Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W212 Kombi

Adam Mrozowski, 18 dni temu
Silnik 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa E W212 Kombi 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.8 Turbo CGI - świetna konstrukcja.
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Dużo miejsca w środku, wielki bagażnik, prawie 700 litrów. Wygodny w trasie i bardzo szybki. Samochód kupiłem z roku 2010 z przebiegiem 200 tys. Wiadomym jest że przy takim przebiegu i wieku zawsze coś może wymagać wymiany lub naprawy. W chwili obecnej, 1.5 roku eksploatacji, przejechałem 25 tys kilometrów i oto koszty jakie poniosłem. Po zakupie : rozrząd kompletny wraz z robocizną - 5,5 tys pln, wymiana oleju w silniku, skrzyni biegów, tylnym moście, sprawdzenie i nabicie klimy, wymiana płynu hamulcowego - 2,2 tys pln, nowe opony całoroczne- 1,5 tys pln. Po 4 miesiącach : nowy alternator, kupno i wymiana za granicą - 560 euro. Spalanie w mieście to 11 litrów/100 km, jak stoję w korkach, komputer potrafi pokazać 14 litrów/100 km. Teasa 900 km - 8,5 litra/100 km. W czasie pierwszego roku eksploatacji pojawiły się wycieki oleju z uszczelnień turbiny i uszczelnień filtra oleju. Pękła magistrala chłodzenia, cały płyn chłodniczy wywaliło na zewnątrz samochód unieruchomiony. Laweta, warsztat, wymiana magistrali chłodzenia + uszczelka pod wymiennikiem ciepła przy filtrze oleju, wymiana uszczelnień oleju turbiny - 760 euro (warsztat w holandii). Serwis po roku eksploatacji i przejechanych 17 tys km : olej w silniku + filtr + uszczelnienia podstawy filtra oleju ( w moim silniku podstawa filtra zintegrowana jest z wymiennikiem ciepła oleju), wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów, nowy termostat, filtr kabinowy przeciwpyłkowy, robocizna - 4 tys pln. Mercedesa serwisuję w warsztacie zajmującym się naprawą i serwisem samochodów tylko marki mercedes, roboczo godzina kosztuje 330 pln brutto. Właściciel warsztatu stwierdził że wózek tylny jest skorodowany i nadaje się do wymiany, załatwił darmową wymianę w ASO. Naprawa i wymiana wózka tylnego odbyła się w 100% na koszt Mercedesa, przy odbiorze auta dostałem jedynie małą fakturkę w kwocie 2.2 tys pln za wymianę tylnych wachaczy i wymianę oleju w tylnym moście. W przyszłym roku planuję serwis z wymianą tarcz i klocków hamulcowych, regenerację tylnego mostu (już słychać łożysko na wałku atakującym, przy dodanu gazu). Będę zadowolony jak zamknę koszty w kwocie 6 tys pln. Ogólnie aby jeździć mercedesem trzeba liczyć się z kosztami serwisu bo sam zakup samochodu to kropla w morzu kosztów. Ale nie żałuję decyzji o kupnie. Następny samochód jaki kupię - Mercedes klasa E w nowszym modelu
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super, mimo pojemności 1.8 turbo doskonale radzi sobie z masą auta. Jadąc autem czuje się jsk by pod maską mruczał 3 litrowy sześcio cylindrowiec.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów 5 cio stopniowa, programy Comfort i Sport. W normalnym użytkowaniu jeżdżę w trybie Comfort. Skrzynia świetnie zmienia biegi, gdy pedał gazu ledwo muskam obroty silnika są na poziomie 1.5 tys co daje spalanie w granicach 9 - 9,5 litra. Po przełączeniu na tryb Sport auto, które waży prawie 2 tony poprostu wystrzela jak pocisk. Spalanie w trybie Sport to 13 -13,5 litra, ale samochody, które przed chwilą stały obok na światłach widać we wstecznym lusterku gdzieś daleko :)
5,0
Układ jezdny
Napęd na tylne koła, zawieszenie z tyłu pnełmatyczne wielowachaczowe, mogę załadować bagażnik maksymalnie a po samochodzie tego nie widać. Z przodu zawieszenie wielowachaczowe, nierówności na drodze wybiera niezauważalnie. Kierownica ze zmięnną siłą wspomagania, na postoju leciutko, przy większych prędkościach czuję auto jak sportowe.
5,0
Karoseria
Ładna linia, samochód mimo 14 lat dalej wygląda nowocześnie. Lakier wytrzymały rysy czy parkingowe obicia drzwi samochodów stojących obok nie są mu straszne. Auto myję na automacie i rzadnych rys nie widać.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bezproblemowa, w lusterkach wstecznych wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Po przesiadce z Forda trzeba się przyzwyczaić do Mercedesa, przełącznik kierunkowskazów jest nieco niżej zespolony z wycieraczkami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na pięć z plusem, klimatyzacja - chyba nie ma lepszej, przy 30 stopniach na zewnątrz, w aucie mała chłodnia :) W chłodne dni po odpaleniu silnika momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, mam 183 cm wzrostu, przy wygodnym ustawieniu fotela siadam na tylnym siedzeniu i nie dotykam kolabami przedniego fotela.
5,0
Wyciszenie
Cichutko, przy 180 km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W każdym aucie jest tak że jak zainwestujesz to i pojeździsz bezawaryjnie
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem trochę poniżej ceny rynkowej ale musiałem zainwestować w autko. Zakup i koszty eksploatacji odzwierciedlają prestiż i wygodę samochodów klasy premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
14 letni mercedes potrzebuje czasem inwestycji większej czy też mniejszej, ale gdy wszystkiego pilnujemy to jeździmy bezawaryjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa E W212 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa E W212 Kombi