Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W211 Kombi S211

zawiedziony, 14 lat temu
Silnik 3.5 4Matic 272KM 200kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa E W211 Kombi S211 3.5 4Matic 272KM 200kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
2,69
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wóz świetnie wygląda, dobrze się prezentuje, jest prawie nowy, pachnie wciąż fabryką i to cieszy żonę (zakup pod jej wpływem: miało być rodzinne kombi, 4x4, nie rzucające się w oczy, nowe lub prawie nowe), ja natomiast nie szukam już pretekstów, aby usiąść za kierownicą i poszleć, bo nie ma czym. Żeby chociaż ten dźwięk silnika był lepszy ... Nie wiem co mówić pasażerom, którzy wsiadają jak do świątyni, a po chwili, z konsternacją wsłuchują się w skrzypienia tanich plastików tego \"luksusowego\" wozu ...
Wrażenia
2,0
Silnik
Napęd: Piszę o silniku i skrzyni (5-bieg. automat) - trzeba je oceniać łącznie: dane techniczne wyglądają nieźle (272 KM / 350 Nm, 7,4 sek. do stu), jednak rzeczywistość skrzeczy: 1. automat \"podejmuje\" decyzje często zaskakujące kierowcę, przy ostrym przyspieszaniu z niskich obrotów - zdarza się, że nie redukuje przełożenia (niebezpieczne przy wyprzedzaniu!), to znów piłuje pow. 5 000 obrótów i nie zapina wyższego biegu przy odpuszczeniu gazu - jak za przeproszeniem Ferrari Scuderia w trybie race. Przynajmniej subiektywnie - dynamika mojego poprzedniego, wysłużonego wozu (4 400 ccm/8 cyl., 286 KM, tylko 7,1 sek), o - było nie było - podobnych parametrach trakyjnych, była o niebo lepsza; wóz był \"gotowy do skoku\" w kazdej chwili, przy każdych obrotach, skrzynie zmieniała genialnie i aksamitnie, bez najmniejszych szarpnięć: 2. silnik wyje dramatycznie na wysokich obrotach, co odbiera chęć do \"sportowej zabawy na drodze\". Jako użytkownik 6-cio i 8-mio cylindrowych wozów, muszę uczulić tych, dla których ważne lub najważniejsze jest brzmienie silnika i wydechu: otóż akustyka agregatu w E350/W(S)211 jest ledwie akceptowalna przy niskich i nie do przyjęcia - przy wysokich obrotach. Najgorzej brzmiące 6 cylindrów, którymi jeździłem.
2,0
Skrzynia biegów
jak wyżej
2,0
Układ jezdny
Najbardziej jestem zaskoczony pozytywynymi opiniami o zawieszeniu i komforcie tego modelu. Owszem na dobrych nawierzchniach wóz odbiera się jako nowoczesną konstrukcję, czytaj - zwinny, o przyjemnie jędrnym zawieszeniu, o sztywnych stabilizatorach, eliminujących przechyły. Jenak na zwykłych polskich dziurach, tralkach, garbach, zachowanie zawieszenia jest kompromitujące dla firmy M-B. Nie wiem na ile jest to specyfika odmiany kombi (duża ładowność, więc i elementy sprężyste o dużej sztywności) i napędu 4matic, ale to co ten wóz wyprawia na kiepskich drogach jest żałosne, jak na tę klasę: dziury i progi na drodze odbiera się jak uderzenia młotkiem w podwozie, a towarzyszą temu trzaski kiepskiego plastiku obudowy zegarów i jęki osłonek (?)linek zamków pasów bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o klasę zawieszenia, AKUSTYCZNY komfort tłumienia, wóz dramatycznie odstaje nie tylko od BMW 7 poprzednich generacji, ale także od takich \"zwyklaków\" jak Focus lub Mondeo!
Komfort
2,0
Widoczność
Wielkie lusterka zewnętrzne, w których chlernie mało widać, szczególnie w tym po stronie kierowcy (duże martwe pole). Po kilku wpadkach, prawie z zajechaniem drogi wyprzedzającemu lewym pasem (nigdy w innych wozach mi się to nie zdarzyło), na wszelki wypadek ogłądam się przez ramię! Niby drobiazg, ale cholernie frustrujący i nie do przyjęcia, szczególnie w mieście, gdzie szybko trzeba zmieniać pasy i człowiek MUSI widzeć wszystko wokół!
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic więcej ponad standard w tzw. klasie średniej niższej (Mondeo, Avensis itp). Gdzie szukać tych 690 litrów pojemności bagażnika? Producent najpewniej włącza w te 700 litrów wnękę na koło zapasowe.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie ciężko zejść poniżej 9,5. Trasa wakacyjna z obciążeniem + 2 rowery na dachu -11 - 12 l (prędkości tylko do 130, autostrada). Miasto - spokojnie - 14-16. Miasto - ostro - do 20. Osmiocylindrowe wozy stojące klasę wyżej, eksploatowane w granicach limitów E350, biorą tyle samo, odwdzięczając się większą przestrzenią, wyższym komfortem i rozkosznym gangiem silnika.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie mogę się miarodajnie wypowiedzieć (zbyt krótki okres eksploatacji)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie mogę się miarodajnie wypowiedzieć (zbyt krótki okres eksploatacji)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 4Matic 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa E W211 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa E W211 Kombi S211