Ocena kierowcy - Mercedes Klasa GL X164 Off-roader Facelifting
Bil,
2 lata temu
Silnik 450 340KM 250kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
165 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Najlepsze auto. Niestety drogie w utrzymaniu. Należy jednak pamiętać, że to Top of The Top. Niewiele jest samochodów bardziej przestronnych i wygodnych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezawaryjny. Moc wystarczająca na codzień. Na autostradzie przydałoby się pare koni więcej, z tym że niekoniecznie. Nie jest to samochód do bardzo szybkiej jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Jest w porządku. Bez fajerwerków. Ale do tego auta w sam raz. Są łopatki na kierownicy, ale nie są potrzebne.
5,0
Układ jezdny
To duża zaleta tego auta. Pneumatyczne zawieszenie daje dużo komfortu dla pasażerów. Wg. kolegi, który jeździ Cuprą, Mercedes GL jest bardzo miękki. Posiadam również ML’a ze zwykłym zawieszeniem więc mogę ocenić, jaka jest różnica pomiędzy zwykłym a pneumatycznym zawieszeniem. Do głowy przychodzi mi porównanie dwóch rowerów górskich - jeden zwykły, drugi z amortyzatorami. Krótko mówiąc różnica jest bardzo duża. Całkiem inny wymiar amortyzowania.
5,0
Karoseria
Majestatyczny, monumentalny wygląd. Bez dziwnych kształtów, jak np. Toyota czy Lexus. Proporcjonalny. Dynamiczny i stabilny jednocześnie. Wydaje mi się, że budzi respekt, choć nie zależy mi na tym.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, wysoka pozycja kierowcy, duże okna. Dobra widoczność. Kamera cofania bardzo przydatna. Niestety nie włącza się błyskawicznie po wbiciu wstecznego, trochę czekania, ale taki urok.
5,0
Ergonomia
To wzór dla innych marek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To konik tego samochodu. W sześć osób często nim jeździmy. Nawet na południe Europy i nie znajduję w myślach innego auta, którym wolałbym jechać w taka podróż.
5,0
Wyciszenie
Dopiero przy 160 km/h zaczyna szumieć. Duże, dość kanciaste auto, inaczej nie będzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Częste naprawy. Od trzech lat próbuję go doprowadzić do ideału, ale jest bardzo wymagający. Dużo mechaniki, zawsze ma się co zepsuć. Oczywiście całe zawieszenie już wymieniłem. Koszty do przeżycia, jeśli nie naprawia się w autoryzowanym serwisie. 350 - 400 zł jeden miech. 1700 zł kompresor. Obecnie są dwie usterki. Jak naprawie to będzie ideał. Zawsze tak mówię i za każdym razem jak już ma być wszystko ok, to coś nowego się pojawia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie kupiłem tego auta. Otrzymałem w spadku. Ale go wybrałem dla ojca, bo szukał czegoś, ale sam nie wiedział czego. Bardzo był z niego zadowolony. Niestety jeździł niecały rok. Tylko rozrusznik wymienił. Poza tym nie było z nim problemów, bo też nie miał okazji dużo nim jeździć.
Jakość bardzo wysoka, podobnie cena nowego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaryjny. Odkąd go mam, to nie było takiego momentu, żeby było wszystko 100% ok. Zawsze coś. Długo nie mogłem zdiagnozować jednej usterki. Okazało się, że poduszki pod silnikiem były uszkodzone. Od kiedy są wymienione, to całkiem inna jazda.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Półoś niedawno z przodu się zepsuła. Laweta. Taxi. Poza tym nie zawiódł mnie w drodze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 450 340KM 250kW
[l/100km]