Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W213 Limuzyna AMG

Martin, 3 lata temu
Silnik 4.0 AMG E63 S 612KM 450kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna AMG 4.0 AMG E63 S 612KM 450kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Układ hamulcowy jest niewiarygodnie wydajny, nie spodziewałem się takiego hamowania przy 2 tonowym aucie.
Silnik : Silnik jest niewiarygodny jego dźwięk w połączaniu z wydechem. Baśń z tysiąca i jednej nocy
5,0
Całokształt
To auto jest niesamowite. Jeżdżę nim jako daily i na długie trasy. Po trzech latach wciąż mam uśmiech na twarzy kiedy włączam silnik i słyszę chrapliwy, nisko brzmiący dźwięk silnika i wydechu. Rozgrzanie V8 zajmuje całą wieczność około 5 do 10 min co oczywiście można sprawdzić w systemie auta. Ale jak już opony się rozgrzeją oraz V8 to można wcisnąć gaz. Wtedy auto ryczy jak lew i strzela z wydechu. To nie może się znudzić, szkoda włączać radio w aucie, bo zakłócało by to wrażenia dźwiękowe z jazdy. Auto dla nie wtajemniczonych to zwykła E clas, jednak nic bardziej mylnego siedzimy w aucie 612 konnym rodzinnym sedanie który pierwszą setkę osiąga po 3,4 sekundach wg producenta, Wspomnę tylko że z auta można zrobić tylnonapędowy driftowóz. To auto to ostatni Mohikanin bez trybu ECO i ślisko i ograniczającego dźwięk softu. To auto to 1980 kg emocji w praktycznej obudowie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to V8 niespełna 4 litrowy , kiedy chcemy jest dość cichy a kiedy nie chcemy to bestia, która wpierw bulgocze a potem ryczy jak lew. Przyspieszenie jakie daje i elastyczność jest wyborna. W Niemczech gdzie puki co nie ma ograniczeń prędkości na autostradach można w pełni poczuć jego nietuzinkową moc i pojechać ponad 300 km/h. Że nie wspomnę o jeździe na torze gdzie przeciążenia i wrażenia są niewiarygodne.
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów, która ma aż 9 biegów jest bardzo szybka i dopełnia tylko całość. Potrafi przy mocniejszym wciśnięciu gazu niewiarygodnie szybko zrzucić bieg. Nawet w trybie komfort potrafi zaskoczyć. Trudno jest się czegokolwiek czepiać. Oczywiście trzeba pamiętać że skrzynia się długo nagrzewa dużo dłużej niż sam silnik. Reasumując ta skrzynia świetnie sobie radzi z ta mocą.
4,0
Układ jezdny
Po za wieloma superlatywami które podałem powyżej, to można tu wrzucić łyżkę dziegciu, tak od mojej żony. Twierdzi Ona że auto jest twarde i okrutnie czuć każdą nierówność. Osobiście przyzwyczaiłem się do tej twardości zawieszania, jednak nasze polskie ulice trochę dają się we znaki. Duży plus zawieszenia to to że można je podnieść w razie potrzeby. Na torze sprawuje się świetnie wraz z niewiarygodnie mocnymi hamulcami.
5,0
Karoseria
Za dużo tu nie dodam bo auto jest oklejone folią.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest znakomita, nie ma wiele martwych punktów, jak na tak mocne auto siedzi się dość wysoko, z tyłu okno jest nie wielkie ale umożliwia jazdę do tyłu wystarczy wychylić się poza fotel w prawo i zaszaleć w tył. Mogę dodać że auto jest wyposażone w 4 kamery i armię czujników, jak komuś nie wystarczają lusterka i tylna szyba.
5,0
Ergonomia
Auto jest do bólu ergonomiczne, wszytko jest w zasięgu rąk a moja żona docenia sterowanie głośnością dźwięku radia od strony pasażera. Większością wyposażenia można sterować głosowo np grzanie fotela, wentylacją fotela kierowcy i pasażera, klimatyzacją, masażem fotela, zapytać o zasięg, datę godzinę, zmienić stację radiową, lub skorzystać z asystenta google. Nie wiem po co wprowadzili MBUX Comand jest bardzo dobrze dopracowany i jest bardziej dyskretny szkoda że nie ma aktualizacji Comand i rozszerzenia o funkcje zdalnego otwierania szyb i sterowania klimatyzacją z poziomu mercedes Me
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mogę tu za dużo dodać w aucie za taką cenę klimatyzacja działa koncertowo. Pozwala szybko schodzić samochód nawet w 30 stopniowy upał. Potrafi też szybko nagrzać auto w chłodne dni. Nic odkrywczego nie dodam, po za tym co już pisałem że można nią sterować głosowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń pasażerska jest dość wygodna. Kanapa tylna jest dobrze wyprofilowana a z tyłu może usiąść spokojnie wygodnie prawie 2 metrowy mężczyzna. Miejsca na nogi jest dość. Przednie fotele są bardzo wygodne dobrze trzymają w zakrętach można je regulować na wiele sposobów oraz automatycznie dociskają w zakrętach. Fotele kierowcy i pasażera mają masaż co przydaje w długich podróżach. Kierownice też można ustawić w wielu płaszczyznach. Wszystkie ulubiona ustawienia można zapisać w pamięci. Przestrzeń pasażerska jest świetnie nagłośniona i oświetlona ambientem w tysiącu kolorów które możesz wybierać głosowo. Jedynym minusem jest to że auto jest 4 osobowe ze względu na tunel środkowy, Ale coś za coś.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest OK, ale w takim aucie to drugorzędna sprawa. Mogą dodać tylko że szum z tylnych opony słychać we wnętrzu. Nie jest to jednak wielka wada w mojej ocenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może powiecie że oszalałem i mam nadzieję, że nie czytają tego w serwisie mercedesa W mojej ocenie przeglądy nie są wcale aż takie drogie. Oczywiście drogie zależy od punktu siedzenia ale mogę dodać jako posiadacz kabrio BMW 4 serwis BMW jest co najmniej 30 % droższy, za obsługę dużo mniej skomplikowanego auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jak na Polskę i chyba inne kraje jest dość drogie w mojej wersji 720 K PLN, ale za tą cenę dostajecie to czego chcecie czyli moc, luxus, świetne prowadzenie, i trywialnie pisząc nieustający banan na twarzy. Ponadto auto jest praktyczne przewieziesz nim wygodnie 4 osobową rodzinę i całą zapakujesz bo bagażnik ma 540 l.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na początku auto miało pewne nie uciążliwe problemy softwarowe, które jak pamiętam usunięto dość szybko.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z większych usterek to raz uszkodziłem chłodniczkę płynu skrzyni biegów. Auto zholowano i założono dodatkową osłonę. Szczerze przyznam, że mogli to zrobić wcześniej bo zapewne wiedzieli o tym że owa chłodnica jest narażona na uszkodzenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 AMG E63 S 612KM 450kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W213 Limuzyna AMG