Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W210 Sedan

grzegorz gti autohandel handluje samochodami tak więc mam duże porównanie i wiem o co chodzi, 18 lat temu
Silnik 2.2 CDI 143KM 105kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 225 tys. km
Mercedes Klasa E W210 Sedan 2.2 CDI 143KM 105kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
3,92
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
w/g mnie jest to przereklamowane auto które bazuje na swojej tradycji z lat 80 i początku 90 gdzie mercedes to faktycznie byla marka slynąca z dobrych silników zwlaszcza diesla i zawieszenia ta e klasa to już niestety tendencja jak u wszystkich europejskich koncernach nie zarabiamy na sprzedaży a na serwisie i częściach to jedyne wytlumaczenie dla awaryjności tego auta ,przejechalem nim w ciągu 12 miesiecy 60 000km i przynajmniej 20000 z lawetą i w porównaniu np do starego modelu audi 100 2.4 diesel (rocznik 1990)któtym przejechalem 415000km to totalna porażka co do nowych aut to a6 2.5 tdi psuje sie jeszcze gorzej a wymiana rozrządu w nim co 60000 to porażka ,mercedes wypada nie najgorzej ale od tej marki wymaga się czegoś wiecej zwlaszze że kosztuje więcej od innych jedyne co sie nie zmienilo to prestiz auta w polsce podjeżdżając mercedesem każdy traktuje cię inaczej zwlaszcza w biznesie ,wiem to z autopsji ponieważ handluje autami i jeżdzilem prawie wszystkimi markami ,e klasa mimo swoich co raz większych wad pozostaje szczytem marzeń prostych ludzi i wzbudza zazdrośc u wszystkich zwlaszcza jak jest w pięknym kolorze (zloty metalik ) czasami wystarczy postawic auto na parkingu przed supermarketem stanąć z boku i posluchac opini przechodzących obok niego ludzi to pozwoli nam zapomniec na chwile o wszystkich usterkach i wadach związanych z naszym "ulubieńcem":)
Wrażenia
3,0
Silnik
diesel 2200 ale moc zredukowana na 116 km poniewaz to taxi z niemiec i niespodzianka taxi jest wzmacniane na zawieszeniu ,inna pompa wtryskowa i wtryskiwacze wszystko po to aby byl bezawaryjny i co i wielkie g....o ,kupilem go przy 170 000km z orginalnym przebiegiem no i zaczęlo sie padla świeca żarowa i oczywiście nie można jaj bylo wykręcić po przejechaniu 200km zrobil się nagar i świeca urywa się i teraz należy ściągnąc glowice horror ,w serwisie powiedzieli mi że to wada konsturukcyjna i oni mogą to zrobic bo już mają do tego przyrząd ,2 padly wtryskiwacze przy 200000 i okazalo się ze juz w niemczech byly zmieniane ,padl czujnki recyrkulacji spalin i zawalil caly uklad dolotowy jakąś smolą trzeba bylo wszystko śćiągać i rozbierać ,mimo to kultura pracy silnika jest dość dobra ,a elestycznośc zgodna z normami podanymi przez producenta ,kupilem taksówke ponieważ handluje samochodami i potrzebowalem auto do jazdy aha pompa chodzi na olej rzepakowy i normalny na tym pierwszym to nie to auto o wiele lepsze osiągi i mocniejsze pod warunkiem że kupimy olej w niemczech
4,0
Skrzynia biegów
mam tip tronic 5 biegowy naprawdę rewelacja chodzi łagodnie i miękko ,w zimie porażka przy próbie zjechania z ostrej góry na 1 biegu poniżej 15 km/h nie mamy hamowania i ześlizgujemy się z góry tak jakbyśmy jechali na luzie szok sunąć taką masą bez kontroli nie dziala wtedy żaden uklad abs czy esp jedziemy jak na sankach porażka
4,0
Układ jezdny
taxi ma wzmacniane zawieszenie inne drążki sworznie amortyzator itp.zawieszenie jest twarde jak u niemca ,tlumi w miare drgania,na autostradzie potrafi poplynąć zwlaszcza we francji poprzednio mialem lancie lybre i bije ona mercedesa na glowę przy najmniej na polskie drogi jest miększa i spężysta ,w starej e klasie jest o niebo lepiej ,zawieszenie na początku na przeglądzie wypadlo jak nowe po 80% po pól roku jazdy padl sworzeń a test zrobię w styczniu i sprawdzę ile spadlo ,abs i esp dziala super ale w lecie w zimie potrafi trochę zszokować ale ogolnie pomaga
Komfort
4,0
Widoczność
przód rewelacja tyl jak w sedanie przeciętnie
5,0
Ergonomia
