Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting

Maciej, ponad rok temu
Silnik 2.0 E220d 194KM 143kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting 2.0 E220d 194KM 143kW 2020-2022 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wspolpraca diesel-elektryk idealna. Cicho, kulturalnie, oszczednie. Zaczynam lubic elektryki :)
4,0
Całokształt
Ocena dotyczy modelu E300de, czyli diesel + elekryk. Nie ma takiego w zestawieniu, wiec pisze jako 220d. Jak to sie czasami czyta: elektryk to do miasta, w trase musi byc diesel. No to jest jedno auto, ktore to laczy, i to w pieknym stylu. Obecnie nie ma na rynku drugiego PHEV diesel + elektryk. Realny zasieg na samym pradzie to 35km zima, 45 latem, ale przy spokojnej jezdzie da rade przekroczyc 50km. Malo? Na trase na pewno, na dojazd do pracy starczy. Ladowanie proste, z ladowarki 7kW naladujemy calosc w 1,5h. Z domowego 2,2kW potrwa to 5h. Sam diesel taki sam jak w modelu 220d, z tym ze w niektorych trybach bardziej wspomagany elektrykiem, w niektorych jak mild hybrid. Zasieg na dieslu w trasie - ponad 1100km, a nawet dalej jak sie bedzie jechac spokojnie. Wady? Masa +300kg ponad model 220d oraz zmiejszony o 170 litrow bagaznik z wystajacym schodkiem. Nie dla kogos kto potrzebuje pakowne auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik, a w zasadzie silniki, super. Glownie uzywam elektrycznego o mocy 122KM i momencie 440Nm. Moc systemowa 306KM, moment 700Nm (w hybrydach nie sumuje sie liniowo). Mega oszczedny i cichy. W miescie mozna jezdzic 100% na pradzie, w trasie natomiast 100% na ON lekko wpomaganym elektrycznym, jak w miekkich hybrydach.
5,0
Skrzynia biegów
Typowy 9G tronic. Nie mam uwag. Znam ta skrzynie z innych aut. Zmienia plynnie, w zasadzie nie czuc zmiany przelozen, chyba ze depcze sie gaz w podloge.
4,0
Układ jezdny
Mam bez pneumatyki, wiec tylko 4*. Generalnie jak to w Mercedesie - miekko i komfortowo. Jak ktos oczekuje bardziej "sportowych" emocji to nie bedzie to woz dla niego.
4,0
Karoseria
Wyglad to rzecz gustu, mi sie podoba. Na kanapie z tylu szalu nie ma, jest poprawnie. Kierowca ma super. Bagaznik to porazka - 170 litrow zbiera bateria, dodatkowo tworzac schodek w bagazniku. Jak ktos potrzebuje pojemne auto to niech nie kupuje E klasy hybrydowej.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzieki kamerce 360 super. Bez niej tez bardzo dobrze. Standardowa kamera mercedesa (nie 360) jest w zupelnosci wystarczajaca, gdyby sie ktos zastanawial nad doplata do 360.
4,0
Ergonomia
Oceniam tylko z punktu widzenia kierowcy. Ja lubie Merce, znam je od 25 lat. Czuje sie tu jak w domu. Dlatego zawsze wysoko oceniam. Szkoda jedynie, ze Mercedes zlikwidowal manetke do sterowania tempomatem i zastapil ja przyciskami dotykowymi na kierownicy. Takze touchpad zamiast pokretla mi nie pasuje. Dlatego nie 5*, a 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale, bez "przeciagow". W hybrydzie mozna wlaczyc klime/ogrzewanie telefonem (pod warunkiem naladowanej baterii). Idealne rozwiazanie, takze pod katem zasiegu na pradzie - auto mozna podgrzac/schlodzic jak jest jeszcze podpiete do gniazdka, dzieki czemu zuzyjemy mniej pradu. Opcja sterowaniem z telefonu jest niestety dodatkowo platna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Z tylu troche brakuje miejsca na nogi, stopy nie bardzo mieszcza sie pod fotelami (w duzych buciorach nie wejda).
4,0
Wyciszenie
Daje 4* bo nie mam pakietu akustycznego. Ale i tak jest super. Nawet jak sie zalaczy diesel to prawie go nie slychac. Troche szumia opony, byc moze kwestia modelu, a moze warto pomyslec nad dodatkowym wygluszeniem nadkoli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie mam niecale 30000km, wiec zero usterek. Koszty paliwa/pradu niemal pomijalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Blisko 300k PLN za auto w dosc podstawowej wersji wyposazenia (business edition) to sporo. Ale hybrydy zawsze byly drozsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek poki co.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero awarii poki co.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 E220d 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
3,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
2,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
2,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna Facelifting