Duży i w miarę wygodny samochód, w miarę przyzwoity cenowo, niestety zbyt zawodny, zawieszeniowo też zbyt delikatny na polskie drogi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rzędowa 6, z natury kulturalny silnik, bardzo duży moment obrotowy - wyprzedzanie nie stwarza problemów nawet przy dużych prędkościach. Droga obsługa i serwis.
5,0
Skrzynia biegów
Dobra konstrukcja, mało przydatna funkcja Tiptronic. Nastawy są raczej komfortowe niż sportowe.
2,0
Układ jezdny
Na standardowym zawieszeniu - typowe dla Mercedesa bujanie. Na sportowym - niski komfort, duża szansa na uszkodzenie zderzaka na krawężniku, dobicie dołem silnika na "śpiącym policjancie", itp przygody. Bardzo mały promień skrętu i świetna manewrowość na parkingu, zdecydowanie wykraczająca poza oczekiwania dla tej wielkości samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra w trakcie jazdy, ale przy parkowaniu parktronic przedni i tylny bardzo się przydaje.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, rzadko spotykane gdzie indziej rozwiązania (hamulec postojowy obsługiwany pedałem, jedna dźwignia do świateł, kierunkowskazów i wycieraczek) w praktyce okazują się doskonałym pomysłem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze grzeje i chłodzi, klimatronic wymaga w 100% sprawnej pompki próżniowej. Pojemność klimatyzacji: 1000g! Kłopotliwa wymiana filtra węglowego i przeciwpyłkowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu chyba nie ma samochodu oferującego więcej miejsca na długość, w S-klasie jest szerzej. Przy maksymalnie odsuniętych fotelach z tyłu pojadą tylko drobnej budowy dorośli, albo dzieci.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, przy wysokich prędkościach słychać powietrze wokół lusterek.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Względnie (po zważeniu mocy, masy i rozmiaru samochodu) nieduże spalanie, duża dostępność tanich części, ale droga obsługa diesla i dużo problemów z niezawodnością.
1,0
Stosunek jakość/cena
Pewien doświadczony człowiek powiedział, że z Mercedesa została już tylko gwiazda, i to jest niestety prawda. Konstrukcyjnie dobrze dopracowany, ale jakość materiałów i w niektórych elementach wykonania pozostawia wiele do życzenia. Na pewno nie jest - jak kiedyś - samochodem na długie lata (rozleci się od korozji...).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ elektryczny wrażliwy na jakość żarówek i żarników (Xenon), nawet nie ma co próbować oszczędności, bo bardzo szybko się palą. Zawieszenie wytrzymuje krótko na naszych drogach, trzeba natychmiast reagować na stukanie, bo zaraz trzeba robić prawie kompletną wymianę.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja, korozja, korozja! Bardzo źle z przodu - błotniki, mocowania sprężyn, drzwi... O dziwo - progi nie są tak słabe. Typowa usterka, wbrew pozorom - poważna i kosztowna - pęknięty plastik w prowadnicy tylnej szyby, która po takiej awarii opada i nic się nie da zrobić - bardzo duży problem przy parkowaniu na powietrzu i zawsze w zimie i w deszczu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 CDI 197KM 145kW
[l/100km]