wnętrz dośc ciche ,jeżeli trafimy na dobre paliwo to na wolnych obrotach nie slychać w środku w ogóle motoru ,przy jeżdzie np140 km /h musimy podglośnic radio i jest ok komfort jazdy 4 osób naprawdę bardzo dobry duże wnętrze ,fotele skórzane nie szeleszczą ,taxi ma specyficzną tapicerke przednie fotele są wzmacniane plytą kauczukową aby się tak szybko nie wycieraly i są twarde ale do wytrzymania ,tyl rewelacja miękko i przyjemnie i wygodnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zwykla klimatyzacja z opcją dmuchania powietrza przy wylączonym silniku daje radę dmucha szybko i wszędzie szyby parują ale po wlączeniu klimy moment i jest ok ,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca mam 186cm wzrostu i jest super do tego pompowany powietrzem fotel i elektrycznie ustawiany we wszystkich pozycjach rewelacja,tyl jak juz pisalem w ergonomii super wygodny i miękki ale dla 4 osób ,5 juz trochę ciasnawo ale lepiej niz w innych autach ,godne polecenia
4,0
Wyciszenie
gorzj niż w lanci czy a6 ale przy dobrym paliwie nie slychac silnika na wolnych obrotach przy 120-140 jest glośno ale nie tak aby męczylo czy aby krzyczeć normalnie zgodnie z normami
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa na trasie udalo mi się zejśc do 4.4 l ale używalem neutralu dla sprawdzenia czy skrzynia się nie rozsypie bez tego 5.4l na autostradzie ,średnie 6,6l ,miasto 7,5-10l w zimie jak na automat to może byc mieści sie w normie producenta ,ceny częsci nie wygórowane,polska to dziwny kraj i można wszystko zalatwic z serwisu po niskiej cenie np.org wtrysk 600zl/sztuka,uszkodzony czujnik recyrkulacji spalin 300zl,świeca org 50 zl,klocki hamulcowe org 138 nie jest drogo zwrotnica która w miarę jazdy sie odksztalca 1000zl potwierdzone przez serwis na pomiarach ta od kierowcy,sworzeń org 150zl wszystkie części sa kupione od serwisantów pracujących w mercedesie tam ceny są kilkakrotnie wyższe .najgorsza i najdroższa naprawa to wymiana wtrysków 2400 +robota i w/g mercedesa należy to robic co 100000km troche nie normalne
3,0
Stosunek jakość/cena
cena jak zwykle wysoka za nowy jak i używany model mi udalo sie okazyjnie w niemczech kupic od swojego znajomego za bardzo niską cene ale usterkowośc tego auta zaraz tą cene wyrównalo ,moje wyobrażenia o tym aucie byly o wiele lepsze zwlaszcza że jeżdzilem e klasą 1992 i jeżdzilo sie lepiej nie mówiąc o lanci lybrze 2000 rok 1.9 jtd ,naprawdę bije go na glowę a jest tylko o 1.5 cm węższa i krótsza o 5cm w kabinie a komfort jazdy jest rewelacyjny a w mercedesie tylko średni .za takie pieniądze dostaniemy na rynku o wiele wygodniejsze auta mniej niezawodne ale bez prestiżu tak więc jezeli ktoś potrzebuje się dowartościować albo pokazać na co go stać to niech kupi merca ale jeżeli chce jeżdzic i nie martwic się czy dojedzie to japończyk mazda lexus toyta,lancia lybra lub thesis, będą lepszym wyborem .spadek wartości nie jest taki duży rocznie 10000 -20000zl po2002roku do wytrzymania
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zima wycieraczka wyskoczylo ramię przez lód mala naprawa ale demontaż calego urządzenia ,przetarta gałka od biegów i rozerwanie niby skóry w drzwiach u kierowcy na uchwycie do zamykania drzwi ,po wizycie u tapicera okazalo się ze mercedes stosuje materialy skóropodobne a każe płacic za skóre (dziadostwo)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
horror 175000 czujnik recyrkulacji spalin i caly uklad do czyszczenia ,sworzeń ,zwrotnica odksztalca sie podczas jazdy co powoduje darcie opony z prawej strony w starej e klasie byla możliwośc regulacji tu nie ma ,świeca żarowa i dalsza jazda na 3 lub ściąganie gowicy (zdolny mechanik ją wyciągnie po calym dniu zabawy ),200000 wtryski zgodnie z instrukcją i termostat,230000 zima i zapalanie na 3 cylindry i bialy dym z tylu, przewody do wtryskiwaczy mają przerwę ,jak na dlugo wiecznego diesla i przystosowanego do jazdy w mieście (wersja taxi )to troche za dużo

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 CDI 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W210 Sedan