Samochód wykonany w najwyższym możliwym standardzie. Ponadprzeciętną jakość wnętrza. Dzięki temu nic się nie zużywa i można nim jeździć długie lata. Wygodny, cichy, pakowny, niekłopotliwy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc wystarczająca jak na dupowóz. Ładnie pracuje, świetny do gazu. Silnik w zasadzie wieczny pod warunkiem regularnych wymian oleju. Ma dwie znane przypadłości - zużywa się rozrząd co ok. 250tys. i pada odma. Trzeba o to dbać i nie będzie żadnych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Największy plus, to że jest pancerna. Mechanicy nie wiedzą jak ja naprawiać, bo to się w zasadzie nie zdarza. Na minus - niby uczy się stylu jazdy kierowcy, ale jest powolna i potrafi się mylić w doborze biegu.
5,0
Układ jezdny
Komfort i precyzja nawet przy bardzo dużej prędkości. Jazda 160-180 to łatwizna. Resoruje lepiej niż suvy.
5,0
Karoseria
Nie rdzewieje, wszystkie detale - tapicerka, boczki, uszczelki, wykładzina (jak drogi dywan!) wszystko na najwyższym poziomie. No przynajmniej tak jest w wersji avantgarde. Porównanie z konkurencją np. BMW E60 to przepaść na korzyść Mercedesa. Bardzo wygodne fotele, zwłaszcza tylna kanapa.
Komfort
5,0
Widoczność
Super.
4,0
Ergonomia
Oczywiście znany problem z brakiem cupholdera. Da się dokupić dedykowany wsadzany w miejsce schowka w tunelu środkowym. Poza tym same plusy. Genialna mercedesowska obsługa tempomatu. Ambientowe oświetlenie, lampeczki w lusterku, wszystko z klasą i na bajerze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi na lód, nawet w największe upały. Mały minus - nawiew po stronie pasażera da się ustawić tak, że wieje prosto na kierowcę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To wielka gablota. Nikt nie będzie narzekał. Przednie siedzenie odsunięte może być tak, że człowiek 180cm wzrostu nie sięgnie ściany grodziowej, a z tyłu nadal będzie sporo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Ten samochód lubi szybka jazdę. Owszem w nowym peugeocie 308 przy 130 będzie tak samo cicho jak w 211, ale przy 160-180 Mercedes nadal będzie cichy, a 308 już nie. Wystarczy popatrzeć jak są zrobione uszczelki żeby zrozumieć dlaczego tak jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szczerze mówiąc nie ma na co narzekać. Nic się za bardzo nie zużywa, usterek poważnych brak. Na gazie jest całkiem tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Płacisz śmieszne pieniądze za auto segmentu premium. Ważne żeby kupić normalnie eksploatowany egzemplarz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zeszło sreberko z klamki wewnątrz, połamałem uchwyt zwalniający siedzenie tylne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie musiałem wymienić odmę, koszt ok. 700zł, ale nie traktuje tego jako usterkę. Po prostu zużyła się i tyle.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
[l/100km]