Przeniesienie napędu
: 4Matic jest w naszych warunkach najlepszym wyborem!
4,0
Całokształt
Bardzo udane rodzinne auto. W wersji z napędem 4Matic dochodzi jeszcze jego uniwersalność - nie strach jechać w zimę na narty.
Wogóle polecam wersje z napędem 4x4 - to się przydaje jak ma się mocniejszy silnik a o zaletach takiego napędu w zimie nie ma co mówić!
Wrażenia
3,0
Silnik
Generalnie nie ma się do czego przyczepić. Jedyne co mi się nie podoba to filtr DPF. Przez 8000 km było ok ale poten silnik co 600-800 km przechodzi w tryb \"AMG\" :-) Chodzi jakby pod maską było co najmniej jakieś benzynowe V8. Byłem z tym w ASO ale powiedzeli że jak dla nich to pewnie nastąpiło wypalanie DPF.
Jak dla mnie to żenada, nastepny zakup to będzie uczciwe E500 z V8 - żadnych DPFów!!!
4,0
Skrzynia biegów
Jak najbardziej ok, choć jeżdzę tylko w trybie sport. Jedyne co wkurza to że za każdym razem po odpaleniu trzeba zmienić tryb z E na S.
W poprzednim modelu po uruchomieniu silnika był tryb taki jak poprzednio wybrany - zdecydowanie lepsza opcja!!!
4,0
Układ jezdny
Zdecydowany postęp w stosunku do poprzedniej E klasy. Szczegónie to widać w przypadku zakupu zawieszenia Airmatic już tak nie buja jak w poprzedniku. W trybie Sport uważam że jest to jedno z najlepszych zawieszeń na Polskie drogi.
Ukierunkowane jednak na komfort a nie na sport!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Poprzednia E-klasa była lepsza pod tym kątrem ale nie można się wiele czepiac nowego modelu. W porównaniu do BWM 5 czy Audi A6 widoczność i poręczność jest zdecydowanie lepsza.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra: Swobodnie można opanować wszystkie funkcje samochodu bez czytania obszernej broszury pt. \"Instrukcja obsługi\".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja ok! Ogrzewanie i wentylowanie siedzeń też dział tak jak powinna! Zdecydowanie poprawiono wentylacje - w poprzednim moldelu zawsze mnie denerwowało że w trybie auto wentylator ustawiał na tyle sielny nawiew że było go słychać jego pracę!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie lepiej - szczegónie dla pasażerów tylnej kanapy. Ilosć miejsca z przodu rewelacyjna!!!
5,0
Wyciszenie
Nieźłe - nie ma się do czego doczepić - może tylko do \"gangu\" silnika 350 CDI :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nieźle choć myślałem że będzie palił mniej.
Mam motor 350 CDI z napędem 4 Matic. Średnie spalanie to ponad 11,5 litrów w mixie 50% miasto i 50% jazda pozamiejska.
Wogóle zauważyłem że diesle Mercedesa w moim przypadku raczej nie należały do oszczędnych. Poprzedni model E320 CDI z napędem na jedną oś pali mi średnio 10litrów - tyle samo pali mi Cklasa z silnik:-(
4,0
Stosunek jakość/cena
Fajna zabawak - fajnie kosztuje. Potrząc ile trzeba za taką konfigurację zapłacić mieszkając w USA to człowiek się zastanawia gdzie jest granica pazerności państwa. Za ten sam samochód amerykanie płacą 40% taniej :-( trochę to jest wkurzające!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurza mnie ten filtr DPF!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW
[l/100km]