Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W210 Sedan

Piotrossy, 10 lat temu
Silnik 2.9 Turbo-D 129KM 95kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 364 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.9 Turbo-D 129KM 95kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Prawie 3 litrowy silnik, masa auta z kierowcą 1700kg, przy w miarę dynamicznej jeździ pali mniej niż 6l/100km w trasie. Wysoki komfort wyprzedzania dzięki momentowi obrotowemu. I nie wymaga żadnych inwestycji przy przebiegu 360 tysięcy km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Blachy, rdza, temat znany.
Układ elektryczny : Żarówki i inne ****rele.
Zawieszenie : Coś tam zawsze nie domaga na polskich drogach.
4,0
Całokształt
Wygodny sedan z ogromnym wnętrzem, komfortowe zawieszenie, automat i oszczędny, niezawodny diesel, czego chcieć więcej od limuzyny? Ciężko znaleźć coś lepszego w tej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
129KM, wysoki moment obrotowy pozwalający sprawnie wyprzedzać, w miarę oszczędny. Co najważniejsze bezobsługowy, należy wymieniać tylko olej i filtry. Soft turbo również nie nastręcza problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie zmienia biegi, jak to stary automat nie pozwala na bardzo szybką jazdę i trochę podnosi spalanie. Należy pamiętać o regularnej wymianie oleju (co 60 tysięcy kilometrów).
4,0
Układ jezdny
Bardzo wygodny, ale nie zachęca do sportowej jazdy. Niestety na polskich drogach zawsze coś się w nim będzie zużywać. Ceny części w zawieszeniu tańsze niż u konkurencji (BMW, Audi).
Komfort
5,0
Widoczność
Super. Duża powierzchnia szyb jest w tym wypadku plusem. Ogromne lusterka boczne, wielka tylna szyba, da się nawet parkować bez czujników, jeśli ktoś ma wyczucie.
5,0
Ergonomia
Co tu dużo mówić - niemiecka prostota. Obsługa świateł i wycieraczek w jednej manetce. Przyciski na desce rozdzielczej duże, wygodne i jasno opisane. Nie jest ona dziełem sztuki, ale jest funkcjonalna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo tego, że to diesel w miarę szybko się nagrzewa (dzięki Webasto). Klima jeśli jest sprawna daje radę, choć przydałoby się więcej nawiewów na tylną kanapę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OGROM miejsca, po odsunięciu przedniego fotela na maksa do tyłu (chyba tylko ktoś o wzroście grubo ponad 2,20m potrzebowałby tego) z tyłu nadal pozostaje miejsce dla drugiego wielkoluda.
4,0
Wyciszenie
Jak na starego klekoczącego diesla jest naprawdę nieźle. Przy 90-100km/godzinę naprawdę jest cicho i można słuchać cicho radia. Około 130-140 zaczyna być głośno, a jazda przy około ~160 jest zaczyna być zwyczajnie nieprzyjemna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na klasę wyższą całkiem rozsądne. Samochód jest prostszy niż jego odpowiednicy (BMW E39, Audi A6 C5), a zatem ma tańsze części. Gdyby nie blachy byłby zdecydowanym liderem. Jest to też wynik tego, że posiadam prostą wersję (bez 4Matica, pneumatycznego zawieszenia itp.)
4,0
Stosunek jakość/cena
Hm, ciężko powiedzieć. Z jednej strony mamy dobrze wyposażoną, ogromną limuzynę z oszczędnym dieslem, dużo tańszą niż BMW czy Audi z tego rocznika. Z drugiej strony słabe blachy generują koszty, które w przypadku zaniedbanych egzemplarzy mogą sięgać połowy wartości auta (jeśli nie więcej).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka - a to lusterko nie działa, a to elektryczna szyba, a to żarówka. ****rele, ale czasem irytują. Na szczęście nie są to drogie rzeczy. Możliwe, że w bardziej zadbanych egzemplarzach jest mniej problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od kupna auta (przy 332 tyś. km) wymieniłem: tarcze i klocki tył, pasek klinowy, świece żarowe 2 sztuki, przekaźnik świec, regeneracja oryginalnego alternatora (jedyna awaria unieruchamiająca auto), drążki zbieżności tył, kielichy amortyzatorów - przód, amortyzatory przód (fabryczne wytrzymały 360 tysięcy km).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 Turbo-D 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.9 Turbo-D 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Klasa E W210 Sedan