Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W210 Sedan

FREDDI, 17 lat temu
Silnik 2.9 Turbo-D 129KM 95kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.9 Turbo-D 129KM 95kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony. Chciałem zmienić na E270CDI z 2001/2002roku ale bardzo się boję tego silnika i chyba zostane przy tym aż się rozsypie. Ale to podobno przy jakieś 900tys km
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest elastyczny. Nie najgorsze przyśpieszenia. Ma licznik do 220km/h i wydaję mi się, że jest za krótki bo bez problemu rozpędziłem go do tej wartości na autostradzie. Jeżdziłem 270CDI od znajomego - przyśpieszenia ma napewno WIELE lepsze, ale to co mu się już popsuło tyle razy i to jakie mają opinie te silniki CDI to zgroza. Nigdzie nie znalazłem złej opini na temat E290TD. Szkoda, że NAWET MERCEDES ZACZYNA PRODUKOWAĆ BEZNADZIEJNE DIESLE (BEZNADZIEJNE JEŻELI CHODZI O AWARYJNOŚĆ NIE O OSIĄGI SPALANIE ITP. !!!) Mogliby produkować coś takiego jak E290TD NADAL. Ale podobno każda fabryka zarabia najwięcej na częsciach zamiennych, a klienta mają w d.... ważne, że gwarancję wytrzyma choć w Cdi to trudne. Ciągle tłumaczą, że to wina krajowego paliwa, a to g.....prawda w niemczech też CDI siadają. Kiedyś na autostradach stały zepsute Alfy Romeo i BMW teraz dołączyły do nich CDI.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 5-biegowy. Trzeba pilnować wymiany oleju co ok. 90tys km. Kiedyś mercedes nie zalecał wymiany teraz zaleca. Pracuje idealnie np w porównaniu z VW, AUDI i te inne volkswagenowate. Przed mietkiem miałem AUDI automat ale to nie to.
5,0
Układ jezdny
Mam Avantgarde sedan. Bardzo dobrze się prowadzi jest lekko fabrycznie obniżony, amory sprawne w 90%
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dosyć sporych rozmiarów, pomaga parktronic.
5,0
Ergonomia
nic dodać, nic ująć. Jak ktoś potrzebuje więcej to polecam kombi 7-osobowe jest okropnie funkcjonalny chociaż mi się nie podoba wizualnie, ale to kwestia gustu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Webasto, Climatronic 2strefowy z aktywnym filtrem węglowym. Miodzik
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 gwiazdek
4,0
Wyciszenie
Troszkę głośniej przy 2600 - 3000 obr/min. Powyżej 3000obr cisza ale podobno ten typ tak ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na te wymiary i masę to na dobrym poziomie. Nie spodziewałem się, że przy spokojnej jeżdzie tzn do 2500obr/min spali tak mało.
4,0
Stosunek jakość/cena
Problemy z drobną korozją ale z elementami, które nie specjalnie wpływają na bezpieczeństwo. Chociaż w tej klasie to nie przystoi szczególnie w mercedesie. Tu VW AUDI jest lepszy oczywiście w tej klasie, bo mam (żona) jeszcze golfa 3 to gnije jak każdy opel.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oryginalny odtwarzacz CD przeskakiwał na dziurach, ale za 45zł naprawiony i jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK. Kupiłem go jak miał 175tys km. Teraz ma ok 350tys km. Żadnej awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 Turbo-D 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Mercedes Klasa E W210 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mercedes Klasa E W210 Sedan