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ma tę moc, i całą masę niutonometrów, pozwalających zapomnieć o masie auta. Osobiście poganiałem sportowy motor na trasie, dotarcie do ogranicznika prędkości też nie robi problemu. Oczywiście przy ostrej jeździe swoje musi spalić, ale jest to bardzo kulturalne przemienienie pieniędzy w gaz. Trzeba też dodać, że bardzo żwawo przyspiesza przy niskim wzroście obrotów, cichutko odjeżdżając pieniaczom. Trzeba uważać na pękającą uszczelkę pod głowicą, jej wymiana jest dość kosztowna, nowa 17 000zł. A auta można podzielić na te z wymienioną uszczelką, wtedy mamy ponad 200000km spokojnej jazdy, w przeciwnym wypadku może to na nas trafić. U mnie na szczęście mechanik wcześnie zdiagnozował problem i obyło się bez większych kosztów.
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi szybko, bez szarpnięć, gdy trzeba przyspieszyć kick down powoduje miłe wgniatanie w fotel. Nie czuć, że auto ma 7 biegów. Trzeba się przyzwyczaić do "amerykańskiej" dźwigni zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Posiada wszystko to, czego oczekujemy po tego typu aucie, adaptacyjne zawieszenie u mnie prawie zawsze było na największym tłumieniu, wtedy nawet progi zwalniające nie były aż taką przeszkodą, Awaryjny układ zawieszenia, wg mnie był bezawaryjny. To, że nam miech powietrzny strzeli raz na 7 lat nie możemy nazwać awaryjnością, a kosztami eksploatacyjnymi. W sumie w ciężarówkach z pneumatycznym zawieszeniem, miechy też wytrzymują ok 7 lat.
5,0
Karoseria
Niektórzy twierdzą, że jest trochę za duży, że może zbyt wysoki, że może ma za duży bagażnik, w którym można wygodnie spać, ale wg mnie od tego jest MERCEDES, jego nie kupujemy, żeby ukryć dochody przed fiskusem. To AUTO ma się rzucać w oczy, jego dostojność ma się wylewać oknami, ma epatować wysokim statusem właściciela, jego raczej klasyczna bryła nie pozwala zapomnieć, z czym mamy do czynienia. Nie będę mówił o rdzy itp, bo takowych problemów nie miałem i nie mam.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzimy wysoko, widzimy wszystko, a jak czegoś nie widzimy, to mamy czujniki parkowania, które nie wyłączają się, jak w niższych klasach.
5,0
Ergonomia
Niemiecka doskonałość, tyle w temacie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy trzeba to grzeje, gdy trzeba to chłodzi, jak ktoś nie umie posługiwać się pokrętłami to niech ustawi pokrętła na "auto", komputer zrobi resztę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm wzrostu i jedyne co mnie denerwuje to wsiadanie do tego auta, chyba, ze nie umiem doń wsiadać. Reszta bez zarzutu. Dodatkowe ekrany w zagłówkach odpowiednio umilają podróż.
5,0
Wyciszenie
To jest Mercedes GL, tu musi być cicho i jest cicho. Nawet podróż 460 km nie powoduje zmęczenia szumem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś stawia na serwis to koszty potrafią powalić, głównie dlatego, że serwis wymienia elementy szwankujące, a czasami wystarczy wyczyścić błoto z zawieszenia. Ja serwisuję auto w PRO Merc Radom, znają Mercedesy lepiej niż my swoje krocze, dzięki nim koszty spadają o 4/5! Serio.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko było by super, gdyby nie to wsiadanie...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy odpowiednim serwisowaniu, nie stwarzają problemów. Auto tylko raz było na lawecie, pękł pasek, assistance się chociaż przydał. W zaniedbanych egzemplarzach pewnie są, bo auto ma sporo systemów i podzespołów, które teoretycznie mogą się popsuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymienione wyżej uszczelka pod głowicą i pasek wieloklinowy.

On - zużycie paliwa dla silnika 450 CDI 4MATIC 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa GL X164 Off-roader