jeżdziłem poprzednio W-212 też 220 d co też opisałem pod ksywką JUREK , nadwozie bardziej podobało mi się w poprzedniej wersji za to wnętrze jest ładniejsze w nowym Mercu ( przynajmniej dla mnie ) oczywiście kwestia gustu. Środek aluminium i fortepian wymieniłem na czarne matowe drewno - dużo lepiej wszystko mam na czarno podsufitka też . miejsca bardzo dużo, wiecej niż w poprzednim modelu , dokupiłem duży wyświetlacz 12,3 cala ale zegary zostawiłem analogi . tak mi się podobało .inteligentne LED-y -coś genialnego jak świecą ale też jak "wycinają " ..system parkowania ( robi wszystko sam zmienia biegi i hamuje - mam nieco obiekcje czy się wyrobi na razie tak ) kamera 360 oraz tył . felgi zamieniłem na 17-ki ( 225 / 55 ) oraz zawieszenie komfortowe ( poprzednik był na sportowym - AMG co nie bardzo mi odpowiadało , ale brałem go z placu jako wersję jubileuszową ) .tym razem zamawiałem 3 m-ce oczekiwania. nie dokupiłem pneumatyki - po prostu bałem się jak to jest i za ile jak zacznie się knocić i trzeba będzie " dokładać "
Wrażenia
5,0
Silnik
nowy , mniejszy silnik ładnie sobie radzi , w miarę cichy przy przyspieszaniu przy stałej prędkości nie słychać go w ogóle . pali mniej niż poprzednik . wyjazd do Włoch 2,5 tyś. kilometrów średnio równe 6 litrów w komputerze ( 3 osoby + sporo bagażu ) . na autostradzie 140-180 . na razie nie wysilałem silnika , po staroświecku układam go , znaczy " docieram " , nadmienię ,że teraz jak również w poprzednim modelu nigdy nie wlałem słabej ropy - zawsze jakieś Ultimate lub Verva itd. kolega , który jechał za mną gdy miałem jeszcze W-212 powiedział mi ,że ani razu nic nie zadymiło mi z rury przy gwałtownym dociśnięciu pedału gazu ( poprzedni przebieg 90 tyś. )
5,0
Skrzynia biegów
dużo biegów 7,8 9 bieg to nadbiegi . przy delikatnym traktowaniu z buta 5 wchodzi przy 50 , 6 przy 60 , 7 powyżej 70 , 8 przy 100 zaś 9 pojawia się przy 125-130 , silnik kręci się wolno 1500 obrotów przy około 140 a 2000 przy 175 / h . więc jest cicho i mało pali. biegi zmieniają się niezauważalnie . troszkę dłużej skrzynia ciągneła na zimno w czasie mrozów .przy silniejszym depnięciu 5lub 6 bieg do 100 / h . jeszcze nie próbowałem do " dechy " bo też nie było potrzeby .
5,0
Układ jezdny
bardzo mi odpowiada , prawdziwy Mercedesowski komfort . i na zakrętach bez problemu i na szybko i na wolno. W poprzednim modelu zmieniłem profil opon z 265/ 35 na 245 / 45 - 17 - zdecydowanie się poprawiło. na jeździe próbnej był samochód na pneumatyce ale kółka 19 cali gładko ok . ale na " glutach " wcale nie tak fajnie.
5,0
Karoseria
jak już wspomniałem poprzednia " kasta " bardziej ciekawa ,siedzi się we wnętrzu , ale tak jak wspomniałem kwestia gustu . oczywiście " celownik " na masce kwintesencja Mercedesa .
Komfort
5,0
Widoczność
zawsze można się przyczepić jak to w dużym samochodzie ale są systemy które wspomagają wydatnie kierowcę
5,0
Ergonomia
generalnie bez zastrzeżeń , systemy nieco rozbudowane , ale jak się coś raz ustawi to tak praktycznie jest skonfigurowane i działa , jest pokrętło i touch-pad .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń grzanie , chłodzenia jeszcze nie przećwiczyłem no bo zima , jedyne zastrzeżenie dotyczy tego ,że nie wyświetla się ciągle jakie są " zadane " temperatury w klimatyzacji , trzeba poruszać klawiszami aby się to na chwilę wyświetliło i znika z wyświetlacza . - trochę głupio.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
aż nadto
5,0
Wyciszenie
duży skok in plus w stosunku do poprzednika ( choć absolutnie tam nie było źle ). jest autentycznie cicho silnik przy wysokich prędkościach nic , dużo biegów niskie obroty , opony zimowe ciche _ DUNLOPY , trochę zależy od asfaltu- generalnie super
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali mało mam 4 letnią gwarancję i 1 przegląd za friko . zobaczymy
5,0
Stosunek jakość/cena
prawie 240 tyś - z opcjami , zniżka za wierność wyszło niecałe 210 , no nie jest to mało , ale teraz inne " słabsze " marki też kosztują sporo,. chciałem kupić FORDA- EDGE VIGNALE na dzień dobry 230 tyś + opcje - rabat . cena przypodobna . potem myślałem o MONDEO _ VIGNALE na gotowo max wyposażenie też z adaptacyjnym zawieszeniem kosztowałoby mnie około 160 tyś.( niestety nie podobała mi się kompletnie konsola środkowa - beznadziejny badziewny plastik ,oraz że skrzynia " tylko " 6 biegów co przy 170 km / h daje 3tysiące obrotów silnika , Mercedes tylko 2000 obrotów przy tej prędkośći ) .inne marki bardziej już multiplikują skrzynie 7- 8 biegów praktycznie standard . przed W-212 miałem trzy MONDEA byłem bardzo z nich zadowolony
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic i oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic i tak trzymać , ale przebieg symboliczny
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d 194KM 143kW
[l/100km]