Ocena dotyczy modelu E300de, czyli diesel + elekryk. Nie ma takiego w zestawieniu, wiec pisze jako 220d. Jak to sie czasami czyta: elektryk to do miasta, w trase musi byc diesel. No to jest jedno auto, ktore to laczy, i to w pieknym stylu. Obecnie nie ma na rynku drugiego PHEV diesel + elektryk. Realny zasieg na samym pradzie to 35km zima, 45 latem, ale przy spokojnej jezdzie da rade przekroczyc 50km. Malo? Na trase na pewno, na dojazd do pracy starczy. Ladowanie proste, z ladowarki 7kW naladujemy calosc w 1,5h. Z domowego 2,2kW potrwa to 5h. Sam diesel taki sam jak w modelu 220d, z tym ze w niektorych trybach bardziej wspomagany elektrykiem, w niektorych jak mild hybrid. Zasieg na dieslu w trasie - ponad 1100km, a nawet dalej jak sie bedzie jechac spokojnie.
Wady? Masa +300kg ponad model 220d oraz zmiejszony o 170 litrow bagaznik z wystajacym schodkiem. Nie dla kogos kto potrzebuje pakowne auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik, a w zasadzie silniki, super. Glownie uzywam elektrycznego o mocy 122KM i momencie 440Nm. Moc systemowa 306KM, moment 700Nm (w hybrydach nie sumuje sie liniowo). Mega oszczedny i cichy. W miescie mozna jezdzic 100% na pradzie, w trasie natomiast 100% na ON lekko wpomaganym elektrycznym, jak w miekkich hybrydach.
5,0
Skrzynia biegów
Typowy 9G tronic. Nie mam uwag. Znam ta skrzynie z innych aut. Zmienia plynnie, w zasadzie nie czuc zmiany przelozen, chyba ze depcze sie gaz w podloge.
4,0
Układ jezdny
Mam bez pneumatyki, wiec tylko 4*. Generalnie jak to w Mercedesie - miekko i komfortowo. Jak ktos oczekuje bardziej "sportowych" emocji to nie bedzie to woz dla niego.
4,0
Karoseria
Wyglad to rzecz gustu, mi sie podoba. Na kanapie z tylu szalu nie ma, jest poprawnie. Kierowca ma super. Bagaznik to porazka - 170 litrow zbiera bateria, dodatkowo tworzac schodek w bagazniku. Jak ktos potrzebuje pojemne auto to niech nie kupuje E klasy hybrydowej.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzieki kamerce 360 super. Bez niej tez bardzo dobrze. Standardowa kamera mercedesa (nie 360) jest w zupelnosci wystarczajaca, gdyby sie ktos zastanawial nad doplata do 360.
4,0
Ergonomia
Oceniam tylko z punktu widzenia kierowcy. Ja lubie Merce, znam je od 25 lat. Czuje sie tu jak w domu. Dlatego zawsze wysoko oceniam. Szkoda jedynie, ze Mercedes zlikwidowal manetke do sterowania tempomatem i zastapil ja przyciskami dotykowymi na kierownicy. Takze touchpad zamiast pokretla mi nie pasuje. Dlatego nie 5*, a 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale, bez "przeciagow". W hybrydzie mozna wlaczyc klime/ogrzewanie telefonem (pod warunkiem naladowanej baterii). Idealne rozwiazanie, takze pod katem zasiegu na pradzie - auto mozna podgrzac/schlodzic jak jest jeszcze podpiete do gniazdka, dzieki czemu zuzyjemy mniej pradu. Opcja sterowaniem z telefonu jest niestety dodatkowo platna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Z tylu troche brakuje miejsca na nogi, stopy nie bardzo mieszcza sie pod fotelami (w duzych buciorach nie wejda).
4,0
Wyciszenie
Daje 4* bo nie mam pakietu akustycznego. Ale i tak jest super. Nawet jak sie zalaczy diesel to prawie go nie slychac. Troche szumia opony, byc moze kwestia modelu, a moze warto pomyslec nad dodatkowym wygluszeniem nadkoli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie mam niecale 30000km, wiec zero usterek. Koszty paliwa/pradu niemal pomijalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Blisko 300k PLN za auto w dosc podstawowej wersji wyposazenia (business edition) to sporo. Ale hybrydy zawsze byly drozsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek poki co.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero awarii poki co.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 E220d 194KM 143kW
[l/100km]