Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W213 Limuzyna

JERZY, 6 lat temu
Silnik 2.0 220d 194KM 143kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna 2.0 220d 194KM 143kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
jeżdziłem poprzednio W-212 też 220 d co też opisałem pod ksywką JUREK , nadwozie bardziej podobało mi się w poprzedniej wersji za to wnętrze jest ładniejsze w nowym Mercu ( przynajmniej dla mnie ) oczywiście kwestia gustu. Środek aluminium i fortepian wymieniłem na czarne matowe drewno - dużo lepiej wszystko mam na czarno podsufitka też . miejsca bardzo dużo, wiecej niż w poprzednim modelu , dokupiłem duży wyświetlacz 12,3 cala ale zegary zostawiłem analogi . tak mi się podobało .inteligentne LED-y -coś genialnego jak świecą ale też jak "wycinają " ..system parkowania ( robi wszystko sam zmienia biegi i hamuje - mam nieco obiekcje czy się wyrobi na razie tak ) kamera 360 oraz tył . felgi zamieniłem na 17-ki ( 225 / 55 ) oraz zawieszenie komfortowe ( poprzednik był na sportowym - AMG co nie bardzo mi odpowiadało , ale brałem go z placu jako wersję jubileuszową ) .tym razem zamawiałem 3 m-ce oczekiwania. nie dokupiłem pneumatyki - po prostu bałem się jak to jest i za ile jak zacznie się knocić i trzeba będzie " dokładać "
Wrażenia
5,0
Silnik
nowy , mniejszy silnik ładnie sobie radzi , w miarę cichy przy przyspieszaniu przy stałej prędkości nie słychać go w ogóle . pali mniej niż poprzednik . wyjazd do Włoch 2,5 tyś. kilometrów średnio równe 6 litrów w komputerze ( 3 osoby + sporo bagażu ) . na autostradzie 140-180 . na razie nie wysilałem silnika , po staroświecku układam go , znaczy " docieram " , nadmienię ,że teraz jak również w poprzednim modelu nigdy nie wlałem słabej ropy - zawsze jakieś Ultimate lub Verva itd. kolega , który jechał za mną gdy miałem jeszcze W-212 powiedział mi ,że ani razu nic nie zadymiło mi z rury przy gwałtownym dociśnięciu pedału gazu ( poprzedni przebieg 90 tyś. )
5,0
Skrzynia biegów
dużo biegów 7,8 9 bieg to nadbiegi . przy delikatnym traktowaniu z buta 5 wchodzi przy 50 , 6 przy 60 , 7 powyżej 70 , 8 przy 100 zaś 9 pojawia się przy 125-130 , silnik kręci się wolno 1500 obrotów przy około 140 a 2000 przy 175 / h . więc jest cicho i mało pali. biegi zmieniają się niezauważalnie . troszkę dłużej skrzynia ciągneła na zimno w czasie mrozów .przy silniejszym depnięciu 5lub 6 bieg do 100 / h . jeszcze nie próbowałem do " dechy " bo też nie było potrzeby .
5,0
Układ jezdny
bardzo mi odpowiada , prawdziwy Mercedesowski komfort . i na zakrętach bez problemu i na szybko i na wolno. W poprzednim modelu zmieniłem profil opon z 265/ 35 na 245 / 45 - 17 - zdecydowanie się poprawiło. na jeździe próbnej był samochód na pneumatyce ale kółka 19 cali gładko ok . ale na " glutach " wcale nie tak fajnie.
5,0
Karoseria
jak już wspomniałem poprzednia " kasta " bardziej ciekawa ,siedzi się we wnętrzu , ale tak jak wspomniałem kwestia gustu . oczywiście " celownik " na masce kwintesencja Mercedesa .
Komfort
5,0
Widoczność
zawsze można się przyczepić jak to w dużym samochodzie ale są systemy które wspomagają wydatnie kierowcę
5,0
Ergonomia
generalnie bez zastrzeżeń , systemy nieco rozbudowane , ale jak się coś raz ustawi to tak praktycznie jest skonfigurowane i działa , jest pokrętło i touch-pad .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń grzanie , chłodzenia jeszcze nie przećwiczyłem no bo zima , jedyne zastrzeżenie dotyczy tego ,że nie wyświetla się ciągle jakie są " zadane " temperatury w klimatyzacji , trzeba poruszać klawiszami aby się to na chwilę wyświetliło i znika z wyświetlacza . - trochę głupio.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
aż nadto
5,0
Wyciszenie
duży skok in plus w stosunku do poprzednika ( choć absolutnie tam nie było źle ). jest autentycznie cicho silnik przy wysokich prędkościach nic , dużo biegów niskie obroty , opony zimowe ciche _ DUNLOPY , trochę zależy od asfaltu- generalnie super
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali mało mam 4 letnią gwarancję i 1 przegląd za friko . zobaczymy
5,0
Stosunek jakość/cena
prawie 240 tyś - z opcjami , zniżka za wierność wyszło niecałe 210 , no nie jest to mało , ale teraz inne " słabsze " marki też kosztują sporo,. chciałem kupić FORDA- EDGE VIGNALE na dzień dobry 230 tyś + opcje - rabat . cena przypodobna . potem myślałem o MONDEO _ VIGNALE na gotowo max wyposażenie też z adaptacyjnym zawieszeniem kosztowałoby mnie około 160 tyś.( niestety nie podobała mi się kompletnie konsola środkowa - beznadziejny badziewny plastik ,oraz że skrzynia " tylko " 6 biegów co przy 170 km / h daje 3tysiące obrotów silnika , Mercedes tylko 2000 obrotów przy tej prędkośći ) .inne marki bardziej już multiplikują skrzynie 7- 8 biegów praktycznie standard . przed W-212 miałem trzy MONDEA byłem bardzo z nich zadowolony
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic i oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic i tak trzymać , ale przebieg symboliczny

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna