Ogólnie samochód ładny, wygodny. Silnik i skrzynia biegów dobrze ze sobą współpracują, ale przy zimnym silniku pojawiają się lekkie opóźnienia po wciśnięciu gazu. Zawieszenie komfortowe, ale na standardowym ustawieniu mam wrażenie, że auto trochę za mocno buja w szybkich zakrętach (Airmatic z ADS). Do największych minusów zaliczyłbym drobne usterki elektryczne i mechaniczne. Łamiące się przewody osprzętu elektrycznego, problem z wycieraczką tylnej szyby, problem z zamkami drzwi przy niskich temperaturach. Problematyczny jest też sam Airmatic, ale to raczej kwestia kosztów. Jeśli kogoś stać na nowe części, to może pozbyć się problemu na parę lat. Denerwujące jest też to, że z każdą usterką elektryczną trzeba jechać na diagnozę komputerem dedykowanym dla Mercedesa (Star Diagnosis), aby mieć 100% pewności, że diagnoza będzie trafna.
I z tego względu nie kupił bym już żadnego auta marki Mercedes-Benz wyprodukowanego po 1995 roku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak ktoś wcześniej wspomniał, głośny na biegu jałowym.
4,0
Skrzynia biegów
Działa zdecydowanie lepiej, po rozgrzaniu.
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Dzięki kilku elementom z aluminium, rdza nie jest już tak dużym problemem, jednak pojawia się nadal w okolicach tylnej wycieraczki, tylnych błotników. Pojawia się też na podłużnicach za nadkolami.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo drobnych denerwujących usterek elektrycznych. Większość trzeba diagnozować dedykowanym komputerem diagnostycznym, aby uniknąć niepotrzebnych dodatkowych kosztów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
[l/100km]