Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W211 Kombi S211 AMG
Piotr,
4 lata temu
Silnik 5.4 V8 (55 AMG) 476KM 350kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
164 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Chciałbym taki silnik w każdym innym aucie. Lepsze wrażenia to w zasadzie tylko mocny elektryk potrafi zapewnić.
5,0
Całokształt
Wygoda i osiągi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w zasadzie nie do zabicia (o ile się oczywiście dba jak należy). Kultura pracy i brzmienie spoko. Silnik nie ma najmniejszych problemów z odpychaniem całego auta (które waży ok. 2 tony), ciągnie od samego dołu, dzięki kompresorowi. Super sprawa!
5,0
Skrzynia biegów
Ocenę wystawiam mając na uwadze rok, z którego pochodzi skrzynia i konkurencję w tamtym czasie. Skrzynia chodzi zauważalnie szybciej niż w wersji bez AMG. Najważniejsze jednak, że to co oferuje silnik (ponad 700Nm dostępne od dołu) znosi bez zająknięcia. Biegi są relatywnie długie. Zmiana łopatkami w zasadzie zbędna, bo skrzynia zmienia biegi jak trzeba. Sterownik oczywiście przyucza się do stylu jazdy kierowcy.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie Airmatic to sama wygoda. Nie jest jakoś specjalnie drogie w serwisowaniu, zapewnia możliwość zmiany prześwitu. Po podniesieniu do góry jedzie się praktycznie jak suv-em.
5,0
Karoseria
W porównaniu do poprzedniego modelu s210, dużo lepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Zero rudej (jeżeli auto bezwypadkowe).
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widać wszystko, do tyłu trochę słabsza widoczność, długi tył, brak kamery cofania (chyba, że ktoś zamontował akcesoryjną), prawe lusterko wsteczne pochyla się przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko super, super wygodne fotele wersji AMG (inne niż w cywilnych odmianach), regulowane w kilku płaszczyznach, pompowane, wentylowane, z masażem. Wszelkie przełączniki pod ręką, wszystko intuicyjne, bez zbędnych fajerwerków (jak często w nowych aktach)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko się nagrzewa (silnik to przecież agregat mogący zasilić małą miejscowość ;-) ). Klima wydajna + wentylacja foteli i mamy fajny chłodek latem. Nadmuchy są również w tylnych słupkach dla pasażerów + regulacja temperatury z tyłu oddzielnie dla każdego pasażera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu i z tyłu nikomu nie zabraknie. Bagażnik również obszerny. Jedyną młodszą konkurencją jest chyba tylko Superb.
4,0
Wyciszenie
Do jazdy z umiarkowanymi prędkościami wynik bardzo dobry. Oceniam obiektywnie i komuś kto nie jest pasjonatem dźwięk doładowanej V8 na wyższych obrotach może być nieco męczący. Skrzynia 5 biegowa jest w tym wypadku dodatkowym minusem, gdyż przy wyższych prędkościach silnik musi pracować na wyższych obrotach. Nie mówię już o prędkościach powyżej 250km/h bo wtedy jest w ogóle głośno (dodam, że auto jest bez kagańca i leci 310km/h).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie jakichś poważnych bolączek czy awarii ten model nie posiada. Nie jest to seicento, osiągami bliżej mu do Gallardo i w porównaniu z tym ostatnim koszty utrzymania są śmieszne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nic lepszego o podobnych osiągach i komforcie się nie znajdzie. Podchodząc do zakupu radzę wychodzić z założenia, że jak się kupi auto za 50-60 tys. zł co ok. 1/3 tej ceny warto mieć na doprowadzenie auta do stanu perfekt a potem tylko cieszyć się z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest całe upchane elektryką i elektroniką. Wiadomo, że z wiekiem mogą pojawiać się jakieś usterki, najczęściej jakieś głupie typu błąd jakiegoś czujnika. W tych autach z systemem keyless go padają mikrowłączniki w klamkach, w zasadzie nienaprawialne. Koszt nowej klamki to ok. 1 tys. zł (a są cztery - warto sprawdzić przed zakupem).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje, silnik pancerny, skrzynia pancerna, przeniesienie napędu dostosowane do mocy, zawieszenie nie odbiega normą pod względem wytrzymałości od innych mercedesów z tego okresu (jest dobrze). Pompa SBC może wymagać wymiany po osiągnięciu zaprogramowanego progu używalności. Należy to jednak traktować jak naprawa eksploatacyjna. Można regenerować lub wymieniać na nową. Koszt takiego zabiegu i tak będzie niższy niż tarcze na przód do wersji e63 amg ;-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.4 V8 (55 AMG) 476KM 350kW
[l/100km]