Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W211 Sedan W211

Cwany, 4 lata temu
Silnik 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
3,21
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie świetnie tłumi nierówności ale auto przy dużych prędkościach "pływało".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Non stop odcinka turbiny. Porażka!
Przeniesienie napędu : Tragiczna skrzynia 7G Tronic
3,0
Całokształt
Auto wygodne dla kierowcy, świetnie się prowadzi i sprawia przyjemność z jazdy ale tylko wtedy gdy wszystko jest ok, a uwierzcie mi że nie zdarza się to zbyt często :) częste usterki, błędy na komputerze i wszechobecne odcinanie mocy to największe bolączki tego auta odbierające radość z jazdy. Dałeś 4000 zł za nowy sterownik do skrzyni i chciałbyś sobie pojeździć ciesząc się swoim autem? Spokojnie Mercedes wie że stać Cię na więcej i wyciśnie z Ciebie ostatnie oszczędności na zakup kolejnych modułów. Moja E klasa sprawiła że teraz kupiłem sobie Ładę Nive i jestem z niej zadowolony. Serio. Wszystkie moje koszmary senne związane z kolejnym to już podłączaniem star diagnozy i usuwaniem błędów zniknęły na amen. Teraz wiem że żyje. Na mercedesa to ja mogę teraz tylko popatrzeć i w życiu już mnie nikt na niego nie namówi. :) Fakt Mercedes ma swoje plusy w postaci dużego komfortu podróży, świetnego zawieszenia i wykonania wnętrza ale przy tym jest tak awaryjny że wszystkie plusy zaczynają blaknąć. Mój egzemplarz przez okres 3 lat stracił ponad połowę wartości. Dałem około 50 tysięcy a wziąłem coś około 20000 zł. Porażka! Do tego trzeba doliczyć około 6000 zł na części i remonty. Kupiłem zadbany egzemplarz z pewną historią potwierdzoną w ASO a i tak nic mi to nie dało. Silnik i skrzynia w tym aucie odbiorą wam smak życia.
Wrażenia
2,0
Silnik
Ciężko powiedzieć czy jestem zadowolony. 225 KM robi swoje o ile ma na to ochotę bo przeważnie jakiś czujnik da o sobie znać i Mercedes odcina nam moc :) czyli masz 225 KM ale tak na prawdę nie zawsze bo nigdy nie wiesz kiedy gwiazda postanowi nam je ukrócić np. podczas wyprzedzania. Wiele razy najadłem się wstydu i strachu z tego powodu. Mechanicznie ta jednostka jest ok. Ale elektronika zabija ten motor. Drobna usterka? Czujnik złapie zły pomiar np. ciśnienia powietrza na dolocie i cyk odcinka mocy i z 225 km robi nam się jakieś 60 i nie możemy wyprzedzić Fiata Pandy... I pal go licho gdy jedziesz sam bo możesz zjechać na pobocze, zgasić go i jechać dalej jakiś czas bez błędu ale gdy jedziesz z innymi to czerwone uszy i policzki masz gwarantowane.
1,0
Skrzynia biegów
Nowa może była rewelacyjna. Moja gdy ją kupiłem miała ok. 240000 km i sprawiała problemy. Na start po zakupie do wymiany sterownik skrzyni biegów koszt kilka tys zł. Wymiana oleju w serwisie to koszt około 2000 zł. Dbałem o to żeby wszystko było sprawne i nie żałowałem na nią kasy a mimo to skrzynia i tak szarpała, przeciągała zmianę biegów albo wpadała w tryb awaryjny i nie zmieniała biegów wcale. Gdy miała lepsze dni i pracowała jak trzeba to byłem naprawdę pod wrażeniem płynności (szkoda że były to dni bardzo nieliczne).
5,0
Układ jezdny
Co do prowadzenia nie mam żadnych zastrzeżeń. Daje śmiało 5 gwiazdek.
4,0
Karoseria
W 12 letnim aucie były już ogniska rdzy. Ale nie było tragedii.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest ok. Nie można narzekać.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba, fotele wygodne i regulowane tak samo kierownica. 5 gwiazdek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mrozi, w zimę szybko się zagrzewa, a szyby nigdy nie parują. Poza tym 4 strefowa klima robi swoje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile kierowca i pasażer z przodu ma sporo miejsca o tyle z tyłu jest tragedia. Nie wiem dlaczego brano te auta na taksówki, przecież z tyłu jest miejsca tyle co dla dzieci.
5,0
Wyciszenie
Cichutko w środku. Ten samochód został stworzony do jazdy ponad 140 km/h
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Strasznie drogie części i NON STOP usterki. A to czujnik, a to sterownik a to jeszcze coś innego. Jak nie urok to sraczka, a każda część kosztuje od ok kilkuset do kilku tysięcy zł. 3 litrowy diesel pali 12 litrów ropy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wykonanie wnętrza stoi na wysokim poziomie, materiały i tkaniny wysokiej klasy.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie Non stop usterki. Mnie uratowało to że miałem Star diagnozę i sam mogłem sobie kasować błędy. Jeśli nie masz komputera do mercedesa to nawet nie podchodź do tego modelu. Głupi przykład z brzegu. Raz mój dziadek przypadkiem doprowadził do spalenia jednego z bezpieczników. Po wymianie okazało się że musiałem podłączyć komputer żeby zaprogramować szyberdach! Bo guzik od sterowania ogłupiał. Serio? Halo Mercedes? Drugi przykład. Zegar analogowy obok prędkościomierza. Raz stało się coś z anteną i zegarek zaczął pokazywać głupoty. Zapytanie co ma wspólnego zegarek z anteną? Otóż zegarek ustawia godzinę przy pomocy sygnału GPS... I nie da się go przestawić ręcznie. Porażka...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sterowniki, czujniki, odcinanie turbiny gdy jakiś czujnik złapie nieprawidłowy pomiar, szarpanie skrzyni, wycieki oleju i wiele wiele innych. I to nie jest tak że kupiłem zdezelowanego grata, a ja jeździłem aż coś się urwało. Dbałem o swój egzemplarz i wymieniałem wszystko na bieżąco ale po jakimś czasie ten samochód wyniszcza psychicznie i finansowo bo ile można walczyć o to żeby normalnie dojechać 10 km z domu do pracy bez szarpania abo innych usterek?

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa E W211 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa E W211 Sedan W211