Inne
: Światła oraz ergonomia we wnętrzu. Dopracowanie wszelkich szczegółów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Nie tyle co usterka co praca skrzyni. W 2009 roku gdzie VAG montował super szybkie DSG Mercedes zamontował takie coś....
4,0
Całokształt
Pierwsze 5tys zrobione więc jakieś wnioski i przemyślenia już mam. Auto generalnie bardzo porządne i dobrze wykonane. Posiada cały szereg zalet i kilka wad, które nie pozwalają na uzyskanie maksymalnej oceny. Mimo wszystko porównując W212 do aut którymi miałem okazję jeździć - E60, E91 335i, Audi A6, Infiniti FX45 , Lexus GS oraz innych dużych kombi z segmentu niżej - Citroena C5, Renault Laguny, Peugeota 508 to auto wypada nieźle i z pewnością chwilę ze mną zostanie. Mój silnik to dokładnie 292 konny 350CGI ale nie widziałem tutaj takiego do wyboru.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik fajnie oddaje moc - moment dostępny w całym zakresie obrotów, bardzo fajny w trasie. Przy prędkościach autostradowych rzędu 170-180km/h spokojnie daje radę i brak uczucia żeby stanowiło to dla niego jakikolwiek wysyłek. Auto jest jednak zestrojone typowo pod komfort i nie należy się spodziewać wybitnie sportowych doznań. Z dysponującym podobną mocą silnikiem n54 od BMW nie ma porównania. Silnik BMW jest znacznie bardziej responsywny i żwawszy ale to zasługa dwóch turbosprężarek. Duży minus za dźwięk, bo na postoju brzmi bardziej jak diesel, a w trakcie jazdy niewiele słychać.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety niska ocena. Skrzynia 7g Tronic jest wolna, ociężała i psuje odbiór z całego układu napędowego. Biegi przełącza delikatnie i bez szarpnięć ale czas ich przełączania woła o pomstę do nieba. Jestem niemile zaskoczony jej pracą tym bardziej, że raczej nie wynika to z jej uszkodzenia czy braku należytej obsługi serwisowej, bo serwis wykonałem zaraz po zakupie i nikt nie zgłaszał żadnych nieprawidłowości. W trybie sport jeszcze jest jako tako, można jeździć ale tryb komfort został chyba stworzony wyłącznie dla emerytów.
5,0
Układ jezdny
Tutaj maksymalna ocena. Auto mimo gabarytów i wagi prowadzi się świetnie. Na trasie jest stabilne i pewne. Mam wersję z napędem na tył absolutnie nie można jej niczego zarzucić.
5,0
Karoseria
W212 w kombi wygląda fajnie. Mam jeszcze jakiś optyczny pakiet więc jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Maksymalna ocena. Światła w tym samochodzie są najlepsze z jakimi kiedykolwiek jeździłem. 10/10
5,0
Ergonomia
Również maksymalna ocena. To mój pierwszy Mercedes ale poczułem się w nim jak u siebie już po kilku minutach. Wszystko jest intuicyjne, wydaje się oczywiste ale u konkurentów jednak potrafi być z tym rożnie. Kapitalne dopracowanie szczegółów. Głupi spryskiwacz przedniej szyby - w większości aut albo zbiornik jest za mały albo sam spryskiwacz psika jak głupi. W ciągu trasy 1500km trzeba dwa albo trzy razy dolewać płynu. Tutaj wlewasz 5 litrów i psikasz psikasz i psikasz. Czyli jednak się da. Takich pierdół jest więcej i to buduje obraz auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest klasa E więc przestrzeni aż nadto. Rodzina 2+2+pies podróżuje bardzo komfortowo. Bagażnik jest olbrzymi i bardzo pakowny. To był jeden z głównych powodów który skusił mnie do zakupu tego samochodu.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszony samochód. Przy 180km/h jedynie szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Marka premium więc serwis musi kosztować ale naprawdę nie ma tragedii. Wymiana oleju w skrzyni - 1000pln z częściami i robocizną. Dobre 400pln taniej niż w BMW... Generalnie jest taniej niż oczekiwałem ale wciąż znacznie drożej niż w autach marek z niższych segmentów. Jako ciekawostka - nowa pompa wysokiego ciśnienia w ASO - 15300pln netto :) Na szczęście dostępne nowe na ebay - znacznie taniej. Spalanie akceptowalne. Na trasie na autostradzie w przedziałach prędkości 140-180km/h - bez tempomatu 10,7l/100km uważam za dobry wynik. Po mieście w granicach 12,5-17,0 w zależności jakim tempem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moja opinia w tym temacie nie będzie wymierna, bo kupiłem na zachodzie auto z uszkodzoną pompą wysokiego ciśnienia, sam je sobie sprowadziłem i naprawiłem. Zapłaciłem jakieś 60% ceny rynkowej za taki egzemplarz już na gotowo do jazdy. W moim przypadku stosunek cena/jakość jest super.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To niemiecka, skomplikowana motoryzacja więc idealnie nie będzie. Tu jakiś czujnik za 500pln, tam kompresor tylnego zawieszenia nie pompuje. No normalne przypadłości niemieckiego auta. Choć moim zdaniem auto znacznie lepiej przemyślane, zaprojektowane i lepiej zrobione niż auta koncernu VAG. Nie jest może tak nowatorskie i bezkompromisowe jak BMW ale odbija się to jednak niższą awaryjnością i tańszym serwisem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jest w zasadzie jedna rzecz do pilnowania - właśnie pompa wysokiego ciśnienia. Nowa w ASO to chore pieniądze, można ryzykować z używkami, lub kupić na ebayu za 1500e. Pompa niestety lubi padać i jest to typowe dla tego modelu. Już po niewielkim przebiegu zaczyna wydawać przykry dźwięk klekotania i bardzo psuje wrażenia akustyczne. Samym dźwiękiem nie ma sensu się przejmować - wymieniać jak wyrzuci checka. Sam silnik M272 (już z poprawionymi wałkami) w zasadzie niezatapialny. Skrzynia też powinna posłużyć jeśli interwał wymian oleju był zachowany.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 350 CGI BlueEFFICIENCY 306KM 225kW
[l/100km]