Zawieszenie
: głośna praca airmatic na dużych krótkich wybojach-taki urok wg.ASO
5,0
Całokształt
Użytkowałem nowego Citroena C5 przez 4 lata.Było fajnie nic się nie psuło ale postanowiłem zmienić na auto,które spełni moje motoryzacyjne marzenia ale pozostanie autem praktycznym:-)Ten Mercedes daje takie połączenie.Jest wielki,pięknie wykończony,mega wygodny,szybki i stosunkowo oszczędny.4matic,airmatic i 7G tronic robią dobrą robotę!Ustawienia z komfortowych na sportowe dają dużą zmianę charakterystyki auta-w zależności od warunków drogowych można auto idealnie dostosować.Jest też tryb manualny,łopatkami przy kierownicy.Kiedyś myślałem że to super sprawa,teraz jakoś tego nie używam-bo po co:-)Znakomita opcja to wielokonturowe aktywne fotele które w zależności od kierunku działania siły odśrodkowej dopompowują odpowiednie boczki zapewniając że płaski wygodny fotel działa jak kubełek na krętej drodze.Mistrzostwo!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy,mocny,stosunkowo oszczędny czego chcieć więcej?
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 7 biegowa automatyczna typu direct select(przy kierownicy)Bardzo wygodna obsługa(nie trzeba odrywać rąk od kierownicy)Zmiany biegów szybkie bez szarpnięć.Zmienna charakterystyka w trybie sport dochodzi do 4 tys obrotów w trybie komfort zmienia szybciej przy ok 2500 obr.Jest tez tryb manual.Rewelacja
4,0
Układ jezdny
4 matic.Czekam na zimę:-)W zakręty wchodzi się z takimi prędkościami że tylko zdrowy rozsądek powoduje że następnym razem nie wchodzimy w ten sam zakręt jeszcze szybciej.Duża twardość w trybie sport,duża wygoda w trybie comfort.Niewielki minus za odgłosy pracy zawieszenia airmatic na dużych wybojach no ale taka to podobno charakterystyka a dróg takich jak u nas nie ma nigdzie w Europie no a już an pewno nie w Niemczech.Opony o profilu 40 nie pomagają a w wersji AMG najwyższe mozliwe to tylko 45:-)
Komfort
5,0
Widoczność
Auto super wyciszone.Dużo miejsca wszędzie oprócz środkowego miejsca z tyłu (wysoki tunel).Kanapa z tyłu wygodna.Z przodu bezkonkurencyjne aktywne wielokonturowe wentylowane fotele z ogrzewaniem i masażem.Najwyższa półka.
5,0
Ergonomia
Wszystko jasne.Mimo że lubię czytać instrukcję tylko ją przejrzałem bo wszystko klarowne i intuicyjne oczywiście dla kogoś kto jest zaznajomiony z nowoczesnymi autami i elektroniką:-)Bardzo wygodny tempomat i nieco mniej wygodny migacz ,bo jest nieco niżej żeby dżwignia tempomatu się zmieściła.Bardzo szybko można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi od razu i skutecznie.2 strefy.Grzeje też pewnie doskonale ale nie sprawdziłem bo środek lata:-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromne auto.Największe kombi Europy jeśli chodzi o bagażnik.Z przodu ogromna ilość miejsca,z tyłu wiadomo-nico mniej ale spokojnie wystarcza dla wszystkich.Piękne wykończenie w pakiecie AMG.W środku pełna czerń,łącznie z podsufitką i dużo szczotkowanego aluminium.Piękna sprawa.
5,0
Wyciszenie
Cicho.Na razie rozpędziłem się do 200km/h na autostradzie(jasne że w Niemczech:-) i fajne uczucie mnie dopadło że to jeszcze nie koniec potencjału tego auta.To czuć i po przesiadce z 2L diesla to cieszy.V max podobno 240:-)W aucie jest ogólnie cały czas cicho w stosunku do prędkości z którą się poruszamy.Do ok 60km/h nie słychać nic:)Oprócz doskonałego nagłośnienia Harman/Kardon do którego musimy zaopatrzyć się w płyty nagrane w systemie 5.1 aby w pełni cieszyć się potencjałem tego nagłośnienia.I gdzie takie płyty teraz kupić:-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tarcze i klocki przód + klocki tył w ASO 3 tys.Opony wiadomo ok 2-3 tys.Felgi oryginalne 12 tys:-)Dywaniki AMG 1200zł:-)Korytko do bagażnika 350zł.Oleju wchodzi 8L.Na pewno są tańsze auta:-)Duży wybór zamienników wielokrotnie tańszych i pewnie niestety trochę gorszych jakościowo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy ok 400 tys w tej wersji silnikowej i wyposażeniowej.Po 4 latach marzenia spełnia się za ok 1/3 ceny wyjściowej.Polecam każdemu maniakowi motoryzacyjnemu:-)Wiadomo można coś nowego w tej cenie kupić ale tyle frajdy z jazdy nie będzie:-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 87tys przebiegu do tej pory nic się nie psuło mam nadzieję że dalej tak będzie.Stały serwis ASO od nowości-to się liczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW
[l/100km]