Pakowny, zwinny, bezpieczny kombiak z V8-ósemką pod maską, wyginający gatunek, auto segmentu E gwarantuje komfort podróżowania, sporą przestrzeń dla pasażerów, świetnie się sprawdzi na wakacyjne wypady przy tym nie zrujnuje portfela. Po dwóch latach użytkowania mogę opisać moją przygodę z E500, zadbany egzemplarz odwdzięczył się bezawaryjną jazdą, podstawowy serwis, oleje i żarówki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na niskich obrotach delikatnie mruczy, nie jest to klasyczny bulgot jak w amerykańcach, dopiero po kickdownie budzi się bestia i ryczy jak głodny lew. Średnie spalanie na poziomie 12-13 litrów większość to trasa, w mieście na spokojnie 18l/100 po zakorkowanej stolicy.
5,0
Skrzynia biegów
Ponoć pancerny 5-biegowy automat, na zimnym trochę przeciąga, sprawnie zmienia biegi jak się rozgrzeje, na pewno wymiana oleju poprawia charakterystykę zmiany przełożeń. 4matic występuje tylko w 5G-tronic, jedyna słuszna opcja w tej klasie auta.
5,0
Układ jezdny
Napęd na 4 koła nie pozwala na szaleństwa, chyba że spadnie śnieg to można się pobawić, przy mokrej nawierzchni potrafi zerwać przyczepność przy starcie. Czuć masę pojazdu, prawie 2 tony na pusto, przy większych prędkościach ciężko wyhamować tego kloca. Najlepiej jeździ się na trybie sport, na comfort trochę pływa jak tapczan, kto co woli.
5,0
Karoseria
Maska oraz błotniki przednie z aluminium, dobrze zabezpieczone podwozie plastikowymi osłonami, słabe strony tylna klapa, potrafi wychodzić ruda. Salon polska raczej będzie już mocno korodować na tylnych błotnikach i od spodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu oraz do tyłu, mam wersję wyposażoną w czujniki parkowania, nie zdarzyło się przydzwonić. Duża przestrzeń szyb, fabrycznie izotermiczne, tylna część przyciemniona.
5,0
Ergonomia
Jedyny minus za brak uchwytów na kubki, takich głębokich, po za tym brak powodów do narzekań, w podłokietniku klimatyzowany schowek, wszystko pod ręką, specyficzny ręczny nożny i wycieraczki po lewej stronie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja 4 strefy, klima schodzi do 12 stopni, każdy ustawia sobie temperaturę indywidualnie. W mroźne dni auto długo utrzymuje temperaturę, możliwość dogrzania wnętrza po wyłączeniu silnika za pomocą opcji REST. Po za tym podgrzewane i wentylowane fotele przednie, 3 stopnie regulacji idealne rozwiązanie przy polskim klimacie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pojemny bagażnik w wersji kombi, wygodnie podróżują 4 osoby, przewoziłem metalowy garaż 3x3m w częściach, kabinę prysznicową, różne klamoty a nawet materiały budowlane typu płyty chodnikowe, zero problemu. Kierowca znajdzie wygodną pozycję, dużo miejsca nad głową przy wzroście 185cm, teraz bym polował na wersję z pompowanymi fotelami.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy zadbanym egzemplarzu da się normalnie użytkować takiego potwora, serwis może trochę kosztować, każdy mechanik jak widzi gwiazdę na masce to zaciera rączki. Bez komputera nie można wymienić nawet klocków, dobra dostępność części, co raz więcej zamienników, poduchy airmatić dostępne już za 800zł na tył.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na mercedesa tej klasy o takiej mocy, który kosztował ponad 200yś zł jako nowy, a teraz po 20 latach zaledwie 40tyś. nadal cieszy i potrafi poprawić nastrój, gdy trafi się szybki i wściekły na drodze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze dojechał do celu, użytkowany głównie na dłuższe trasy, bez niespodzianek, po miesiącu stania odpala od strzału, bardzo pozytywnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu nie mam nic do opisania, serwisować według zaleceń i będzie długo służył.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 4Matic 306KM 225kW
[l/100km]