Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W213 Coupe

iroc_pl, 4 lata temu
Silnik 2.0 350 313KM 230kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa E W213 Coupe 2.0 350 313KM 230kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Airmatic for life.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zły montaż samochodu i usterki w pierwszym miesiącu. serwis niewarty polecenia.
4,0
Całokształt
Amfibia na drodze. Długie powolne ruchy. Wrażenie prowadzenia łodzi. Komfort na wysokim poziomie. Ale jak się depnie, to daje radę. Zakręty - raczej majestatycznie niż sportowo. To pierwszy z moich samochodów, który daje przyjemność z jazdy spokojnej, zgodnie z ograniczeniami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Lubię ten silnik. Lubię to, ze nieco się z tym autem meczy - w środkowym zakresie obrotów nieco przymula. Jadąc na niskich obrotach jest jednak niemal luksusowo, a tryb sport plus i ciągniecie do czerwonego pola daje wrażenie jazdy szybkiej. Jednostka jest elastyczna, spalanie niezłe.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to 8’mka ZFa jak w BMW. Ale gdyby nie przesiadka z takiej właśnie skrzyni, raczej nie miałbym wielu powodów do narzekania. Te 9 biegów to ściema, biorąc pod uwagę, ze poza trybami sportowymi auto rusza z 2ki.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie airmatic warte każdych pieniędzy. Płynie. Potrafi się utwardzić w trybach sportowych, ale nigdy tak bardzo by obedrzeć auto z płaszcza komfortu. Kiedy trzeba pojeździć po mazurskich drogach gruntowych można samochód podnieść w górę. Z masą i mocą tez sobie radzi dobrze i nawet w zakrętach czuć ze samochód - mimo RWD - jest przyklejony. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie. Swoją droga - po przesiadce z AWD w BMW 4 doceniam napęd tylny w piękne dni. W deszczowe lub mroźne... po prostu jeżdżę spokojniej, bo efektywność przeniesienia napędu spada drastycznie. Ale nie czułem się przez te dwa lata niebezpiecznie.
5,0
Karoseria
Jaka jest - każdy widzi. Dla mnie piękna i ponadczasowa.
Komfort
4,0
Widoczność
To coupé, ale widoczność jest niezła.
4,0
Ergonomia
Niezłe. Ale to nie BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z odzyskiem ciepła resztkowego i webasto nie ma powodów do narzekania. Podgrzewane i wentylowane jednocześnie siedzenia, podgrzewane podłokietniki i kierownica - to naprawdę daje przyjemny komfort termiczny zimą. Szklany dach z szyba atermiczną daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest coupé - i 5ka w tej kategorii. 4 dorosłe osoby mogą jechać tym autem. Z tylu pasażerom do 180 będzie wygodnie. Wyższym nieco mniej ze względu na linie dachu.
4,0
Wyciszenie
Szum wiatru wyciszony bardzo dobrze. Przy wysokich prędkościach całość na 5kę - w Niemczech 200kmh może być śmiało prędkością przelotową i nie męczyć. Ale przy niskich prędkościach zdecydowanie za bardzo słychać silnik:(
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co nic.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena wysoka, ale czuć jakość. Moje subiektywne wrażenie jest takie, ze auto jest po prostu luksusowe.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zle założona przez fabrykę opaska na dolocie powietrza. Następnie sondy lambda zamontowane odwrotnie. Klapa bagażnika fabrycznie krzywo zamontowana. Serio? W aucie za 400k? Dramat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bezproblemowo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 350 313KM 230kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W213 Coupe