Kupiłem auto w salonie za ponad 390 tyś. w wersji max, do 90 tys. km sprawowało się idealnie. Dokładnie po 100 już po gwarancji zepsuła się skrzynia - naprawa 11 tys. zł. po następnych 10 tys. padło zawieszenie pneumatyczne i teraz psuje się regularnie co około 6 miesięcy mimo naprawy w renomowanych serwisach.
Usterki układu elektrycznego to już norma - psują się pierdoły.
Wczoraj odebrałem z salonu nowego CLA250 4Matic ale tym razem wykupiłem gwarancję na 5 lat za 1130zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo elastyczny i nie można narzekać na jego trwałość.
Po przejechaniu 178 tyś km kompresja idealna i turbina też. Wymieniałem tylko świece żarowe. Ale czujniki w układzie wtryskowym to masakra.
2,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia bardzo dobra chociaż mam 4Matic 5 biegowy. Podczas jazdy żadnych szarpnięć. Łopatki przy kierownicy przydatne tylko do redukcji przy wyprzedzaniu. Trwałość po zdechłym azorkiem. Zepsuła się po 100 tys. km a napraw 11 tys. zł po następnych 70 tys. km za 2800zł mimo wymian oleju co 50 tys. km
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry. Samochód jedzie jak przyklejony. Jedynie na zimę musiałem założyć felgi 17" i wyższe opony bo orginały 18" gną się na dziurach namiętnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonały. Tylko nawigacja akutalizowana z dużym opóźnieniem.
5,0
Ergonomia
Fotele wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic do zarzucenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 4 osoby doskonale ale dla 5 tunel z tyłu bardzo przeszkadza.
5,0
Wyciszenie
Do 170 km/h żadnych hałasów. Najlepiej na autostradzie jedzie się 150 km/h.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem że, CDI będzie w miarę oszczędne ale w mieście przy normalnej jeździe nie schodzi poniżej 11,5 l/100km. Miłe zaskoczenie na trasie 8,2 l
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę jakość mechaniki powinna być zupełnie inna. Poprzednio miałem Forda F150 - wnętrze tandeta ale mechanika doskonała.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rano modlę się żeby nie zapaliła się jakaś kontrolka awarii.