Jeżdżę tym samochodem od 1990 roku i jak sobie przypominam to był jeden z pierwszych w kraju. Szybciej było tylko kilka Puch-Steyer´ów w oddziałach ochrony środowiska. Zakochałem się w tym samochodzie 17 lat temu i tak samo fascynuje mnie dziś. W tym czasie wykonałem jeden poważny remont blacharsko lakierniczy i wymianę gum w zawieszeniu oraz łożysk i sprzęgła. Czasami ciągnąłem przyczepy o ciężarze ponad 3 t, topiłem się w wodzie i błocie, pokonywałem trudny teren, wyrywałem z korzeniami drzewa przywiązywane łańcuchem do haka, używałem samochodu do burzenia starego domu ( ciągnąłem liny przywiązane do ścian i elementów drewnianych stropów) i ... zawsze było OK. Trzy razy ten samochód uratował mi życie, kiedy inny kierowca tracąc panowanie nad swym autem miał pecha kończyć na moim zderzaku lub gdy z kilkumetrowej skarpy uciekałem w zagajnik przed ciężarówką, która wpadła w poślizg. Mam inne samochody, ale tem jast ponad wszystkimi. Obecnie przeprowadzam kapitalny remont wszystkiego i mam nadzieję,że po tym będzie mi służył przez następne lata. Ten kto wymyślił G Klasse był naprawdę genialny.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 GD 88KM 65kW
[l/100km]